تبلیغات داوطلبان مجلس در تهران/ شهر آرام و فضای مجازی شلوغ + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایتخت در حالی وارد سومین روز خود شد که برخی از تنه درختان هم برای آویختن تبلیغات و تصاویر خود استفاده کردند البته باید اذعان کرد بازار تبلیغات فعلا در فضای مجازی گرم‌تر از فضاهای شهری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از نخستین روز شروع رسمی تبلیغات داوطلبان تا امروز /شنبه/ سیل تبلیغات این بار به جای فضاهای شهری به سمت فضای مجازی رفته و بازار حضور داوطلبان، کلیپ‌های تبلیغاتی و ستادهای آنها در شبکه‌های اجتماعی از داخلی تا خارجی گرم است.

داوطلبانی که پیشینه سیاسی خاصی ندارند در این مدت سعی کردند تا از فضای مجازی در بستر پیام رسان‌های داخلی و خارجی استفاده کنند لذا از شبکه ایکس تا ایتا پُر است از تبلیغات داوطلبانی که داعیه رفع مشکلات کشور و راهکار برای حل مشکلات کنونی مردم دارند!

طرفدار یک داوطلب خاص در ایکس نوشته و دیگری ری توئیتش می‌کند که فلان قضیه چه شد؟

دیگری کانال تلگرامی پُر طمطراقی زده و با زرق، برق و ایموجی و عکس قصد جذب مخاطب دارد و مشاوران رسانه‌ایش هم شماره‌های اقشار مختلف مردم به ویژه خبرنگاران را در ان اد می‌کنند تا هم بر مخاطبان خود بیفزایند و هم نشان دهند راه تبلیغات را بلد هستند.

دواطلب دیگری هم از فضای تبلیغاتی پیام رسان‌های داخلی استفاده کرده و هر چند دقیقه یکبار بر بالای صفحه تصویر و اسمش به نمایش گذاشته می‌شود.

به نظر می‌رسد که در تهران و تا اینجای کار، به جای میتینگ‌های تبلیغاتی کار بر بستر مجازی که هزینه‌ای به مراتب کمتر دارد جلو می‌رود البته که سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم از نصب و اختصاص یک‌ هزار سازه تبلیغات انتخابات در سطح معابر و خیابان‌های شهر برای ساماندهی تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی خبر داده تا این افراد از این سازه‌ها به جای دیگر محل‌ها استفاده کنند.

از سوی دیگر فرماندار تهران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با شروع رسمی فرایند تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ظرفیت‌ها و مکان‌های مشخص شده‌ای جهت اطلاع رسانی و تبلیغات در نظر گرفته شده که نامزدها می‌توانند در حوزه انتخابیه خود از آن استفاده کنند.

احمد قیومی یادآور شد: در شهر تهران با هدف جلوگیری از آسیب به دیواره‌ها و اماکن عمومی، ایستگاه‌های مشخص شده‌ای در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر با بنرهای سفید رنگ در نظر گرفته شده که نامزدهای انتخابات می‌توانند از این ظرفیت مناسب برای تبلیغات خود استفاده کنند، البته این ایستگاه‌ها با ستادهای انتخاباتی منافاتی ندارند.

همچنین دیروز و دیشب فضای شهر تهران با پرچم‌ها و نورافشانی به مناسبت اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان آراسته شده بود و خیلی خبری از فضای تبلیغات انتخاباتی بویژه در مرکز به سمت شمال تهران دیده نمی‌شود البته می‌توان آن را به تعطیلات این روزها و سفرهای پایتخت نشینان، ربط داد.

بازار تبلیغات انتخابات اما در جنوب تهران گرم‌تر است و در کوچه پس کوچه‌های محلات قدیمی از جمله سرچشمه، پامنار، بریانک، بخشی از پیروزی هستند افرادی که تبلیغات انتخاباتی کرده و با دادن پوستر و کارت ویزیت و تراکت تبلیغاتی به مردم و رانندگان عبوری اندکی ترافیک ایجاد کرده بودند.

برخی اما این برگه‌های تبلیغاتی را نمی‌گرفتند و یا بلافاصله آن را پاره کرده و دور می‌انداختند، یکی از آنها گفت که قصد شرکت در انتخابات ندارد و فریب وعده‌های تبلیغاتی را نمی‌خورد.

در گوشه‌ای دیگر چند پسر جوان که رای اولی به نظر می‌رسیدند از یک داوطلب خاص حمایت کرده و برگه‌های تبلیغاتی او را به زور هم که شده به عابران می‌دادند یا داخل خودروها می‌انداختند.

یکی از آنها به خبرنگار ایرنا گفت: حتما در انتخابات باید شرکت کرد چرا که این فرصتی مغتنم است البته انتظار ما از نمایندگان بیشتر است و باید به فکر نسل جوان مملکت باشند و نه رانت بازی.

پیرمردی هم که چند نان در دست داشت و به سمت خانه می‌رفت، گفت: به عشق رهبر و نظام فقط رای می‌دهم!

و حامد یکی از جوانانی است که در انتخابات پیشین هم شرکت کرده و البته به خبرنگار ایرنا می‌گوید: به عشق کشورم و برای سربلندیش در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنم.

یک خانم میانسال هم به خبرنگار ایرنا می‌گوید: من و تمامی اعضای خانواده قطعا در این انتخابات شرکت می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: مطمئنا مردم با حضور خود بهترین‌ها را برای کشورم انتخاب می‌کنند.

باید منتظر بود و دید که در روزهای آینده میتینگ‌های انتخاباتی در شهر تهران به چه صورت خواهد بود به ویژه با فرا رسیدن روزهای پایانی تبلیغات قطعا داوطلبان مجلس برنامه‌های بیشتری برای حضور و تبلیغات در فضای حقیقی خواهند داشت و تنور انتخابات گرم‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قرار است روز جمعه ۱۱ اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار شود؛ حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین آمارها، سه هزار و ۵۴۵ نفر برای بدست آوردن این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha