نامزد انتخابات خبرگان: قهر با صندوق رای با هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست

ارومیه- ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی با اشاره به گلایه مردم از برخی مشکلات اقتصادی گفت: قهر با صندوق رای با هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا دفتر مهاباد افزود: شاید مردم از عملکرد نمایندگان مجلس در دوره‌های قبل گله‌مند باشند اما این نباید سبب قهر از صندوق رای باشد و مهم‌ترین ابزار برای تغییر آن نماینده و یا هر مسوول دیگری شرکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در مناطق مختلف استان، چشم‌انداز روشنی نسبت به مشارکت مردم در انتخابات پیش رو وجود دارد.

نامزد انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی ادامه داد: به نظر می رسد که انتخابات در آذربایجان غربی برخلاف تصورات نادرستی که وجود داشت، با یک شور خاص برگزار شود و ستادهای انتخاباتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی با اشاره به داوطلبان انتخابات ۱۱ اسفند ماه در کشور اظهار کرد: در این انتخابات شمار زیادی از نخبگان و چهره‌های برجسته کشور از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند و این انتخابات، انتخاب بین صالح و اصلح است.

بخشی از سابقه ها و عملکرد حجت الاسلام محمدحسین بیاتی نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی:

سوابق تحصیلی

تحصیلات حوزوی سطح چهار فقه اصول از حوزه علمیه قم، اجتهاد ( مورد تایید شورای محترم نگهبان در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز تاییدیه توسط جمعی از فقها و اساتید معظم، تحصیلات دانشگاهی دکتری الهیات ( فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران موضوع رساله بررسی رابطه رشد و مسئولیت کیفری در فقه امامیه و حقوق ایران کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه تهران موضوع رساله مفهوم جامعه بین المللی و مسئولیت در برابر آن کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران سوابق آموزشی تدریس دروس مقدمات و سطوح در حوزه علمیه تهران (مدرسه علمیه مروی).

سوابق تدریس

تدریس فقه العقود در حوزه علمیه قم، فقه تخصصی جزاء در مدرسه عالی قضاوت قم و تهران، گزیده متون تاریخی به زبان عربی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی (مدعو)، متون فقه استدلالی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (مدعو)، دروس اصول فقه حقوق تجارت حقوق کار حقوق تطبیقی و حقوق جزای اختصاصی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، فقه استدلالی دوره دکتری و کارشناسی ارشد مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و خدمات دولتی، فقه استدلالی در دوره دکتری دانشگاه عدالت تدریس فقه استدلالی و اصول فقه در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از جمله سابقه تدریس این نامزد مجلس خبرگان است.

سوابق پژوهشی

پژوهشگر مرکز تحقیقات حقوقی شورای نگهبان کارشناس همکار مؤسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و تألیف کتاب مبانی فقهی نظرات فقهای شورای نگهبان که تا کنون ۲ جلد از آن به چاپ رسیده است.

تألیف کتاب المبانی الفقهیة لقانون العقوبات الإسلامیة تألیف کتاب فقه القضاء تالیف کتاب المطور فی فقه الائمة الاثنی عشر تالیف کتاب مباحث پیرامون تعزیر تالیف کتاب اسس المنهاج درس گفتار کتاب ثلاث رسائل فی الجهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترجمه کتاب محاضرات فی الثوره الحسینیه اثر حضرت آیه الله العظمی هاشمی شاهرودی که با عنوان "گفتارهایی پیرامون نهضت حسینی" به چاپ رسیده است.

ترجمه کتاب «معطیات آیه الموده اثر حضرت آیه الله العظمی هاشمی شاهرودی که با عنوان «آموزه های آیه مودت » به چاپ رسیده است . تدوین کتاب «الحلقه الثالثه صیاغه جدیده اثر شهید آیت الله صدر که توسط بنیاد فقه و معارف اهل بیت (علیهم السلام) به چاپ رسیده است.

سوابق اجرایی

معاونت پژوهشی دانشگاه عدالت از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و ریاست دانشگاه عدالت از سال ۱۳۹۴ تا کنون از جمله سوابق اجرایی این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

آذربایجان غربی سه کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای تصدی آنها، چهار نفر شامل آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، حجت اسلام عسکر دیرباز، حجت اسلام جواد مجتهد شبستری و حجت اسلام محمدحسین بیاتی در این استان رقابت می کنند.

داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (جنوب آذربایجان‌غربی) و ششمین دوره خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی در صورت تمایل برای تشریح برنامه های خود در خبرگزاری ایرنا می توانند با تماس به شماره های ۴۲۲۲۷۷۷۷ و ۰۹۱۴۷۹۷٨۹۵۵ با ایرنا دفتر مهاباد هماهنگی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha