۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85396548
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد مجلس در زنجان: توسعه گردشگری و جلوگیری از مهاجرت نخبگان را پیگیری خواهم کرد

زنجان - ایرنا - محسن علیمردانی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم اعلام کرد: در سطح استانی توسعه گردشگری و حل مشکلات روستاییان و در سطح ملی نیز موضوع مهم جلوگیری از فرار نخبگان را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " محسن علیمردانی "روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تجارب نمایندگی خود در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در صورت راهیابی به مجلس، برنامه های مختلفی را در بعد ملی و استانی پیگیری خواهم کرد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه حضورم در این دوره برنامه محور بود که تجارب خوشایندی را نیز به دنبال داشت، گفت: ابتدا در سازمان تامین اجتماعی برای خدمت به گروه های هدف و مراجعه کنندگان فعالیت داشتم و در دیگر حوزه ها نیز حضورم بسیار چشمگیر بود.

وی با بیان اینکه در دوره ای، معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان و ۲ دوره هم عضو هیات مدیره بودم، اضافه کرد: با حمایت مردم در دوره نهم وارد مجلس شورای اسلامی شدم و با خودم عهد بستم فقط به حوزه کاری خود توجه کنم و برای خودم کار اقتصادی را حرام کردم.

علیمردانی با بیان اینکه در مدت فعالیت مجلس، هرگز به سمت کارهای اقتصادی نرفتم به این دلیل که اعتماد مردم سلب و یا سست می شود، افزود: اعتماد مردمی سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شود، معتقدم هر کس در هر پست و جایگاهی قرار می گیرد بهتر است از حق خود بگذرد، از فعالیت های اقتصادی دوری کرده و به مردم خدمتگزاری کند.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ادامه داد: متاسفانه تعارض منافع در بسیاری از حوزه ها به کشور صدمه زده و اعتماد مردمی را خدشه دار کرده است.

وی یادآور شد: بنده جزو استثنائی ترین نماینده دوره فعالیتم در مجلس بودم که از سفرهای غیر ضروری خارج از کشور اجتناب کردم در حالی که نمایندگان دیگر چندین بار به این سفرها رهسپار می شدند.

علیمردانی با بیان اینکه برای برخی افراد آبرو، صداقت، مملکت، مردم و ارزش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: بزرگترین سرمایه من، راستی، صداقت و خدمت به مردم است و وقت خود را صرف مردم کرده ام.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدت فعالیت کاری در مجلس، نایب رییس کمیسیون اجتماعی بودم، گفت: در مجلس نمود بسیار بالایی داشتم و به طور میانیگن هشت برابر نمایندگان استان موافق و مخالف صحبت کردم.

وی با بیان اینکه از اقدامات من رشد ۴۰۰ درصدی بودجه اشتغال بود که به طور معمول بودجه ۱۰ تا ۲۰ درصد انحراف پیدا می کند، اضافه کرد: این موضوع در حالی انجام شد که دولت و کمیسیون مخالف بودند.

علیمردانی افزایش سه برابری وام ازدواج را از دیگر اقدامات شاخص دوره نمایندگی خود عنوان کرد و افزود: بزرگترین چالش کشور در آن بازه زمانی انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود و به عنوان طراح احیای این سازمان بودم و در نهایت نیز به سرانجام رسید.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم همچنین ارایه طرح توسعه مترو در کلانشهرها و جلوگیری از هدر رفت انرژی را از دیگر اقدامات خود ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در دوران فعالیتم احداث ۲ شهرک صنعتی در زنجان را پیگیری کردم که به ثمر نشست، اظهار داشت: در بسیاری از اقدامات ریز و دشت از قبیل گاز رسانی به روستاها مشارکت داشتم و اتفاقات خوبی رخ داد.

علیمردانی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات شاخصم، جلوگیری از ورشسکستگی شرکت تولیدی ایران ترانسفو زنجان بود، افزود: در این خصوص پیگیری های لازم انجام گرفت و در حالیکه مراجعه کنندگان امیدی به رفع مشکلات خود نداشتند اما در نهایت مشکل کارخانه برطرف شد.

توسعه گردشگری استان را پیگیری می کنم

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات مغفول مانده در کشور و این استان گردشگری است، ادامه داد: این استان در این حوزه دچار عقب ماندگی و به نوعی مظلوم واقع شده است در حالیکه بیشترین درآمد از این بخش انجام می گیرد.

علیمردانی با بیان اینکه میزان اشتغال سریع در این بخش بیش از سایر حوزه هاست، افزود:ظرفیت گردشگری استان فقط به عنوان مسیر عبور است درحالیکه یکی از اهداف من در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی بر این حوزه مهم متمرکز خواهد بود.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه کشاورزی نیز از دیگر برنامه های من در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم است، اظهار داشت: این حوزه نیز ظرفیت های بالایی دارد که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی موضوع آمایش سرزمینی مورد توجه قرار گرفت.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمایش سرزمینی در حوزه کشاورزی اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: کمبود آب و تامین این ماده حیاتی نیز اهمیت بالایی دارد و اگر نتوانیم تامین آب و رفاه روستایی را تضمین کنیم مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی فرار مغزها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه نخبگان را از برنامه های مهم خود در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: باید پست و مدیریت را به نخگبان توانمند سپرد در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه می شویم.

علیمردانی با بیان اینکه به عنوان مثال در ۱۰ سال اول اشتغال به کار، تجربه اندوزی، در ۱۰ سال دوم کارشناسی و در ۱۰ سال سوم مدیریت رخ می دهد، افزود: اینگونه نیست که شخص فامیل و خویشاوندان خود را که هیچگونه سابقه مدیریتی ندارند در پست های کلیدی مجموعه استانی بگمارم.

وی با بیان اینکه در صورت نخبه بودن یک فرد نیز باید آزمون و خطا را انجام داد تا دید آیا در امر اجرایی فردی موفق است؟ اضافه کرد: انجام نشدن این مساله، انگیزه های نخبگان را کاهش داده است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه رتبه صنعتی این استان پیش از این بسیار پایین بود و با اقدامات صورت گرفته ارتقا یافت، ادامه داد: این استان ظرفیت های زیادی دارد و هر نماینده‌ای باید بتواند از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره برداری را داشته باشد.

وی در خصوص نحوه هزینه کرد تبلیغاتی خود در این دوره از انتخابات نیز گفت: برای انجام تبلیغاتم حتی در دوره قبل هزینه ای نکرده و حتی حامی مالی نداشتم.

علیمردانی همچنین در ارتباط با تابعیت فرزندان خود نیز گفت: فرزندان من هم با وجود کسب رتبه های برتر در دانشگاه های معتبر به کشور خارجی نرفتند و در ایران فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha