۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85397530
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

جاده‌های گیلان برفی و لغزنده است

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85397530
جاده‌های گیلان برفی و لغزنده است

رشت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: با توجه به فعالیت سامانه سرد زمستانی و ریزش برف، اکنون ۱۴ مسیر جاده‌ای این استان برفی و لغزنده است.

غلامعلی نیک‌فهم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس تازه ترین گزارش‌های دریافتی، صبح امروز در مسیرهای اسالم - خلخال، پونل - خلخال، فومن - ماسوله، ماسال - گیلوان، شفت - امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم، رودسر - لات محله، زیاز - شوک و بلوردکان - خصیل دشت بارش شدید برف گزارش شده است.

وی افزود: در راه‌های سیاهکل - دیلمان، توتکابن - حشمت آباد، بره سر - قوشه لانه- کلیشم، جیرنده - ویه، آسیابر - بره سر و شوک - ملکوت بارش برف به صورت خفیف است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در تشریح وضعیت راه‌های در مرز استان‌های همجوار عنوان کرد: گردنه الماس در مسیر اسالم- خلخال و زندانه در مسیر پونل- خلخال شاهد بارش شدید برف بوده و به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی این مسیر بسته شده است و در گردنه حیران در مسیر آستارا - اردبیل نیز بارش خفیف برف گزارش شده‌ است.

وی با بیان اینکه در دیگر مسیرهای گیلان باران می‌بارد، اظهار کرد: رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

نیک فهم اضافه کرد: شماره تلفن مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به پرسش‌های مردم در خصوص وضعیت هوا و ترافیکی همه راه‌های گیلان و مسیرهای استان‌های همجوار است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: فعالیت سامانه سرد و بارش برف از فردا (دوشنبه) در این استان تشدید می‌شود که با توجه به این وضعیت آب و هوایی هشدار سطح نارنجی صادر شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

برف بر بلندای گیلان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha