دستگیری ۱۸ صهیونیست توسط پلیس رژیم اسرائیل در جریان تظاهرات شنبه شب + فیلم

تهران - ایرنا - پلیس رژیم اسرائیل ۱۸ صهیونیست را در تظاهرات گسترده در تل آویو که در اعتراض به عملکرد کابینه این رژیم برگزار شده بود، دستیگر و بازداشت کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از شبکه العربی، هزاران شهرک نشین صهیونیست با برگزاری تظاهرات گسترده در تل آویو خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست و بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه شدند.

بر اساس این گزارش، در جریان برگزاری این تظاهرات پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگان درگیر و برای متفرق کردن آنها از ماشین های آب پاش و سواره نظام استفاده کرد.

تل آویو ، شنبه شب برای دهمین هفته متوالی شاهد درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان شهرک نشینان صهیونیست بود که خواستار کناره گیری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام و انجام معامله با حماس بر سر تبادل اسیران بودند .

خانواده های اسیران صهیونیست در غزه شعارهایی را علیه نتانیاهو سر دادند و خواستار کناره گیری فوری او از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شدند.

روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به اینکه خواسته‌های تظاهرکنندگان متعدد بود، افزود: لزوم دستیابی به توافق بر سر آزادی اسیران صهیونیست در غزه، برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری نتانیاهو و رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک برای پایان درگیری بین اسرائیل و فلسطین از جمله این درخواست ها بود.

بر اساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی ۱۸ نفر در جریان برگزاری این تظاهرات در خیابان « کابلان» در تل آویو توسط پلیس رژیم اسرائیل دستگیر شدند.

همزمان با تظاهرات در تل آویو ، تظاهرات دیگری در تعدادی از شهرک های صهیونیست نشین با خواسته های مشابه برگزار شده بود.

پیش از این تظاهرات، خانواده های اسیران صهیونیست خواستار برگزاری نشست فوری با نتانیاهو و اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای اطلاع از سرنوشت بستگان اسیر خود در نوار غزه شده بودند.

در ژانویه گذشته نیز تظاهر کنندگان جاده « ایلون » به سمت جنوب «تل آویو» را مسدود کردند و از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند که خونریزی در نوار غزه را متوقف کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha