۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85396902
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات مجلس در ملایر: زنان هم می‌توانند کُنشگر سیاسی باشند

همدان- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ملایر گفت: زنان جامعه می‌توانند در کنار مادر بودن و عفیف بودن به عنوان یک کُنشگر سیاسی در قالب های مختلف از جمله نماینده مجلس فعالیت کرده و در حل مسایل و مشکلات مردم بکوشند.

فروزان کُردی‌وند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علت اینکه من به عنوان یک بانو به میدان مشارکت‌های سیاسی وارد شدم، پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و کمک به افزایش مشارکت مردم به ویژه بانوان است.

وی اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و اشاره رهبر فرزانه انقلاب به زنان به عنوان الگوی سوم زن مسلمان را یکی دیگر از دلایل خود برای ورود به میدان پرفراز و نشیب انتخابات عنوان کرد و افزود: امروز باید خود را باور داشته باشیم که چه جایگاه والایی داریم و به فرموده رهبر معظم انقلاب، نه شرقی و نه غربی هستیم و با حضورم در این عرصه سیاسی می‌خواهم ثابت کنم که یک زن می‌تواند عفیف و محجبه، مادر و فرزند باشد اما می‌تواند با قرار گرفتن در مرکز، یک فرد و کُنشگر سیاسی باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز افتخارم این است در جامعه‌ای هستم که به زنان اهمیت می‌دهند و وارد میدانی شده‌ام که باید این میدان را ما بانوان به اندازه‌ای پرشور کنیم که اجازه ندهیم فرصت‌طلبان نقطه ضعفی را در جامعه ایجاد کنند.

کردی‌وند ضمن تاکید بر اینکه مردم باید فاکتورها و شاخص‌های لازم را برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود در نظر گیرند، پاکی، پاکدستی و صداقت، صراحت و شجاعت را از جمله شاخص‌های یک نماینده اصلح دانست .

وی همچنین با تاکید بر اینکه یک نماینده مجلس باید سیاست‌ورز باشد و بر محور دانایی حرکت کند، گفت: یک نماینده مجلس باید انصاف سیاسی داشته باشد، در غیر این صورت اگر وارد میدان مجلس شود، کارش دائم مشاجره کردن با جناح‌ها است و این امر موجب می‌شود او را از برنامه‌هایی که دارد، بازدارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در ملایر ادامه داد: یک نماینده باید معتقد باشد و هر چیزی به او ارائه دادند، سمعا و طاعتا قبول نکند و مردم در بین کاندیدها بررسی کنند که کدام نامزد شاخص یک نماینده واقعی را دارند که از جان و مال خودش می‌گذرد.

کردی‌وند افزود: مردم ملایر به هر کدام از کاندیداها رای می‌دهند، به آنها اعتماد می‌کنند و در جواب این اعتماد، نمایندگان و کاندیداها باید بدانند که معین مردم هستند و معین مردم باید میدان‌دار خوبی باشد.

وی با اشاره به تدوین و طراحی برنامه‌های خود برای ورود به مجلس،گفت: اولین فاکتوری که برای ملایر شهر خون و قیام، شهر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز، شهر نخبگان، واقفیان خیراندیش و شهر اسطوره‌ها، نظر دارم، رسیدگی به مسایل نخبگان و دانشگاهیان است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر خاطرنشان کرد: یک نماینده مجلس باید یک طرح و ایده را تبدیل به قانون کند و اجازه ندهد جوانانی که پر از فکر و اندیشه هستند، به کشورهای دیگر بروند و با طرح‌ها و ایده‌ها یک بستر مناسبی را برای نخبگان ایجاد کنیم که کمتر تمایل به کشورهای غربی داشته باشند.

وی همچنین به وجود مشکلات گرانی، تورم، ازدواج و اشتغال جوانان اشاره و ارائه طرح و ایده‌های راهبردی برای حل این مشکلات را از سوی نمایندگان ضروری دانست و گفت: نماینده مجلس اگر صاحب ایده و فکر باشد، نباید ساکت باشد و با این اهرم می‌تواند مقابل طرح‌هاو ایده های ناشایستی که در کشور تزریق می‌شود قرار بگیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ظرفیت‌های ملایر، خاطرنشان کرد: با بررسی این طرفیت‌ها می‌توانیم با ارائه طرح‌ها و ایده‌های جالب ملایر را به قطب کشاورزی در کشور تبدیل کنیم و با استفاده از برند انگور ملایر و مبلمان منبت، به عنوان پایلوت برای کل کشور محسوب شود.

وی توجه به حوزه بانوان را از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌ها خود برشمرد و گفت: بر اساس فرموده‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کار زنان را در دست زنان بسپارید، امروز با کمال افتخار و با شجاعت پا در میدانی گذاشتم تا شاید بتوانم قدمی هر چند اندک برای بانوان و آحاد مردم بردارم، امروز همه ما بر این مساله واقف هستیم که یک مادر مرکز و ستون است و از دامن همین مادر است که مرد به معراج می‌رود چه در زمان دفاع مقدس، چه امروز برای دفاع از امنیت که پشت سر این شهدا بانوان شجاع و بصیری بوده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این فاکتور به دنبال این هستم که در حوزه بانوان تحولاتی عظیم ایجاد کنیم، یکی از این تحولات، سالم بودن جسم و روح بانوان و مادران این سرزمین و ایجاد امیدآفرینی در بین آنان است و در مراکز آموزش عالی مشاورانی در کنار بانوان و دختران ما باید باشند و بتوانند آنچه را که شایسته و مطالق با مسلمان بودن یک زن مسلمان است؛ تزریق کنند.

کردی‌وند تاکید کرد: به دنبال ایجاد کارگاه‌هایی برای زنانی هستم که می‌توانند خودشان سرپرست خانوار باشند و باید به آنان بیاموزیم از فکر و ذهن خودشان استفاده کنند و همچنین در روستاها کارگاه‌های مولد ایجاد کنیم تا زن ایرانی روستایی با اقتدار کارهایش را پیش ببرد.

وی همچنین گفت: ایجاد بازارچه های دائمی برای بانوان، فرهنگ سرای زن و خانواده، بیمه کردن بانوان خانه‌دار و حل مشکلات بانوان معلمی که به صورت قراردادی و پروژه‌ای هستند و حرف اول را در تعلیم و تربیت می‌زنند، از دیگر اولویت‌ها من است و در صورت ورود به مجلس، با ارائه طرح و ایده و قانونگذاری می توانیم مشکل این بانوان را حل کنیم و همچنین مادرانی که حافظ کل قرآن و فعال حوزه قرآن و عترت هستند، به آنها توجه ویژه شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر از مردم شهیدپرور ملایر به ویژه بانوان درخواست کرد: حتما حضور پرشور در انتخابات یازدهم اسفندماه داشته باشند، چراکه حضور در مشارکت‌های سیاسی حق طبیعی شماست و بدون حضور مردم، به خصوص بانوان، دموکراسی ما ناتمام خواهد ماند و با این حضور به همه ابرقدرت‌ها نشان دهید که نمی‌توانند خدشه‌ای در فکر و نظام ما ایجاد کنند.

کردی‌وند هچنین گفت: امروز به عنوان یک شهروند از مردم تقاضا دارم اگرچه مشکلات و گرانی‌ها وجود دارد، اما در انتخابات یازدهم اسفند مشارکت حداکثری داشته باشند تا بتوانیم به شکل گیری یک مجلس قوی برای حل مسایل و مشکلات کشور کمک کنیم.

به گزارش ایرنا؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha