احراز هویت رای دهندگان به صورت برخط/ استفاده از بالگرد برای رای گیری در مناطق دوردست تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران با بیان اینکه هر شخصی با پنج مدرک هویتی اعلام شده، قادر به رای دادن است، تاکید کرد: احراز هویت رای دهندگان در پای صندوق های رای به صورت برخط انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن نایبی روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی امنیت انتخابات، حفاظت زیر ساختی است‌ که در این راستا امسال رای گیری از مردم با پنج سند هویتی شامل شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت پایان خدمت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر فردی با داشتن یکی از این پنج مدرک هویتی می‌تواند رای خود را به صندوق بیندازد چون کد ملی در همه این مدارک درج شده و دستگاه‌های مربوط به تاییدیه آنها در شعب تعبیه شده است.

به گفته نایبی، احراز هویت فرد رای دهنده برخط است و در شعبه اخذ رای با در دست داشتن یکی از پنج مدرک هویتی ابتدا احراز هویت شده، تاییدیه کدملی دریافت و سپس می‌تواند هم برای انتخابات مجلس و هم مجلس خبرگان رهبری رای دهد.

احراز هویت رای دهندگان به صورت برخط/ استفاده از بالگرد برای رای گیری در مناطق دوردست تهران

وی یادآور شد: با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان این قانون احراز هویت برخط گذاشته شده که تمامی نقاط استان تهران تحت پوشش اینترنت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون استاندار تهران این را هم گفت که فرایند رای گیری از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند آغاز می‌شود و از مردم درخواست می‌کنیم در ساعات اولیه صبح رای خود را به صندوق بیندازند.

وی افزود: طبق قانون فرایند انتخابات از ساعت هشت صبح به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌شود که به فراخور این زمان قابل تمدید است.

نایبی در مورد صندوق های سیار هم گفت: موضوعات مربوط به صندوق های سیار به ویژه در شهرستان‌های شرقی تهران از جمله دماوند و فیروزکوه مدنظر قرار گرفته و حتی استفاده از بالگرد در این زمینه پیش بینی شده است.

احراز هویت رای دهندگان به صورت برخط/ استفاده از بالگرد برای رای گیری در مناطق دوردست تهران

وی ادامه داد: فرایند انتخابات یک پروسه طولانی دارد و از ۶ ماه تا یکسال قبل کار با هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور و به تبع آن استانداری‌ها آغاز شد.

به گفته وی، یک موضوع فرایند اصل انتخابات و یک موضوع دیگر بحث امنیت انتخابات است که ستادها در استان‌های کشور تشکیل شد.

نایبی اضافه کرد: تمامی دست اندرکاران موضوعات امنیتی از جمله وزارت اطلاعات، فراجا، سپاه و تمامی دستگاه‌های امنیتی در جلسات ستاد امنیت انتخابات استان تهران به صورت مستمر شرکت کرده و می‌کنند.

وی گفت: تمامی موضوعات مربوط به روند انتخابات از ثبت نام، احراز هویت، اعلام زمان تبلیغات، چاپ و ارسال تعرفه‌های انتخاباتی در این جلسات هماهنگ، بررسی و انجام شده است.

احراز هویت رای دهندگان به صورت برخط/ استفاده از بالگرد برای رای گیری در مناطق دوردست تهران

معاون استاندار تهران افزود: در استان تهران چیزی نزدیک به ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه در ۱۶ شهرستان داریم که بزرگترین حوزه انتخاباتی کشور شامل تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس می‌شود که حدود پنج هزار صندوق اخذ رای دارد.

نایبی یادآور شد: موضوع حفاظت از این صندوق ها، تعیین افراد برای مراقبت از شعب در روز انتخابات، حفاظت از محیط پیرامونی شعبه و رصد تهدیدات و آموزش پرسنل انجام شده و از سوی دیگر رصد فضای مجازی به عهده پلیس فتا است همچنین برای جلوگیری از تبلیغاتی در موعد مقرر یا له یا علیه شخصی انجام شود نیز این رصد به صورت کامل در جریان است.

گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین آمارها، سه هزار و ۵۴۵ نفر برای بدست آوردن این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha