شرکت ۲۴ وزیر اطلاع‌رسانی در اجلاس استانبول/جنایات صهیونیست‌ها در غزه مستندسازی می‌شود

تهران- ایرنا- وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در استانبول گفت: اجلاس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی (OIC) با حضور وزیران اطلاع رسانی ۲۴ کشور عضو با محور جنگ غزه امروز (شنبه) در استانبول ترکیه گشایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن دیده بان روز شنبه یکی از اهداف برگزاری اجلاس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی را بیان واقعیت ها و جنایات جنگ غزه بیان کرد و افزود: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین انجام می دهد در این اجلاس مستندسازی می شود.

وی یکی دیگر از اهداف این اجلاس را انعکاس اخبار و واقعیات جنایات رژیم صهیونیستی در تمامی رسانه های کشورهای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: در این اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ضمن سخنرانی، جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد را برای انعکاس این واقعیات در رسانه تشریح می کنند.

وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در استانبول ادامه داد: این اجلاس از سوی سازمان همکاری اسلامی متشکل از ۵۷ کشور عضو برگزار می شود که از میان آنها ۲۴ کشور در سطح وزیران اطلاع رسانی در آن شرکت می کنند.

دیده بان، حوزه اثرگذاری اجلاس را بیان واقعیات جنایت رژیم صهیونستی در رسانه های کشورهای اسلامی عنوان و تصریح کرد: ایجاد وحدت میان رسانه های کشورهای اسلامی در راستای اطلاع رسانی جنایت رژیم صهیونیستی در حق کودکان و زنان غزه است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر جمعه - چهارم اسفند ۱۴۰۲ - به دعوت همتای ترکیه‌ای خود برای شرکت در اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عازم استانبول شد.

محور اصلی این اجلاس مساله غزه و اقدامات ضدبشری و جنایات رژیم صهیونیستی است.

در این سفر فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر، اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، سازمانی بین دولتی با عضویت ۵۷ کشور از چهار قاره است. این سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است. اجلاس وزیران اطلاع رسانی این نهاد بین المللی در تلاش برای انعکاس جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بست و همچنان در حال بمباران این منطقه است. جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲۹ هزار شهید و ده ها هزار زخمی به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha