۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85397300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

من و تو ما می‌شویم

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبر: 85397300
من و تو ما می‌شویم

نوشهر- ایرنا- جمعی از مسوولان، نخبگان و استادان دانشگاه در غرب مازندران بصیرت حضور یکپارچه مردم در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را لازمه تعیین سرنوشت جامعه و برون رفت از چالش‌های منطقه برشمردند و از آنان خواستند با شرکت در این همایش ملی بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشانند.

آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به جایگاه و نقش ارزشمند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در نظام اسلامی اشاره کردند و افزودند: این ملت در سال مهار تورم و رشد تولید موفقیت هایی که دولت سیزدهم در پرتوی رهنمودهای هوشمندانه رهبری فرزانه درحوزه های مختلف بدست آورده در این دوره از انتخابات نیز حماسه ای بزرگ خلق خواهند کرد.

وحدت ملی و انسجام داخلی و حضور مردم در صحنه های مختلف به ویژه در انتخابات دوره های گذشته عوامل شکست دشمنان انقلاب و ناکام ماندن آنها در رسیدن به اهدافشان بوده و ملت ایران به ویژه مردم مازندران این راهبرد را در ۱۱ اسفند در پای صندوق های اخذ رای جدی تر از گذشته استمرار می بخشند.

یکی از نخبگان و کارآفرین غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حضور حماسی ملت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مازندرانی در ادوار مختلف انتخابات نشان دادند که بصیرت شرکت در صحنه های سیاسی و اجتماعی آنها بالاست و در این دوره نیز با حضور گسترده شان انتخابات با شکوهی در استان خلق خواهند کرد.

مجتبی محمدی نوری افزود : این دوره از انتخابات در مقایسه با ادوار گذشته با توجه به تقابل و هجمه های زیادی دشمنان با ایران اسلامی از اهمیت خاصی برخورداراست و همراهی و همبستگی بیشتر مردم برای شرکت دراین عرصه سیاسی می تواند پاسخ دندان شکنی به زیاده خواهی دشمنان باشد.

وی اظهارداشت: اکنون فضای موجود انتخابات مجلس شورای اسلامی به واسطه مشارکت سلیقه های مختلف از یک شور و نشاط بسیار بالایی برخوردار است و مازندرانی ها به یقین با نگاه واقع بینانه سعی خواهند کرد به نامزدهایی رای دهند که از قابلیت و توان بالایی برخوردار باشند.

من و تو ما می‌شویم

مردم غرب مازندران در انتخابات کارنامه قابل قبولی ثبت می کنند

این کارآفرین مازندرانی تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی عصاره فضیلت و دانایی هر جامعه ای است و بنا به فرموده امام راحل (ره) استقلال و آزادی نیز به عنوان دوبال مجلس محسوب می شود که شعارهای ملت درآن نهفته است و هم استانی های من بخوبی به این این موارد مهم آگاه هستند.

محمدی نوری یادآور شد : امروز با گذشت سال ها از عمر انقلاب میزان حساسیت و حضور ملت برای مشارکت در حوزه سیاسی بویژه انتخابات افزون تر شده و این نشان از تعصب، غیرت و باورهای مردم سالاری دینی، درک و فهم بالای ملت برای تعیین سرنوشتشان و نیز تثبیت نظام اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود قشرهای مختلف مردم در این دوره با وجود مشکلات موجود جامعه و استقبال خوبی از خود نشان دهند تا انتخابات اسفند ماه هم کارنامه قابل قبولی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط بشود.

تکرار بصیرت حضور، وحدت و انسجام ملت در انتخابات

کارشناسان امر معتقدند تهمیدات خوبی از سوی مجریان برگزاری انتخابات در شهرستان های غرب مازندران با هدف مشارکت گسترده مردم دراین دوره از انتخابات فراهم شده است بنحوی که فضای موجود نشان از آن دارد شرایط به سمت و سوی رقابتی درمیان نامزدها پیش می رود.

آنان می گویند بر پایه تجربه های گذشته نیز این ملت در سایه وحدت، همدلی و همبستگی سعی خواهند کرد با مشارکت همه جانبه در ۱۱ اسفند پایبندی خود راهمچون گذشته به ارزش ها و آرمان های انقلاب، شهدا و رهبری نشان دهند.

مشارکت آگاهانه و با بصیرت قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در واقع مهر تایید ملت از عملکرد دولت و نظام اسلامی بوده که استمرار آن را در انتخابات ۱۱ اسفند در شعب اخذ رای خواهیم دید

گزارش های میدانی خبرنگاران ایرنا غرب مازندران حاکسیت فضای انتخابات در منطقه با شور و نشاط اجتماعی همراه بوده و با نزدیک ترشدن به روز برگزاری انتخابات رقابت در میان نامزدها بویژه مجلس شورای اسلامی بیشتر می شود.
مردم با فرهنگ و با بصیرت غرب مازندران بنا بر تجربه انتخابات دوره های گذشته همواره مشارکت حداکثری و مسوولانه در انتخابات داشته اند چراکه این معتقدند هرچه مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت خودشان بیشتر باشد به تبع پایه های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز مستحکم تر و قوی تر خواهد شد.

من و تو ما می‌شویم

ضرورت رای آگاهانه به فرد کارآمد

استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس گفت : ورود سلایق متعدد برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سبب شور و هیجان مردم برای شرکت در این همایش ملی خواهد بود.

امین دیلمی معزی دانش آموخته دکترای جامعه شناسی سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نکته دیگر فعالیت افراد ذی نفوذ و تاثیر گذار که مورد اعتماد عمومی هستند کمک خواهد کرد تا میزان مشارکت مردم و حضورشان در پای صندوق های اخذ رای در این دوره از انتخابات افزایش یابد.

وی با اشاره به رهنمود و توصیه های رهبری فرزانه در باره آنکه مشارکت در انتخابات فقط متعلق به گروه خاصی نیست خاطرنشان کرد : بنابراین همسو با منویات فرمانده کل قوا اگر نسبت به حضور در این عرصه چشم پوشی کنیم، دودی است که به چشم همه ماها می رود و چنین تصمیمی هیچ کمکی به حل مشکلات در جامعه نخواهد کرد.

وی بیان داشت : آنچه برای مردم در این دوره از انتخابات بسیار مهم بوده این است که سعی کنند با دید بصیرت، بدور از تعلقات قومی و قبیله ای به افرادی رای دهند که دارای رزومه کاری بسیار خوب، پاکدست، کاردان، متخصص و تجربه زیادی در بخش های مختلف به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی داشته باشند رای دهند.

این استاد دانشگاه گفت : پرداختن به مساله معیشت و بهبود فضای کسب و کار برای مردم بسیار مهم بوده و بنابراین افرادی که راهی مجلس شورای اسلامی می شوند این موضوع را باید به عنوان یک گام نخست در برنامه کاری شان مدنظر قرار دهند.

پیش بینی افزایش مشارکت مردم

دیلمی معزی افزود : با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم مردم مشارکت بیش از ۶۰ درصدی داشته باشند چرا که این ملت اعتقاد و باور دارند اگر با نگاه واقع بینانه در این رویداد ملی تصمیم درست بگیرند به یقین اقتصاد کشور از این وضعیت آشفته رهایی یافته و بهبود می یابد.

فرماندار نوشهر با اشاره به فضای آرام و رقابت پرشور انتخابات در این شهرستان از قشرهای مختلف مردم خواست تا مانند دوره های گذشته با حضوری خودجوش دراین دوره از انتخابات در پای صندوق های اخذ رای بیایند و برای بار دیگر برگ زرینی به افتخارات ایران اسلامی بیفزایند.

من و تو ما می‌شویم

همه شرایط برای انتخابات باشکوه آماده است

رستم زرودی در گفت و گو با ایرنا افزود : امروز تمام مؤلفه‌های قانونی در حوزه اجرا و بازرسی در سطح شهرستان طبق زمان‌بندی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور اجرایی شده و به‌طور کامل تمام برنامه‌های اجرای یک انتخابات قانونمند در این حوزه‌های انتخابیه طبق تقویم اجرایی درحال انجام است.
وی تصریح کرد : به فضل الهی هیچ اقدام موثرغیرقانونی در فضای انتخاباتی در این منطقه شاهد نبوده ایم و تمامی فرآیند انتخابات در کمال امنیت و سلامت پیش می رود.

ملت همیشه پشتیبان نظام اسلامی بوده اند

امام جمعه نوشهر گفت: خواص باید با جهاد تبیین و پاسخ به شبه افکنی در مورد انتخابات، توطئه دشمنان را خنثی و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

آیت الله محمود مشایخ در گفت و گو با ایرنا افزود : حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ناامیدی دشمنان، باعث کاهش توطئه‌های آنان علیه نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم کشور ما در تمامی سال های پس از انقلاب همواره پشتیبان ایران اسلامی بودند و این دوره از انتخابات هم با حضور یکپارچه خودشان ثابت خواهند کرد که همواره پشتیبان انقلاب و ادامه دهنده راه شهدای چون سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۹۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha