سید قاسم جاسمی: مجلس دوازدهم به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم و تثبیت قیمت‌ها باشد

کرمانشاه - ایرنا - سید قاسم جاسمی داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه معتقد است که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید در اولویت اول نمایندگان مجلس دوازدهم باشد و با جدیت در راستای تثبیت قیمت‌ها، مهار تورم و رفع تنگناهای اقتصادی گام‌های موثری برداشته شود.

سید قاسم جاسمی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه به ۲ وظیفه قانون گذاری و نظارت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: براساس اصل تفکیک قوا هر یک از قوای سه گانه به صورت مستقل وظایفی بر عهده دارند که در این میان وظیقه قانون گذاری و نظارت بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده و نمایندگان مردم در مجلس به هر ۲ بُعد توجه جدی داشته باشند.

وی یادآور شد که در کشور ایران از نظر کمیت قوانین مشکلی نداریم اما بعد از تصویب باید نظارتی هم بر روند اجرای قوانین وجود داشته باشد که در این مورد ضعیف هستیم و باید نمایندگان مجلس دوازدهم تلاش کنند بُعد نظارتی مجلس تقویت شود.

اقتصاد و معیشت در اولویت اول مجلس باشد

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به نقش مهم مجلس در قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون گفت: نمایندگان باید با تصویب قوانینی منطبق بر نیازهای کشور ریل گذاری لازم را برای اجرای قوانین توسط دولت را انجام دهند و با همکاری و همسویی با قوه مجریه مشکلات مردم و کشور را کاهش دهند.

وی تاکید کرد باتوجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون می توانند در ارتباط با مسائل کلان کشور، حوزه بین الملل و داخلی اظهار نظر کنند، مجلس به نمایندگانی نیاز دارد که بر امورات مختلف داخلی و بین المللی اشراف داشته و بتواند در این ارتباط تصمیم های منطقی و بنا بر مصالح مردم و کشور اتخاذ کند.

جاسمی، اقتصاد و معیشت را یکی از دغدغه های دولت و مردم دانست و گفت: این موضوع باید با همسویی بین مجلس و دولت برطرف شود تا مردم دغدغه اقتصادی و معیشتی نداشته باشند.

این داوطلب مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه کرمانشاه همچنین به بیکاری به عنوان دیگر معضل حال حاضر کشور اشاره کرد و افزود: براساس آمارها در کشور حدود هشت میلیون و در استان کرمانشاه هم حدود ۲۰۰ هزار بیکار وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری کمک کنیم.

وی بیکاری را دغدغه اصلی جوانان کرمانشاهی دانست و اظهار کرد: دولت با همراهی مجلس باید برای رفع بیکاری برنامه ریزی کند و در این راه از همه ظرفیت ها نیز استفاده کند.

سطح تعامل با کشورهای همسایه باید گسترش یابد

داوطلب انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به سیاست خارجی کشور نیز اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب چندین بار بر سر مسائل مختلف با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و به نظر می رسد در این ارتباط فقط وقت را هدر داده ایم و بهتر است به دنبال ارتقای سطح همکاری وتعامل با دیگر کشورها بویژه همسایگان باشیم.

جاسمی تاکید کرد که می توانیم سطح همکاری خود را با ۱۵ کشور همسایه ارتقا دهیم و قطعا سیاست خارجی ما بهبود می یابد.

وی به همسایگی استان کرمانشاه با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق اشاره کرد و گفت: از طریق کشور عراق می‌توانیم به بازارهای اروپایی راه پیدا کرده و روابط تجاری و بازرگانی خود را ارتقا دهیم.

داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق و داشتن ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی استان اشاره کرد و گفت: مرزهای کرمانشاه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط با کشور عراق و همچنین ایجاد درآمدهای ارزی برای کشور و استان کرمانشاه است.

جاسمی همچنین به موضوع توریسم درمانی نیز اشاره کرد و گفت: کرمانشاه اکنون به قطب درمانی غرب ایران تبدیل شده و میتواند مقصد توریسم درمانی کشور همسایه نیز باشد.

مجلس بر فعالیت مدیران نظارت جدی داشته باشد

داوطلب انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش نظارت بر فعالیت مدیران را از دیگر وظایف نمایندگان مردم در مجلس دانست و گفت: وضعیت مدیران کشور باید با جدیت از سوی نمایندگان مردم دنبال شود؛ مثلا نمایندگان باید به وزیرانی رای اعتماد دهند که تخصص، تجربه و تعهد داشته و بتوانند مشکلات کشور را برطرف نمایند.

سید قاسم جاسمی حوزه اقتصادی را یکی از مهمترین حوزه ها دانست که مدیران این حوزه باید دارای تخصص و تجربه کافی باشند و افزود: وزرای اقتصادی دولت باید از میان افراد متخصص و با تجربه انتخاب شوند تا کشور دچار خسارت نگردد و مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو نشوند.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین زودتر راه‌اندازی شود

داوطلب انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین یکی از نیازهای استان کرمانشاه را اتحاد و همدلی بین نمایندگان دانست و گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در سایه همدلی و اتحاد نمایندگان دوره قبل به تصویب رسید و این همدلی و اتحاد در سایر بخش ها نیز باید ادامه داشته باشد.

جاسمی با اشاره به تجربه حضور خود در مجلس قبل به نمایندگی از مردم کرمانشاه افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین باید زودتر راه اندازی شود چرا که خیر و برکت آن برای کل مردم استان کرمانشاه است و می تواند منشا تحولات اقتصادی برای استان باشد.

وی همچنین بر حمایت از تولید نیز تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب طی سالهای اخیر بر موضوع حمایت از تولید داخلی تاکید داشته اند و اکنون نیز دولت و مجلس باید در این راستا حامی واقعی تولید باشند.

کرمانشاه ظرفیت فراوانی برای اشتغال‌زایی دارد

داوطلب انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری اشاره کرد و گفت: بیش از چهار اثر تاریخی در استان کرمانشاه وجود دارد که با ساماندهی و معرفی این آثار می توان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب و برای کشور و استان ارز آوری و درآمدزایی داشت اما متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی کار زیادی در این حوزه انجام نشده است و از این رو باید حوزه گردشگری را حمایت و تقویت کرد.

وی دیگر ظرفیت استان کرمانشاه را معادن دانست و افزود: به عنوان مثال ۷۰ درصد معادن قیر طبیعی ایران در شهرستان گیلانغرب است اما نیاز به ایجاد صنایع فرآوری دارد و باید در این زمینه سرمایه گذرای شود تا شاهد ایجاد اشتغال در منطقه باشیم.

این داوطلب مجلس دوازدهم همچنین به وضعیت ایثارگران استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کرمانشاه در دوران دفاع مقدس نقش مستقیمی داشت و جنگ از این استان آغاز و به پایان رسید و از این رو به ایثارگران کرمانشاه باید یک جایگاه ویژه و افتخاری مانند سرباز ملی داده شود.

وی به تصویب منطقه جنگی استان کرمانشاه در مجلس قبل نیز اشاره کرد و افزود: بازنشستگان در این طرح از قلم افتاده اند که باید تلاش شود این افراد نیز مشمول طرح شوند و از مزایای آن استفاده کنند.

جاسمی به موضوع سن بازنشستگی نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به آمار بالای بیکاری جوانان کشورمان باید سن بازنشستگی را کاهش داد نه افزایش تا این جوانان بتوانند شاغل شوند.

مردم کرمانشاه حماسه دیگری رقم بزنند

داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با دعوت از همه اقشار مردم برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: از مردم کرمانشاه به خاطر حضور در همه عرصه‌ها تشکر و قدردانی می کنم از آنها می خواهم که در انتخابات ۱۱ اسفند پای صندوق های رای بیایند و بار دیگر دشمن را ناامید کنند.

وی افزود: با وجود مشکلات و سختی هایی که داریم باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و یکبار دیگر دشمن را ناامید کنیم چرا که دشمنان دنبال توطئه شیطانی هستند و می خواهند شرایط ما را بدتر کنند اما نباید به آنها اجازه اجرای این توطئه ها را بدهیم.

جاسمی از مردم خواست در این دوره از انتخابات با آگاهی و تحقیق افراد اصلح و شجاع تر که دارای سوابق مدیریتی و توانمندی و تجربه هستند را انتخاب کنند. کسانی که برای مردم کار کنند و منافع ملی و استان را به منافع شخصی ترجیح دهند.

این داوطلب انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کرمانشاه در مورد سوابق اجرایی و مدیریتی خود نیز گفت: در دوره نوجوانی برای دفاع از کشور به جبهه جنگ رفتم و در سال ۶۲ وارد سپاه و به استخدام این نهاد درآمدم و در نیروی زمینی مشغول فعالیت شدم و بعد از جنگ نیز فعالیت خود را در رده های مختلف سپاه در استان کرمانشاه ادامه دادم و چندین دوره نیز مسوولیت در سطح استان و شهرستان ها داشتم.

جاسمی به ورود خود به مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ و دوره دهم اشاره کرد و گفت: در این دوره از مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودم و در ۲ سال دوم مجلس نیز به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha