تکاپوها در ساعات پایانی تبلیغات برای جلب نظر رای‌دهندگان در سمنان

سمنان - ایرنا - استان سمنان با ۱۴۸ نامزد انتخابات برای کسب چهار کرسی در بهارستان، روزها و شب‌های متوالی حال و هوای انتخاباتی به خود گرفت و ساعات پایانی تبلیغات در عصر چهارشنبه معابر، خیابان‌های اصلی و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای استان سمنان همچنان تکاپو و شور و حال تبلیغاتی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۸ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که بیشترین نامزدها مربوط به حوزه انتخابیه شاهرود و میامی است.

۴۳ نفر از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، ۴۴ نفر از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۳۴ نفر از حوزه انتخابیه دامغان و ۲۸ نفر از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان، برای نشستن بر کرسی بهارستان نامزد انتخابات هستند.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

در روزهای تبلیغات انتخاباتی سمنان کاربران در فضای مجازی با تعریف از نامزدهای منتخب خود سعی در جلب آرای دیگر کاربران دارند و برخی افراد نیز با نقد برنامه‌ها و اولویت‌ها تاکید بر شفافیت و قول وعده‌های عملیاتی دارند.

تکاپوها در ساعات پایانی تبلیغات برای جلب نظر رای‌دهندگان در سمنان

طرفداران نامزدهای انتخاباتی در فضای شهرهای حوزه انتخابیه بیکار ننشسته‌اند و با حضور پرشور در ستادها و پخش موسیقی‌هایی بومی و وطنی و تصنیف‌هایی که همه با آنها خاطرات مشترک دارند، در تلاش برای تبلیغ و ترغیت افراد رای دهنده به حضور در انتخابات و معرفی نامزدهای مورد نظر خود هستند.

ستادها، شریان‌های اصلی شور و حال انتخاباتی

برخی نامزدها در خیابان‌های شلوغ و پرتردد شهر ستاد زده‌اند و برخی دورتر، اما همه آنان یک هدف واحد را دنبال می‌کنند؛ آن هم جمع کردن رای در هدف نخست به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران و در هدف دوم راهیابی نامزد مورد طرفداریشان به مجلس شورای اسلامی.

جوانان و نوجوانان پرچم ایران را همزمان با پخش موسیقی در دستان خود به اهتزار در می‌آورند و کودکان نیز با لبخندهای دلنشین کودکانه خود نگهدار امید در دل والدینشان هستند. بعضی خانواده ها نیز به صورت جمعی چشم امید دارند تا فردی اصلح که به فکر آینده روشن و توسعه کشور باشد، رای بیاورد، بادکنک‌های در دست خود را به حرکت درمی‌آورندو از پیاده‌روها و از مقابل ستادهای انتخاباتی عبور می‌کنند.

در بین حضور پرشور جوانان، نوجوانان و کودکان حضور پررنگ بانوان در صحنه انتخاباتی غرورآفرین است، زنان ایران زمین در طول تاریخ نشان دادند همواره در صحنه هستند و برای عزتمندی و سربلنی انقلاب اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

در کنار شور انتخاباتی، آنچه در انتخاب نماینده اصلح اهمیت دارد، داشتن برنامه‌ کارشناسی، عملیاتی و اعلام اولویت‌ها و توانایی‌های نامزدها است که طرفداران نامزدها در فضای مجازی و ستادهای تبلیغاتی این مساله را از نظر دور نکرده‌اند و به اعلام برنامه‌های نامزد می‌پردازند و تلاش برای رفع مشکل کم‌آبی برنامه اول تمام نامزدهای انتخاباتی است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز در اقدامی بی‌سابقه با هدف ایجاد بستر مناسب برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان سمنان دعوت می‌کند تا برای حضور در ایرنا و اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هریک از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) داده می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

تکاپوها در ساعات پایانی تبلیغات برای جلب نظر رای‌دهندگان در سمنان

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha