۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85396733
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

داوطلب انتخابات در بویین زهرا: قوانین مجلس باید به نفع مردم باشد نه دولت

قزوین - ایرنا - مهدی درزی رامندی نامزد حوزه انتخابیه حوزه بویین زهرا و آوج در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۱۴۹ معتقد است قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد بایستی به نفع مردم باشد و نه دولت.

به گزارش ایرنا، مهدی درزی رامندی متولد سال ۶۵ در تاکستان، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد حقوق است.

این داوطلب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی عضو کانون وکلای دادگستری استان قزوین و کارشناس رسمی دادگستری نیز هست و طی یک دهه گذشته سابقه تدریس در دانشگاه را هم دارد.

درزی رامندی همچنین ۱۳ سال خدمت در دادگستری شهرستان بویین زهرا را نیز در سوابق کاری خود به همراه دارد.

نماینده حق تفحص و جستجو در همه امورات کشور را دارد

مهدی درزی رامندی با تاکید و اعتقاد بر اصل تفکیک قوا، معتقد است: وظایف یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، نماینده فردی است که حق تفحص و جستجو در همه امور کشور را دارد.

وی با طرح این سوال که چرا یک نماینده با این میزان اختیارات نباید با فساد و رانت مبارزه کند، تاکید کرد: اگر نماینده به وظایف مهم و اصلی خود رسیدگی کند، ما هیچگاه شاهد فساد و رانت ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی در بیشتر موارد شفافیت آرا نداشتند، توضیح داد: بنده معتقد به شفافیت آرا و موضوع مالی نمایندگان هستم.

درزی رامندی خاطرنشان کرد: متاسفانه نماینده ای که طرحی را تصویب و آن را به عنوان قانون مطرح می کند در موارد چالش برانگیز آرای خود را پنهان می کند و آن را با مردم مطرح نمی کند، این نمایندگان چطور می توانند خود را نماینده مردم بدانند؟

وی با تاکید بر اینکه یک نماینده مردمی خود را باید خدمتگزار مردم بداند، تصریح کرد: قانونی که یک نماینده وضع می کند، ابتدا باید برای خود او اجرا شود و نه برای مردم، در این راستا شفافیت آرا و مساله مالی نمایندگان بسیار مهم است.

درزی رامندی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج نیز اظهار کرد: متاسفانه امروز در شهرستان های بویین زهرا و آوج با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم، به نظر می رسد که نمایندگان پیشین در این حوزه عملکرد قابل قبول و دفاعی نداشته باشند، یکی از موضوعات چالش برانگیز نیز مساله بحران و چالش آب در این منطقه است.

وی در رابطه با بحران آب شهرستان بویین زهرا، یادآور شد: چالش آب باعث ایجاد فرونشست هایی در سطح منطقه شده و در عین حال متاسفانه این پدیده رفته رفته به مناطقی که مردم در آن ساخت و ساز و سکونت دارند هم کشیده شده است.

این داوطلب نمایندگی مجلس دوازدهم در این رابطه نقش نمایندگان را بسیار حایز اهمیت و مهم دانست و خاطرنشان کرد: نماینده مردم وقتی وارد مجلس می شود باید در ابتدای ورود خود چنین مساله و موضوع را در ذهن داشته باشد و برای آن نیز راهکارهای قانونی ارایه دهند.

درزی رامندی، تدوین راهکارهای مناسب برای حل بحران آب را بسیار مهم دانست و در مورد آن توضیح داد: یکی از راهکاری بنده در رابطه با رفع چالش کم آبی، بهره برداری از سد بالاخانلو بوده که طی سال های گذشته هزینه های زیادی برای آن صرف شده اما حدود ۱۰ سال است که همچنان بلااستفاده مانده و حتی میلگردهای کار شده در این طرح نیز زنگ زده، در حالی که بایستی در اسرع وقت بهره برداری از این سد آغاز شود.

به گفته این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در صورت عدم بهره برداری از این سد بایستی در حوزه کشاورزی نوع کشت در منطقه را از غرقابی به دیم و کشت محصولات غیر آب بر تغییر دهیم.

درزی رامندی خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود گفت: مردم شریف شهرستان های بویین زهرا و آوج بنده با شما عهد و پیمان می بندم که به عنوان یک وکیل در خانه ملت قوانینی را وضع کنم که در نهایت به نفع مردم منطقه و میهن اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بنده به دنبال مبارزه با فساد و رانت خواهم بود و به شما قول می دهم اگر به من اعتماد کنید شاهد تغییرات نو و جدید در سطح منطقه خواهید بود.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز صاحب چهار کرسی نمایندگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha