مراسم احیای شب نیمه‌ شعبان در ۲۰۰ مسجد استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- مراسم احیای شب نیمه‌ شعبان، شنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم مومن در ۲۰۰ مسجد و امامزاده در ۱۲ شهرستان استان یزد برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: این آیین معنوی بر اساس یک سنت دیرینه و همزمان با سراسر کشور همراه با انجام برنامه‌های دینی، فرهنگی و بصیرتی تا پاسی از شب برگزار شد.

حجت‌الاسلام "علیرضا نجیمی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ولایتمدار و جوانان مومن با حضور در مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.

وی با تبریک نیمه شعبان ادامه داد: تلاوت کلام وحی، قرائت دعاهای خاص شب نیمه شعبان، مناجات، مدیجه‌سرایی و سخنرانی در موضوعات مختلف به خصوص وظایف منتظران اهم برنامه‌ها بود.

همچنین دعا برای سربلندی و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص طول عمر با عزت و سعادت برای مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین‌های معنوی صورت گرفت .

شب نیمه شعبان یادآور تولد اولین و آخرین امید پیامبران و فرستادگان الهی و منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر (عج) و دارای فضلیتی بس عظیم است و در روایات معصومین(ع) بر احیای آن تاکید شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار باب مسجد دارد که از این تعداد ۲ هزار مورد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha