نامزد انتخابات: مقابله با جنگ نرم سواد رسانه ای می طلبد

تبریز-ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله آگاهانه و عمیق با جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی، سواد رسانه ای می طلبد که در این زمینه نهادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رسالت های بسیار خطیری بر عهده دارند.

حمیدرضا بازگشا اقدم متولد سال ۱۳۵۸، دانش آموخته علوم ارتباطات و با کد انتخاباتی ۲۴۷، روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز تبریز، با تاکید بر اینکه امروز کشور با انواع تهدیدات و مشکلات فرهنگی مواجه است و مقابله با آن راهکارهای علمی و عملی نیاز دارد، یادآور شد: باید توجه داشت که جز با توسعه فرهنگ سواد رسانه ای و افزایش شناخت رسانه و تهدیدها و فرصت های آن راه به جایی نخواهیم برد.

وی با هشدار به متولیان فرهنگی کشور نسبت به تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان انقلاب به ارکان خانواده به خصوص قشر جوان و نوجوان، یادآور شد: تهاجم دشمنان نسبت به سال های گذشته بسیار طراحی شدهو قوی تر شده است و در حقیقت زنگ خطر برای جوانان ما به صدا درآمده و اگر کوچکترین غفلت و بی توجهی در این زمینه صورت بگیرد بدون تردید اینده کشور بسیار متزلزل خواهد شد.

بازگشا به تقلیل جایگاه صدا و سیما در میان خانواده های ایرانی به ویژه جوانان اشاره و اضافه کرد: امروز باید اذعان کنیم که رسانه ملی جایگاه چندانی در بین مردم ندارد که همین امر باعث اثرگذاری هر چه بیشتر رسانه های بیگانه و البته دشمنان و معاندان شده است و در این عرصه تاخت و تاز می کنند.

وی شعار اصلی خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را " احیای آرمان های انقلاب و شهدا " اعلام کرد و ادامه داد: ما جوانان این مرز و بوم به هیچ عنوان با انقلاب، امام و رهبری قهر نکرده ایم و همواره هوادار این نظام الهی هستیم، اما در عین حال نسبت به برخی مسایل گلایه های شدید داریم که باید به آنها توجه شود.

بازگشا با بیان اینکه نسل های دوم و سوم انقلاب اسلامی با شهدا و اهداف والای آنها و فرهنگ ایثار و شهادت بزرگ شده اند، گفت: باید نسل های اول انقلاب باور کنند که ما در کنار و یار انقلاب اسلامی هستیم و برای ساختن ایرانی آباد و بدون مشکل جان خود را فدا می کنیم.

وی دلیل اصلی انواع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور را مربوط به سوء مدیریت و نالایقی ها دانست که در گذشته نسبت به این موضوع مهم غفلت هایی شده است، اما می شود با تجدید نظر در برخی سیاست ها و رفتارها انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند.

این داوطلب نمایندگی مشکلات حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به خصوص در ابعاد اقتصادی را بسیار فراتر از سایر استان ها و مراکز شهری دانست و یادآور شد: تورم در آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و انواع کالا و خدمات نیز در این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور گران تر به دست مردم می رسد، این در حالی است که میزان مالیات اخذ شده در این استان نسبت به استان هایی مثل خراسان رضوی، فارس و اصفهان بسیار بیشتر است.

بازگشا یکی از دلایل مهم مشکلات اقتصادی آذربایجان شرقی را ناشی از اجرای نادرست و غلط سیاست های اصل ۴۴ دانست که در پی آن تعدادی از واحدهای بزرگ، تاثیرگذار و مهم استان با بی توجهی های محض به بخش خصوصی واکذار شد که نتیجه آن بیکاری تعداد زیادی از جوانان، ورشکستگی کامل واحدهای واگذار شده و بر هم خوردن تعادل اقتصادی بود که نمونه عینی آن کارخانه ماشین سازی است.

وی بزرگترین لطمه به اقتصاد تبریز را مربوط به واکذاری های خصولتی دانست و افزود: آذربایجان شرقی و تبریز استانی صنعتی است که متاسفانه به دلیل بی کفایتی مدیران و ارایه گزارش های نادرست و غیر واقعی به مرکز، هیچگاه به دنبال رفع مشکلات نبوده اند و در عین حال بر مشکلات موجود اضافه کرده اند.

بازگشا انتخاب استانداران غیربومی با سوابق امنیتی و انتظامی برای آذربایجان شرقی را از نقاط تاریک و قابل تامل نوع نگرش مرکز به این استان ارزیابی کرد و گفت: البته استاندار جدید دارای چنین ویژگی هایی نیست و شاید برای اولین بار فردی اقتصادی به این سمت گماشته شده است.

وی احیای اصل ۱۵ قانون اساسی را از برنامه های اولویت دار خود اعلام و اظهار کرد: اینکه تاکنون این اصل مهم اجرایی نشده است برای مردم منطقه جای سئوال دارد و به نظرم هیچ مانعی برای اجرایی شدن این اصل مترقی و مهم وجود ندارد.

نیازمند ایده های جدید و اعتماد به جوانان هستیم

بازگشا تلاش برای رفع مشکلات حوزه راهداری، زیرساختی، ترافیک سنگین کلانشهر تبریز و مساله مهم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از دگیر اهداف خود اعلام کرد و یادآور شد: برای ایجاد تغییرات لازم و کافی در حوزه انتخابیه نیازمند پوست اندازی در ترکیب نمانیدگان در مجلس شورای اسلامی هستیم، چون دوستان طی سال های متمادی توان و کارآیی های خود را نشان داده اند و امروز بیش از گذشته به افراد و ایده های جدید و اعتماد به جوانان نیاز داریم.

وی توجه به جریان آزاد رسانه ای، تجدید نظر در قانون سن بازنشستگی و قانون کار را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و ادامه داد: برای مقابله با تورم باید حق و حقوق کارگران و کارمندان متناسب با نرخ تورم باشد، در غیر این صورت مشکلات معیشتی همچنان تداوم یافته و شاید بیشتر نیز بشود.

بازگشا نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم، خطیر و سنگین برشمرد و اظهار کرد: باید توجه داشت که بسیاری از اعمال ، رفتار و گفتار که برای عموم مردم مباح است برای تک تک نمایندکان مجلس حرام است و هر فردی که برای این مسئولیت بزرگ انتخاب می شود باید صلاحیت آن را نیز داشته باشد.

وی حضور و شرکت در عرصه انتخابات را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی خواند و با تاکید بر اینکه باید این حق توسط هر فرد ایرانی ادا شود، افزود: امروز ایران اسلامی به دور از هر گونه مسایل و مشکلات امنیتی و دخالت بیگانگان در مسیر توسعه قرار دارد و اگر مجلسی با مشارکت حداکثری ایجاد شود، بدون تردید این مسیر با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با هدف ایجاد بستر مناسب و برابر برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان دعوت می‌کند تا برای اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود از طریق این رسانه هماهنگی‌های لازم را با دفتر خبرگزاری مرکز تبریز انجام دهند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هر کدام از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) زمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.
بدینوسیله از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تمایل به ارائه برنامه های خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی را دارند، دعوت می‌شود برای نام نویسی و تعیین وقت مصاحبه تا روز چهارشنبه این هفته با شماره تلفن ۳۳۳۰۸۸۸۸ و ۳۳۳۰۶۶۶۶-۰۴۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ تماس حاصل فرمایند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان بزرگترین حوزه کشور پس از تهران دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری شهرستان تبریز حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

۲۷۹ داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha