۴۲ درصد شعب اخذ رای در کلات خراسان رضوی سیار است

مشهد-ایرنا- فرماندار کلات خراسان رضوی گفت: ۴۲ درصد از شعب اخذ رای در این شهرستان به دلیل شرایط جغرافیایی و پراکندگی روستاها سیار هستند.

به گزارش ایرنا، علی صلاحی روز شنبه در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی افزود: شهرستان کلات مانند سایر شهرها آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات دارد.

وی با بیان اینکه کلات با سه بخش زاوین، هزارمسجد و مرکز شهرستان دارای ۵۰ شعبه رای‌گیری است، بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی روستاها و جمعیت ۷۰ درصدی روستانشین، شعب سیار ۲۱ شعبه اخذ رای این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

فرماندار کلات با بیان اینکه این شهرستان آمادگی لازم و کامل برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند را دارد، اظهار کرد: با توجه به چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

وی افزود: با سلامت کامل، انتخابات را بدون کوچک‌ترین اشکال برگزار می‌کنیم که در این راستا به تمام عوامل موثر در انتخابات از جمله هیأت های اجرایی و اعضای شعب آموزش‌های لازم داده شده است و کاملا آماده‌اند.

صلاحی بیان کرد: با توجه به یکی بودن حوزه انتخابیه کلات با مشهد، ۵۲۲ نامزد از این حوزه در انتخابات حضور دارند که ۱۲ نفر از شهرستان کلات بوده و از این تعداد، ۲ نفر زن و ۱۰ نفر مرد هستند.

وی واجدان شرایط رای دادن در کلات را ۲۷ هزار نفر و شمار رای اولی های این شهرستان را ۲۱۴ نفر اعلام کرد.

فرماندار کلات ادامه داد: تمام فضاها در شهرستان آمادگی لازم را برای تبلیغات و حضور همه کاندیداها دارند؛ مشارکت حداکثری از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است. ما در این زمینه آمادگی لازم را ایجاد کرده‌ایم.

صلاحی گفت: با زنان تاثیرگذار، معتمدان، دانشجویان، اساتید، تشکل‌های مختلف و تمام افراد موثر جلساتی گذاشته شده است و اکنون جنب و جوش خاصی در کلات برای مشارکت حداکثری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha