داوطلب مجلس: نگاه قاچاقچی به حوزه «ته لنجی» را تغییر می‌دهم/ حق استان بوشهر از نفت می‌گیرم

بوشهر-ایرنا- داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم گفت: مردم استان بوشهر و به خصوص شهرستان‌های حوزه انتخابیه ام قاچاقچی نیستند و در صورت ورود به مجلس نگاه دولتمردان به کالای همراه مسافر موسوم به ته لنجی و هم حق مردم از وزارت نفت را می گیرم.

جعفر پورکبگانی داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در مدتی که فرماندار بوشهر بودم کارهای خوبی با تمرکز بر خواسته‌های مردمی انجام شد که رضایت نسبی را در بین مردم ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در طی دوران فرمانداری بوشهر در نشستی که با گروه تخصصی خود داشتیم سه طرح پیشنهادی به هیات دولت ارسال کردیم که تمامی آنها نیز مصوب شد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تصریح کرد: یکی از سه طرح پیشنهادی نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به طرح توسعه مجتمع بندری نگین بود که این طرح اکنون بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پورکبگانی ادامه داد: دومین طرح نیز قطار شهری بین شهرهای بوشهر، عالیشهر و چغادک بود که فاز مطالعاتی آن به اتمام رسید ولی بعد از آن دنبال نشد.

وی عنوان کرد: در سومین طرح نیز مصوب شد برق شهر بوشهر با توجه به موقعیت مرزی و در راستای پدافندغیرعامل زیرزمینی شود که این طرح نیز باید در شرایط مناسب به سرانجام برسد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق این طرح علاوه بر تغییر در مبلمان شهری کمک می‌کند در حوزه پدافندغیرعامل نیز نگاه خوبی اعمال شود.

در بحث قوانین نماینده مجلس باید دقت کند

وی در ارتباط با اهم وظایف نمایندگان مجلس نیز اظهار کرد: یکی از وظایف مهم نمایندگان قانون گذاری و دیگری این است که بتواند از محل مسئولیت قانونی با تحقیق، تفحص، و نظارت بر اجرا قوانین، نتیجه لازم را بگیرد.

پورکبگانی اظهار کرد: در بحث قوانین باید یک مقدار دقت شود و کمیسیون نیز با داشتن افرادی متخصص و باتجربه از وزن لازم برخوردار می‌‎شود.

وی افزود: بدون تردید طرح و لوایح ورود کرده به صحن مجلس در صورت برخورداری از نگاه کارشناسی، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در بخش دیگری از صحبت‌های گفت: در بخش نظارت و تفحص امروز شوراهای عالیه متعددی در کشور است که تعدد آنها منجر شده تا نگاه قانونی مجلس کمتر دیده شود.

پورکبگانی افزود: در این زمینه می‌طلبد نمایندگان مجلس باید در حوزه قانون اصرار، دقت و تلاش لازم را داشته باشند.

راه اندازی کارگروه های تخصصی برای تولید ثروت به نفع مردم استان و حوزه انتخابیه

وی در رابطه با ظرفیت‌های استان بوشهر اظهار کرد: این استان با همجواری با دریا موقعیتی بی نظیری دارد که از جمله ظرفیت‌‎های شاخص آن می‎توان به حوزه آبزیان، کشاورزی شامل نخیلات و صیفی جات، منابع معدنی و نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد.

پورکبگانی ادامه داد: نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیتی ویژه برای استان بوشهر است که برای بهره‌گیری از این ظرفیت باید نسبت به راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی و استفاده بیشتر از شورای راهبردی پتروشیمی‌‎ها اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون ظرفیت‎ های درمانی شهرستان‌های شمالی استان بوشهر عنوان کرد: شهرستان دیلم در حوزه درمان ضعف‌های شدید دارد که از جمله آنها می‌توان به مرکز سی.تی.اسکن و نمایندگی پزشک قانونی اشاره کرد.

پورکبگانی افزود: حوزه درمان شهرستان گناوه نیز وضعیت مطلوبی نسبت به دیلم ندارد و مرکز استان نیز می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی که اکنون در جایگاه مناسبی قرار ندارد با تربیت نیروهای متخصص به افزایش پزشکان متخصص در استان کمک کند.

وی اظهار کرد: در این حوزه باید خدمات رفاهی ویژه‌ای برای پزشکان متخصص تدارک دیده شود چراکه امکانات رفاهی مناسب به افزایش ماندگاری پزشکان نیز کمک می‌کند.

پورکبگانی اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان نفت در استان همجوار بوشهر یک دهن کجی به بوشهری‌ها بوده چرا که صنعت نفت بیشترین آلایندگی آن برای این استان بوده و شایسته نیست بیمارستان نفت در استانی دیگر عملیاتی شود.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: در حوزه اقتصاد و اشتغال نیز می‌طلبد برای راه‌اندازی تعاونی‌های فراگیر و جذب و تسهیل فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کرد.

وی افزود: چنانچه به مجلس راه پیدا کنم باید نگاه قاچاقچی به حوزه ته لنجی تغییر کند که برای این موضوع باید با تشکیل کارگروهی تخصصی دیدگاه‌های جامعه هدف بخوبی احصا شود و ملوانان مشمول مزایای شغل‌های سخت و زیان آور شود.

پورکبگانی تاکید کرد: در حوزه آبزی پروری و بویژه پرورش میگو باید با رویکرد واگذاری مزارع به تعاونی‌ها و تجمیع ظرفیت‌ها به رونق فعالیت‌های این بخش کمک شود.

اشتغال اعلام شده توسط مسئولین برای مردم قابل پذیرش نیست

وی افزود: در مورد اشتغال وقتی از نرخ اشتغال استان بوشهر صحبت شود عددهای اعلام شده برای مردم بخوبی ملموس و قابل پذیرش نبوده و دلیل آن نیز وجود پرشمار جوانان متخصص و بیکار است.

پورکبگانی عنوان کرد: امروز چنانچه جدا از مسئله آلایندگی، مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بخوبی محقق شده بود اکنون استان بوشهر در بسیار از شاخص‌ها شرایط بهتری داشت.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شد سه درصد از اعتبارات گاز در صورت صادرات به استان بوشهر اختصاص یافت که با اجحاف در حق استان حتی یک ریال محقق نشد که در برنامه هفتم مورد توجه جدی قرار گرفته اما نیاز است راهکارهای قانونی برای جذب این منابع در نظر گرفته شود.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر اعتبارات آلایندگی که طی ۲ سال آینده به استان پرداخت نشده از محل تهاتر نفت نیز اعتبار مناسبی به طرح‌های شاخص استان اختصاص نیافته که این شرایط منجر شده تا استان بوشهر همچنان فاقد شبکه ریلی باشد.

پورکبگانی در بخش پایانی صحبت خود عنوان کرد: حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه باید در توجه همگان باشد چراکه این مشارکت حداکثری بدون تردید مایه تبسم و رضایت رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اسفندماه خواهد بود.

جعفرپور کبگانی اکنون دانشجوی رشته علوم سیاسی در مقطع دکترا است که سمت‌های مختلفی از جمله فرماندار بوشهر و قائم مقام منطقه جنوب سازمان بازرسی کل کشور را در کارنامه دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴ نفر از چهار حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، حوزه انتخابیه دشتستان، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha