کشف ۱۵ میلیارد ریال لوازم آشپزخانه قاچاق در تهران/دستگیری طلاقاپ و موبایل قاپ حرفه‌ای

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق در پایتخت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در خیابان فداییان اسلام تخلیه و دپو شده که توسط خودروهای شوتی از جنوب کشور به این مکان انتقال یافته تا به بازار ارسال شود.

وی ادامه داد: ماموران محل موصوف که یک باب انبار کالای بازرگانی بوده را بازرسی کردند که با مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لوازم آشپزخانه خارجی که اسناد گمرکی آن مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشت، مواجه شدند.

سرهنگ افشاری تاکید کرد: این کالاها شامل تعداد ۱۰۲ دستگاه هواپز، ۲۴ دستگاه مخلوط کن، ۱۹۱ دستگاه گوشت کوب برقی، ۲۵ دستگاه قهوه ساز ساخت کشور چین بود که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

و یادآور شد: قاچاق کالا برای کشور خطر امنیتی و اقتصادی را در پی دارد لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و مراتب را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی پایتخت برسانند.

دستگیری طلا قاپ حرفه‌ای 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری طلاقاپ حرفه‌ای که با موتورسیکلت پلاک مخدوش اقدام به سرقت از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه گفت: پیرو مراجعه شهروندان در خصوص چندین فقره طلاقاپی، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۲۰۸ پایانه جنوب قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس به سرعت گشت زنی‌های هدفمند را آغاز و متهم را در حین سرقت از یکی از شهروندان مشاهده کردند و در یک عملیات پلیسی، با ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهم را متوقف و راکب آن را زمین گیر و دستگیر کردند.

سرهنگ قاسم‌پور تاکید کرد: در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح سرد و سه رشته گردنبند طلا به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم پس از انتقال به کلانتری، به جرم خود مبنی بر سرقت از شهروندان به روش زورگیری و تهدید با سلاح سرد و ۲۰ فقره سرقت مشابه معترف شد و در این رابطه شناسایی مالباختگان در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ قاسم‌پور با اشاره به ادامه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم اضافه کرد: متهم به همراه پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

دستگیری سارق لوازم داخلی خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق لوازم و محتویات خودرو در گشت زنی‌های انتظامی در منطقه غرب تهران خبر داد.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودرو وانت که راننده آن به آهستگی از کنار خودروهای پارک شده در کنار خیابان عبور می‌کرد، مشکوک شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، پلاک خودرو وانت به طرز ماهرانه‌ای مخدوش شده همین سرنخ کافی بود تا ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و با حرکات مارپیچ به سایر خودروی‌های عبوری آسیب زد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز عملیات تعقیب و گریز متهم توجهی به فرمان‌های پلیسی نمی‌کرد، گفت: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار و استفاده از شگردهای پلیسی موفق به دستگیری متهم شدند.

سرهنگ مافی اضافه کرد: از قسمت باری خودرو متهم علاوه بر آلات و ادوات سرقت، سه عدد ضبط، ۲ عدد باند و ۲ عدد آمپلی فایر مسروقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف و متهم به ۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: متهم دارای سوابق متعدد کیفری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و جزییات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دستگیری موبایل قاپ در شرق تهران

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری دو مرد جوان که با استفاده از موتورسیکلت اقدام به موبایل قاپی می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: دوم اسفند ماه ماموران عملیات کلانتری ۱۳۶ فرجام در حال گشت زنی در محدوده خیابان هنگام به یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین و پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسیکلت را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

وی افزود: موتور سواران به سمت شهروندی رفته و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه او کرده و از محل متواری شدند.

سرهنگ امیری اضافه کرد: با اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، با ایجاد طرح مهار موتورسیکلت متوقف و هر ۲ متهم دستگیر شده و یک قبضه سلاح سرد از آنها کشف شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد و متهمان دارای سابقه در امر سرقت میباشد و که در این خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و متهمان بهمراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha