۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85397426
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات مجلس در همدان: شعار و هدف من احیای اقتصاد مقاومتی است

همدان-ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: شعار و هدف من در انتخابات این دوره احیای اقتصاد مقاومتی و تاکید بر شایسته سالاری است و برای پیشبرد آنها طرحی به نام " نهضت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی مردم" را تدوین کرده ام.

محمد شعبانی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان اظهار کرد: بازیافت اعتماد مردم به نظام باید مهم‌ترین رویکرد حضور در انتخابات باشد و مجلس نیاز به حضور افراد دلسوز، متعهد و خادم عامه مردم باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی شگردهای تبلیغاتی در مسیری پیش می‌رود که افراد سفره دار بتوانند با هر ترفندی آرای مردم را اخذ کنند در حالی آن‌ها خادم خواص هستند نه عامه مردم که نیاز جدی و اساسی به حل مشکلات و دغدغه‌ها دارند.

شعبانی ادامه داد: منتخبان مردم باید افرادی باشند که وجدان و تعهد کاری داشته و در تمامی عرصه‌ها شفاف‌سازی را سرلوحه امور خود قرار بدهند.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیگیری حل اشتغال جوانان، حمایت از مردم برای کاهش دغدغه‌های روزمره زندگی، نظارت دقیق بر حسن انجام کار مسوولان و تاسی از اقتصاد مقاومتی که فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی است را باید مورد توجه جدی قرار داد.

وی افزود: متأسفانه در دوره‌های گذشته برخی نمایندگان مجلس به جهت اینکه ایده، آرمان و هدف مشخصی نداشتند، در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مورد خواسته مردم ناتوان ماندند و همین باعث ایجاد حلقه مفقوده در نظام اجرایی کشور شد.

شعبانی با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه‌های مختلف همچون گردشگری و کشاورزی و صنعت بسیار غنی است، گفت: باید با بررسی دقیق ضعف‌ها و نگاه تخصصی به این ۲ مقوله درآمدزا و اقتصادی بتوانیم چالش‌ها را برطرف کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین یادآور شد: همدان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی نیازمند راه اندازی خطوط تولیدی و هموارسازی در مسیر صادرات است منتهی راهکارهای کارشناسانه باید تبیین شود.

شعبانی با اشاره به اینکه هر مسوول و مدیری باید براساس تخصص و توان اجرایی در جایگاه خود قرار بگیرد، گفت: افرادی باید خادم این مردم در دستگاه‌های اجرایی باشند که استحقاق لازم را براساس تخصص و تجربه داشته باشند.

وی یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس را نظارت دقیق بر عملکرد مدیران برشمرد و گفت: باید افرادی بر کرسی‌های مدیریتی تکیه بزنند که از تخصص، کارآمدی و تقوا برخوردار بوده و با جان و دل برای مردم کار کنند.

وی افزود: در امور اجرایی باید افراد شایسته و نالایق از هم جداً شوند و مقبولیت درون ساختاری شکل بگیرد تا بتوان کاستی‌های گذشته را در خدمت به مردم جبران کرد.

وی با تاکید بر اینکه رای دهندگان به دنبال انتخاب افراد اصلح باشند، اظهار کرد: متأسفانه یکی از ایرادهای موجود تکثرگرایی در راهیابی داوطلبان در میدان انتخابات است، چه بهتر اینکه مسوولان نظارتی و اجرایی افرادی را در این مراحل انتخاب می‌کردند که تمامی خصوصیات بارز یک نماینده را دارا باشند تا مردم نیز بهتر بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

شعبانی افزود: گسترده بودن تعداد نامزدها باعث شده تا ظرفیت‌های قومی و محله‌ای در انتخاب فرد تاثیر مستقیم داشته باشند و در این بین کاندیداهایی که توان و تخصص شاخص دارند اما جمعیت طایفه‌ای لازم را ندارند، شانس کمتری برای انتخاب پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای بازیافت اعتماد عمومی اعتقاد دارم باید شفافیت وجود داشته باشد، ما بیش از احکام الهی قانون و مصوب در مجلس داریم، درد اصلی در عدم نظارت بر حسن اجرای قوانین است باید برای حسن اجرای قوانین مجاهد یک نماینده شجاع، دلسوز،شفاف و خادم ملت نه خادم خواص در راس قرار بگیرد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نهضت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی مردم را در دستور کار دارم، ایجاد یک شبکه جریان ساز از پایه های مردمی شروع می شود و برپایه مستندات علمی طراحی شده است، پایه دیگر این طرح پیشبرد اقتصاد مقاومتی و احیای آن است، با زیرساخت های موجود می توان با ضریب بالایی اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

شعبانی همچنین گفت: با این طرح متعهدانه، خالصانه و شفافانه به عرصه ورود کرده ایم، برای اجرای این طرح نیاز است تا طراح به عنوان نماینده در مجلس حضور یابد چرا که اگر این طرح تقدیم هر فرد دیگری در مجلس شود با توجه به اینکه ایده و آرمان او نیست، آنرا اجرایی نمی کند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha