میزگرد «مشارکت زنان و انتخابات» در ایرنا ارومیه برگزار شد

ارومیه- ایرنا- میزگرد «تاثیر مشارکت بانوان در انتخابات ۱۱ اسفند امسال» با حضور بانوان اندیشمند و صاحب نظر در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات حق مردم و از وظایف و تکالیف هر فرد محسوب می‌شود و در واقع، مشارکت سیاسی به این معناست که مردم فعالانه در امر سیاست‌گذاری‌های آتی کشور مشارکت داشته باشند و نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران در انتخابات پیش رو نقش موثر و مهمی داشته و مشارکت سیاسی آنان، حائز اهمیت در فرآیند توسعه پایدار است.

این قشر به عنوان کسانی که تاثیری محسوس در روند انتخابات دارند و افزون بر مشارکت، نقش دیگری نیز در تشویق و ترغیب اعضای خانواده در این مشارکت ملی دارند، امروز میهمان ایرنا شدند تا در این مورد نظرات خود را بیان کنند.

با توجه به بسترهای مطلوب فراهم شده برای مشارکت همه اقشار مردم در انتخابات، جویا شدن نظر زنان ایران اسلامی در این زمینه یک موضوع لازم تلقی می شود چرا که بیانگر نظرات قشر وسیعی از جامعه به عنوان مهمترین عنصر در تربیت سیاسی و اجتماعی فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی هستند.

مریم دهقان معاون برنامه ریزی فرماندار ارومیه و از بانوان فعال در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، نسرین پاک دوست فعال اجتماعی حوزه زنان، مریم سلیمانی نماینده تشکل های بانوان و خانم اکرم زیب ارزانی مدیرکل اسبق امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در این میزگرد حضور داشتند.

آنان براین موضوع تاکید داشتند که اگر میخواهیم مشارکت زنان در انتخابات افزایش یابد، باید نقش زنان در اجتماع و مناصب دولتی پر رنگ تر بوده و قوانین متقن تری در دفاع از حقوق زنان وضع و ضمانت های اجرایی آنها قوی تر باشد.

مشروح این میزگرد طی روزهای آتی در تارنمای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان آذربایجان غربی منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha