۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85396485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخلفات انتخاباتی ورامین با تشکیل شعبه‌های مستقل رسیدگی می‌شود

ورامین- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین گفت: به منظور رسیدگی به تخلف‌های احتمالی نامزدهای انتخاباتی، ۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب ورامین تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا شمس روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستگاه قضا بر اساس قانون، ۲۰ وظیفه در حوزه انتخابات بر عهده دارد و تلاش می‌شود تا به منظور حفظ امنیت، سلامت و افزایش مشارکت مردمی، این وظایف در چارچوب قانونی اجرایی شود.

وی افزود: در راستای تحقق امنیت و سلامت انتخابات و افزایش اعتماد عمومی به نحوه اجرای انتخابات یازدهم اسفند، ۲ شعبه رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شده که این دو شعبه به صورت ویژه و خارج از نوبت به موارد احتمالی رسیدگی می‌کند.

شمس تأکید کرد: مهمترین اصل در برگزاری این رویداد مهم سیاسی، قانونگرایی و تلاش در جهت تحقق رعایت اخلاق از سوی نامزدهای انتخاباتی و همچنین طرفداران آنان است، افرادی که قرار است به عنوان قانونگذار به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، ابتدا خود باید عامل به قانون بوده و دیگران را نیز به رعایت اصول اخلاقی و قانونی رعایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین تصریح کرد: هدف همه دست‌اندرکاران انتخابات، برگزاری باشکوه این رویداد مهم سیاسی در بستر قانون، حفظ امنیت و سلامت و مشارکت بالای مردم است از این رو به همه نامزدهای انتخابات توصیه می‌شود این راهبردهای اساسی که همواره مد نظر رهبر معظم انقلاب است را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی گفت: دستگاه قضا در سه مرحله پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات با جدیت مسائل مربوط به انتخابات و تبلیغات را پیگیری کرده و در برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی تردید نمی‌کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha