گیلان سرشار از شور جشن نیمه شعبان

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85397321
گیلان سرشار از  شور جشن نیمه شعبان

رشت - ایرنا - شور و سرور جشن‌های ویژه نیمه شعبان از چند روز گذشته در گیلان آغاز شده و از شامگاه گذشته تا به امروز یکشنبه بمناسبت میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) برتکاپوی آن در مناطق مختلف استان افزوده شده است.

امام‌زادگان و اماکن متبرکه، مساجد و حسینه‌های استان گیلان سرشار از حضور مردم و گردشگران در جشن‌های نیمه شعبان است و مردم با حضور در مراسم‌ ویژه سالروز ولادت امام زمان (عج) این روز بزرگ را گرامی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: جشن‌های اعیاد شعبانیه از آغاز ماه شعبان با برپایی ویژه برنامه‌های این ایام و در سالروز ولادت امام حسین (ع) آغاز شد و ادامه دارد؛ امروز نیز در سالروز میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) ۳۴۱ بقعه متبرکه میزبان جشن‌های این روز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه برنامه‌های ویژه مذهبی و فرهنگی در سالروز ولادت امام زمان (عج) در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: مولودی خوانی، مراسم وعظ و سخنرانی، برپایی ایستگاه صلواتی در ۵۴ بقعه متبرکه برای پذیرایی از مسافران و زائران، توزیع غذای نذری از عواید موقوفات و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و اعم برنامه‌های نیمه شعبان است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شمیم خدمت و دایر کردن بازارچه‌های فروش صنایع دستی و محصولات خانگی در ۲۲ بقعه متبرکه، اجرای ویژه برنامه قرار دوازدهم و توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان در بقاع متبرکه ۱۳ شهر، برگزاری مسابقات ورزشی و راهپیمایی خانوادگی، راه‌اندازی خیمه معرفت و اجرای طرح ویزیت رایگان از برنامه‌های اعیاد شعبانی به ویژه جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه گیلان است.

وی اظهار کرد: ۲۸۰ مبلغ بومی در اجرای ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان با بقاع متبرکه همکاری می‌کنند.

ماه شعبان به سبب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد(ع) و امام زمان (عج) از ماه‌های جشن و سرور شیعیان است.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha