۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85397403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز در سرور و شادی مهدوی

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85397403
البرز در سرور و شادی مهدوی

کرج - ایرنا - ماه شعبان به نیمه رسید و منتظران ولیعصر (عج) به طور خودجوش خیابان ها ، مساجد وحسینیه های استان البرز را به زینت شادی و سرور حضرتش آراستند و نوای دلنشین یا مهدی صاحب الزمان (عج ) سردادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان البرز همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک شعبان با آذین بندی کوچه ها ، سردرمنازل ، مغازه ها و خیابان ها زاد روز طلوع فرزانگان عالم گیتی حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) را جشن گرفتند و اینک در نیمه این ماه مبارک با برپایی جشن و شادمانی به امید تعجیل در ظهور قلب تپنده عالم امکان حضرت مهدی موعود(عج) دست به دعا برداشتند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این روزها با پخش شیرینی، شربت و چای درخیابان های البرز از مردم پذیرایی می کنند و شور و نشاط خاصی در این روزها سرزمین اقوام را فرا گرفته است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مسابقات فرهنگی و سرودخوانی " سلام فرمانده " همراه با پذیرایی از مردم به یمن اعیاد با برکت شعبان از جمله ویژه برنامه های شادی آفرین استان البرز در این روزهای معنوی است .

در شب میلاد منجی عالم بشریت استان البرز که با نورافشانی و برگزاری محافل جشن و سرور در بیش از یک هزار و ۲۰۰ مسجد همراه بود بسیاری از گروه های مردم در کنار موکب های پذیرایی به پخش نذورات خود برای سلامتی امام عصر (عج الله) پرداختند.

از عصر دیروز خیابان‌ها و معابر عمومی استان البرز یکباره رنگ و بوی دیگری به خود گرفته ضمن آنکه شمارزیادی از نوعروسان به میمنت این روز خجسته راهی خانه بخت شدند.

البرز در سرور و شادی مهدوی

اهتزار پرچم یا اباصالح مهدی (عج ) و چراغانی محله های مختلف شهری و روستایی استان البرز حاکی از شور و نشاط مهدوی در این استان است.

برپایی محافل خانگی شادی تحت عنوان مولودی امام زمان (عج الله )

برپایی محافل خانگی شادی تحت عنوان مولودی خوانی امام زمان(عج ) همراه با قرائت دعای توسل و دعای عهد از دیگر ویژه برنامه های نیمه شعبان در استان البرز است که علاوه بر شادی برای این روز خجسته حاضران در این محافل برای فرج امام عصر دعا می کنند.

البرز در سرور و شادی مهدوی

طنین دعای ندبه در استان البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و زاد روز میلاد خجسته حضرت مهدی موعود (عج ) گفت: از صبح امروز در ۲۰۰ مسجد، حسینیه و هیات ویژه برنامه های نیمه شعبان برگزار شده که از جمله آن می توان به دعای ندبه اشاره کرد .

حجت الاسلام " مهدی ولایی برحق" افزود: برپایی موکب های پذیرایی در خیابان های و معابر شهری شهرستان های استان البرز ، پخش نذورات مردمی از دیگر ویژه برنامه های نیمه شعبان در استان البرز است .

وی یاد آورشد: دراین روز خجسته حرکت های خودجوش مردمی با برپایی محافل جشن و شادی درسطح محلات بسیار بوده و هریک از مردم استان البرز به نوعی با برپایی مراسم مختلف ارادت خود رابه ساحت مقدس امام زمان (عج الله) بیان می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha