۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85397067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر ۶۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که اغلب از اقلیم کردستان عراق هستند و برنامه ما جذب دانشجو از کشورهای دیگر است.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز شنبه در جلسه شورای راهبردی دانشگاه کردستان که با حضور مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی برگزار شد، داشتن برنامه استراتژیک برای دانشگاه را امری اجتناب ناپذیر دانست.

وی افزود: بدون برنامه نمی‌توان کاری از پیش برد و بر همین اساس و با توجه به تغییر شرایط و نیازهای موجود، بروزرسانی برنامه اقدامی ضروری است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: این دانشگاه با وجود جوان بودن، همواره کارهای بزرگی انجام داده است که موجب شده در بین دانشگاه‌های کشور رتبه دهم را کسب کند و این نتیجه تلاش همه همکاران دانشگاه از گذشته تا کنون بوده است.

قادرزاده ادامه داد: با وجود همه اقدامات مثبت صورت گرفته، امروز با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه‌ایم، در حالیکه برای تحقق برنامه استراتژیک دانشگاه نیازمند این هستیم که نوسانات را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: تحقق هدف عدالت آموزشی نیازمند حمایت بی بدیل است و به دلیل مرزی بودن و توان مالی پایین دانشجویان، لازم است توجه ویژه به دانشگاه کردستان صورت گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان تنوع بخشی به پذیرش دانشجوی بین الملل، استفاده از توان دانشجویان در مقاطع مختلف، ارتباط خوب با بخش اجرا و مساله شناسی را از جمله اهداف دانشگاه دانست که متناسب با آن برنامه‌های مختلف در نظر گرفته خواهد شد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه مسائلی را پیرامون برنامه راهبردی و ضرورت تامین بودجه برای اجرای آن مطرح کردند.

ضرورت تامین نیروی انسانی، تامین بودجه برای اجرای برنامه استراتژیک، ثبات آیین نامه‌ای، ارتقا و توسعه رشته‌های دانشگاهی بر اساس قابلیت‌های استان از جمله مهمترین مباحث مطرح شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha