کشف هشت کیلوگرم ماده مخدر «مجیک ماشروم»/ دستگیری موبایل قاپ در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری متهمی که در فضای مجازی به تبلیغ و فروش قارچ‌های توهم زا و روانگردان با عنوان «مجیک ماشروم» می‌کرد، خبر داد و گفت: در عملیات دستگیری متهم هشت کیلو و ۳۵۰ گرم از این ماده مخدر کشف شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ حسین باباپور روز شنبه در این خصوص افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تبلیغ و توزیع قارچ سمی توسط فردی در فضای مجازی رسیدگی به موضوع به سرعت در دستور کار ماموران دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

وی به شناسایی مخفیگاه متهم در محدوده شرق تهران اشاره کرد و ادامه داد: ماموران با هماهنگی‌های قضایی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان هشت کیلو و ۳۵۰ گرم قارچ توهم زای روانگردان (مجیک ماشروم) کشف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با تاکید بر ضرورت رصد برخط اقدامات مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی، به ارتقای اشراف اطلاعاتی پلیس در این حوزه اشاره کرد و گفت: برخورد با فروشندگان مواد مخدر و نیز اشاعه دهندگان مظاهر اعتیاد در فضای مجازی، به مانند فضای حقیقی یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

به گفته وی، بدون شک، پایش لحظه به لحظه صفحات مجازی و برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و نیز بر هم زنندگان امنیت در فضای مجازی، به عنوان یک ماموریت اولویت دار با جدیت در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ باباپور اضافه کرد: «مجیک ماشروم» با نام فارسی قارچ جادویی از خانواده مواد مخدر توهم زا است و از جمله عوارض مصرف این ماده مخدر خطرناک، می‌توان به وحشت زدگی، اختلالات عصبی و روان پریشی، توهم بصری و شنیداری، اضطراب، بی قراری و شک و سوءظن اشاره کرد.

وی یادآور شد: مصرف مواد مخدر ریشه اخلاق را در جامعه خشکانده و موجب تزلزل خانواده‌ها خواهد شد که برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی همکاری آحاد جامعه با پلیس در مبارزه با این بلای خانمانسوز الزامی است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به این که قاچاقچیان مواد مخدر همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده‌ها و گمراه کردن جوانان و نوجوانان را دارند، از مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت صحیح از فرزندان خود در مبارزه با سوداگران مرگ و عاملان افیونی با پلیس همکاری کرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مظنون در فضای مجازی، مراتب را بدون فوت وقت از طریق شماره تماس ۱۱۰ و ۶۳۹۸۴۶۱۸ به پلیس اطلاع دهند.

کشف هشت کیلوگرم ماده مخدر «مجیک ماشروم»/ دستگیری موبایل قاپ در پایتخت

کشف ۲۰۰ فقره سرقت تلفن همراه

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری هشت سارق جوانی که در شرق تهران اقدام به موبایل قاپی می‌کردند، خبر داد.

سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی در این خصوص ظهار کرد: با وقوع موبایل قاپی‌های سریالی از شهروندان در سطح معابر تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند سرقت ها توسط هشت مرد تبهکار صورت گرفته است.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها افرادی سابقه دار و حرفه‌ای هستند.

وی تاکید کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در جنوب و شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی آنها را در ۲ عملیات منسجم دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ یادآور شد: متهمان در جریان تحقیقات به ۲۰۰ فقره سرقت موبایل‌قاپی به عنف (زورگیری بوسیله سلاح سرد) موبایل قاپی از شهروندان در خیابان‌های تهران اعتراف و برخی مالباختگان در مواجه حضوری آنها را به عنوان سارق تلفن‌های همراه خود شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه مالخر این پرونده نیز دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه وی کشف شده است، تاکید کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha