۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85396524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام های محکم دانشجویان بوشهری برای حضور در انتخابات

بوشهر– ایرنا – حضور و مشارکت اقشار محتلف جامعه در انتخابات یازدهم اسفند یکی از رویدادهای مهم و با اهمیت پیش روی ایرانیان در عرصه ملی و بین‌المللی در این برهه زمانی برای کشور است که شاهد گام های محکم دانشجویان بوشهری در این فضا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در یازدهم اسفند، آزمون دیگری از جنس مشارکت مردم که در طول دوران انقلاب، با استفاده از حق تعیین سرنوشت به تکلیف خود در آبادی این سرزمین به خوبی عمل کرده‌اند در پیش است و در انتظار میدانی دیگر برای تجلی اراده خود هستند تا از حق خود در رقم زدن تحولات پیشروی کشور استفاده کرده و به تکلیف خویش عمل کنند.

دانشجویان استان بوشهر که همواره پرشور در همه عرصه‌های انقلاب از جمله انتخابات حضور یافتند داشته‌اند، در این دوره نیز با عزمی جدی خود را برای مشارکت در این رویداد مهم سیاسی آماده کرده اند.

در حالی که پنج روز دیگر به انتخابات یازدهم اسفند فرصت نمانده ، خبرنگار ایرنا در گفت‌وگو با دانشجویان و دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور از آنها در خصوص انتخابات پرسش کرد.

آنها در این مصاحبه به ۲ نکته مهم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ویژگی های نامزدهای داوطلبی اشاره و بر آنها تاکید کردند.

دانشجویان عنوان کردند: با توجه به اینکه نوع حکومت کشور ایران جمهوری اسلامی و انتخابات از طریق رای مردم است، مشارکت حداکثری به اقتدار و عزت کشور می‌افزاید.

دیدگاه دانشجویان بوشهری نسبت به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات

آنها گفتند: دانشجویان به عنوان قشری تاثیرگذار در کنار سایر اقشار جامعه همواره در رویدادهای مختلف انقلاب و پیشگامان در عرصه‌های مختلف بوده‌اند و در این دوره باید شرایط را برای شورآفرینی دوباره با مشارکت بالا فراهم کنیم.

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور گناوه شرکت در انتخابات این دوره را امری مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: حضور در این دوره از آن جهت ضروری است که هرکسی به ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه اعتقاد دارد باید شرکت کند.

سیدمحمد حسین موسوی برخی از انتظارت خودرا از داوطلبی که به مجلس راه خواهد یافت، عنوان کرد و گفت: اولین انتظاری که از نامزد راه یافته به مجلس شورای اسلامی می توان داشت، پیروی در چهارچوب قانون و مقررات با تبعیت از فرامین رهبری است.

وی بیان کرد: داوطلب مورد نظر باید ولی فقیه را اسوه‌ای حسنه برای خود قرار دهد تا در مسئولیتی که روی دوش آن قرار گرفته بتواند سربلند بیرون بیاید.

موسوی افزود: نامزد داوطلبی همانگونه که مشکلات، ناراحتی و درد خود را همانند مردم در خود بداند، اصلح و دارای صلاحیت در این سمت خطیر است.

دانشجوی علوم تربیتی که برای حضور در پای صندوق های رای انتظار می‌کشد، گفت: تمام ملت شریف وظیفه وحق دارند در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

شقایق تنگستانی اظهار کرد: انتخاب نماینده به دست مردم یعنی مشارکت آنها در اداره امور کشور جهت رفاه و توجه به نیازهای آنها که مهم ترین حق مردم است.

وی بیان کرد: باتوجه به حساسیت این دوره و تلاش های دشمنان که قصد ناامیدکردن و کمرنگ جلوه دادن حضور در پای صندوق های رای را دارند، همه ملت ایران باید از شرکت در انتخابات حمایت کرده و افراد اصلح را انتخاب کنند.

دیدگاه دانشجویان بوشهری نسبت به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات

وی گفت: اجرای امور منافع مردم به این شرط قابل اجرا خواهد بود که نمایندگان انتخاب شده و دولت واقعا دلسوز ملت بوده و توجه کامل به خواسته‌های معقول آنها داشته باشد.

نیلوفر حیدری شولی دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی اظهار کرد: شرکت در ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جزو مسئولیت اجتماعی قشر فرهیخته دانشجو است.

وی به انتظارات خود از نامزد داوطلبی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که نمایندگان و راه یافتگان به خانه ملت، برای بهبود کسب کار و آینده شغلی جوانان اقدام کنند.

حیدری شولی افزود: فاصله نگرفتن نماینده مجلس از جامعه دانشگاهی، حضور در جمع دانشجویان و شنیدن دغدغه و انتظارات آنان، ضمن همفکری، سوء تفاهم و بدبینی بین این قشر فرهیخته را با آنها کم خواهد کرد.

دانشجوی رشته علوم تربیتی اظهار داشت: باتوجه به اینکه شرکت در انتخابات مجلس سرنوشت و آینده کشور را برای چهارسال بعد مشخص می کنیم، بدون شک مشارکت حداکثری باعث تاامیدی دشمنان و مخالفان نظام خواهد شد.

فاطمه صادقی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات این دوره در همدلی و همبستگی ملی نیز بسیار اثرگذار است و ما دانشجویان ضمن اینکه دیگر اقشار و گروه‌ها را برای حضور پرشور در پای صندوق های رای ترغیب و تشویق خواهیم کرد خود نیز بنا به تکلیفی که بر گردن داریم ادای دین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یازدهم اسفند روزی سرنوشت ساز و مهم برای کشور است و همه اقشار جامعه باید با لبیک به ندای رهبر در پای صندوق‌های رای حضوری گسترده یابند.

دیدگاه دانشجویان بوشهری نسبت به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه اظهار کرد: شرکت در انتخابات ، نقشه راه آینده کشور و پاسخ قاطعانه به تهدیدها و توطئه های دشمنان است که در تلاشند در کشور بی‌ثباتی و ناامنی ایجاد شود.

ضرغام خرمی افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای منجر به تقویت جمهوریت نظام اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است، گفت: نامزدهای داوطلب باید در زمان تبلیغات صادقانه با افکار عمومی سخن بگویند.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه بیان کرد: داوطلبان با وعده‌هایی که می‌دهند باید در زمانی که هر کدام از آنها وارد خانه ملت شدند، به آنها پای بند بوده و عمل‌گرا باشند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار تن برای حوزه‌های " انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم" ، " دشتستان" ، " دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha