مجلس پیگیر مطالبات مردم باشد/ اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی ها

سنندج- ایرنا- یکی از مهمترین صحنه‌های مشارکت، انتخابات و حضور در پای صندوق‌های اخذ رای و سهیم شدن در سرنوشت و آینده یک کشور است و این مساله مهم بویژه در میان افرادی که برای نخستین بار می خواهند طعم خوش مشارکت را بچشند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، این روزها برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور بحث داغ همه محافل است و شور و شعف بسیاری فضای جامعه را پر کرده و در این میان دانش‌آموزان رای اولی که می‌خواهند نخستین مشارکت سیاسی خود را در تاریخ زندگی شان ثبت کنند بیشتر به چشم می خورند.

بی شک این جوانان از اینکه می‌خواهند برای نخستین بار در صحنه مشارکت حضور پیدا کرده و در سرنوشت استان و کشور خود سهیم باشند به خود می‌بالند و حضور پررنگشان، حال و هوای دیگری به انتخابات این دوره خواهد بخشید.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری میزگردی را با حضور تعدادی از دانش‌ آموزان رای اولی برگزار کرد تا از حال و هوای این روزهایشان بیشتر با خبر شود.

در این میزگرد رای اولی های استان شامل "علیرضا محمدی، امیر مهدی رحمانی، مهدی ابراهیمی، سوران قادری و کارو رحیمی" از مدارس سنندج حضور داشتند، آنان به موضوعاتی از جمله اهمیت شرکت در انتخابات، نقش رای اولی ها در انتخابات و تاثیرگذاری آنان بر خانواده و جامعه و حس و حال این روزهای خود اشاره کردند.

ایرنا: تعریف شما از انتخابات چیست و چرا باید در این رویداد شرکت کنیم؟

علیرضا محمدی دانش آموز پایه دوازدهم رشته علوم انسانی گفت: به نظر بنده انتخابات اثرگذاری مردم در سرنوشت کشور است و در واقع به معنی انتخاب کردن فردی به عنوان نماینده برای انجام و پیگیری امور است.

مجلس پیگیر مطالبات مردم باشد/ اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی ها

فردی که به عنوان نماینده از سوی مردم انتخاب شده و وارد مجلس می شود باید بتواند صدای مردم را به گوش مسئولان برساند و جواب اعتمادی که مردم به وی کرده اند را با پیگیری مطالباتشان بدهد و این را نیز بداند جایگاهی که به آن دست پیدا کرده را به لطف همین مردم دارد.

از سویی نیز دشمنان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند که مردم را از رای دادن منع کنند اینها نه تنها دلسوز نیستند بلکه در تلاش هستند که مردم رای ندهند لذا مردم ما باید بدانند اگر این انتخابات مهم نیست و رای آنها تاثیر ندارد چرا دشمنان این همه هزینه سنگین برای تبلیغات علیه این انتخابات انجام می دهد.

مهدی ابراهیمی دانش آموز پایه دوازدهم رشته علوم انسانی نیز معتقد است: انتخابات یعنی انتخاب شخصی اصلح که بتواند در رده ای بالاتر کارایی لازم را داشته و نیازهای من جوان را برآورده کند.

یک نماینده مجلس وقتی از سوی مردم انتخاب می شود باید اثرگذاری لازم را داشته باشد، به قانون اساسی وفادار بوده و در چارچوب این قوانین، برای رفع مشکلات و موانع مردم خود تلاش کند.

من جوان وقتی در پای صندوق رای حضور یافته و فردی را به عنوان نماینده خود انتخاب می کنم انتظار دارم آن فرد بتواند عمده خواسته‌های خودم و همسن و سالانم را پیگیری کند و برای آینده استان و کشورمان برنامه داشته باشد.

سوران قادری دانش‌آموز پایه یازدهم رشته ریاضی نیز گفت: انتخابات یکی از ارکان مهم کشور است و همه ما باید شرکت در این رویداد را وظیفه ملی خود بدانیم و بی شک اگر مشارکت کمی داشته باشیم و یا شرکت نکنیم به آینده کشور خودمان لطمه زده‌ایم.

مجلس پیگیر مطالبات مردم باشد/ اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی ها

تجربه ثابت کرده است، هروقت مشارکت در انتخابات بیشتر بوده نتیجه بهتری نیز داشته است چرا که برآیند نظر جمعی و اکثریت افرادجامعه نتیجه مطلوب تری را رقم خواهد زد.

دشمنان ما از طریق مختلف بویژه از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مردم را به این سمت می برند که رای ندهید اما ما باید خودمان به این نتیجه برسیم که رای ما تا چه اندازه می تواند در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد.

امیرمهدی رحمانی دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته علوم انسانی نیز اظهار کرد: انتخابات یک امر مهم در کشور است و وقتی باشد مردم احساس مسئولیت می کنندکه می توانند در سرنوشت استان و کشورشان موثر باشند.

در حال حاضرشبکه های معاند و بیگانه با تمام قوا به میدان آمده اند و تلاش می کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند و تبلیغ می کنند که این انتخابات دروغی بیش نیست و رای مردم تاثیری ندارد مردم باید اطمینان داشته باشند وقتی شرکت می کنند براساس رای آنها است که یک فرد درست و اصلح وارد مجلس می شود.

کارو رحیمی دانش آموز پایه دوازدهم نیز معقتد است، ما چه رای بدهیم و چه رای ندهیم انتخابات برگزار می شود پس بهتر است که در پای صندوق های اخذ رای حضور یافته و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهیم که فردی شایسته تر و بهتر راهی مجلس شود.

ایرنا: انتظار شما به عنوان یک رای اولی از یک نماینده مجلس چیست وباید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

سوران قادری در این رابطه می گوید: انتظار ما از نماینده مجلس این است که پیگیر مطالبات مردم باشند و این مطالبات را به گوش مسئولان برسانند، اما یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک نمانیده مجلس باید داشته باشد قدرت سخنوری است.

فردی که به عنوان نماینده وارد مجلس می شود باید بتواند با صدای رسا از حق و حقوق مردم دفاع کند و آن را فریاد بزند و تمام تلاش خود را انجام دهد که در چارچوبی قانون پیگیری مطالبات مردم استانش باشد.

ما باید در انتخابات از طایفه گری بپرهیزیم و بدنبال انتخاب افرادی که واقعا شایستگی لازم را برای ورود به مجلس دارند باشیم، بی شک اگر با آگاهی کامل در پای صندق اخذ رای حاضر نشویم هم رای خود را سوزانده ایم و هم کسی که لیاقت دارد وارد مجلس نخواهد شد.

علیرضا محمدیان نیز گفت: نماینده ای که انتخاب می شود باید از دل مردم بیرون آمده باشد، مردمی باشد، درد مردم را بفهمد و در مجلس خواسته‌های مردم را مطرح کند و برای برآورده شدن آن خواسته‌ها تلاش کند.

یک نماینده مجلس نباید به شعار دادن و پشت میزنشینی عادت کند بلکه باید بتواند زمینه‌های آّبادانی استان خود را فراهم کرده و نسبت به وظایف خودآگاهی کامل داشته و آن را بدرستی و به نحو احسن انجام دهد.

مهدی ابراهیمی نیز اظهار کرد: برای انتخاب کاندیدای مورد نظر اول از همه باید ضعف‌های استان را پیدا کنیم و طبق تخصص شخص کاندیدا جلو برویم تا بتوانیم فردی اصلح و شایسته را راهی مجلس کنیم.

مجلس پیگیر مطالبات مردم باشد/ اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی ها

نماینده‌ای که انتخاب می شود باید بتواند در شرایط فعلی وضعیت فرهنگی و اقتصادی استان را سروسامان داده و آن ها تقویت کند، و با بررسی چالش ها و ظرفیت های استان بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

امیرمهدی رحمانی نیز معتقد است: فردی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می شود باید فردی انقلابی بوده و رزومه قابل قبولی داشته باشد که بتواند درچارچوب قانون برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

ویژگی اصلی یک نماینده مجلس این است که درد مردم را درک کند برای رفاه مردم و رفع مشکلات معیشتی آنها تلاش کند در صحن علنی مجلس با صدای رسا از درد مردم و درد استانش حرف بزند.

کارو رحیمی نیز گفت: یک نماینده مجلس باید سواد و توانمندی لازم را برای بیان مسائل و مشکلات استان داشته باشد از قدربیان کافی برخوردار بوده و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال برای جوانان را از اولویت های خود قرار دهد.

ایرنا: از اینکه برای نخستین بار می خواهید در انتخابات شرکت کنید چه حسی دارید و رای شما چه اندازه در سرنوشت کشور تاثیرگذار است؟

علیرضا محمدیان می گوید: از اینکه شایستگی این را دارم جزو کسانی باشم که در سرنوشت کشورم سهیم بوده و حق و قدرت انتخاب دارم به خودم می بالم و بی شک حسی که امروز دارم را تاکنون تجربه نکرده اند.

بی شک وقتی رای اولی ها مشارکت فعال در این انتخابات داشته باشند این پیام را به صورت مستقیم به دشمن مخابره می کنند که مردم ما در هر رده سنی و از هر قشری همواره پشت انقلابشان هستند و خواهند بود.

بنده به عنوان یک رای اولی تمام تلاش خود را می‌کنم که نخستین مشارکت سیاسی ام با آگاهی کامل باشد تا بتوانیم فردی اصلح و کاربلد را وارد مجلس کنیم.

مهدی ابراهیمی نیز اظهار کرد: از اینکه در این دوره از انتخابات حق رای داشته و می توانم در تعیین سرنوشت و آینده استان و کشور شریک باشم بسیار خوشحالم و تمام تلاش خود را خواهم کرد که با آگاهی در پای صندوق اخذ رای حضور یافته و همچنین افرادی که شاید به دلایلی تمایلی به شرکت نداشته باشند را ترغیب کنم.

ما چه شرکت کینم و چه شرکت نکنیم، انتخابات برگزار شده و افرادی وارد مجلس خواهند شد اما اگر مشارکت بالا باشد افراد اصلح تری انتخاب خواهند شد.

در حال حاضر تمام تمرکز دشمن بر روی دهه هشتادی‌ها است لذا ما باید به این توطئه دشمن پی ببریم که حتما حضورمان در پای صندوق های اخذ رای خیلی مهم است که دشمن این همه هزینه می کند تا ما را از حضور در این رویداد منع کند.

امیرمهدی رحمانی نیز گفت: ازاینکه امسال برای نخستین بار می‌توانم در سرنوشت استان و کشور خود مشارکت داشته باشم خوشحالم و امیدوارم نماینده‌ای را وارد مجلس کنم که به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استانمان بینجامد.

مجلس پیگیر مطالبات مردم باشد/ اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی ها

بی شک حضور رای اولی ها در پای صندوق های اخذ رای از اهمیت زیادی برخوردار است و این را می توان از تلاش دشمنان برای عدم حضور آنان فهمید و من خودم به شخصه تلاش می کنم با آگاهی در این انتخابات شرکت کنم.

سوران قادری معتقد است: انتخابات مظهر اراده ملی است و اشتیاق رای اولی ها برای حماسه حضور در نخستین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت کشور بسیار حائز اهمیت است و اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی ها نمود پیدا می کند.

بی شک انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مجلس قوی را شکل می دهد و یک مجلس قوی می تواند ریل گذاری صحیح را انجام دهد و به عنوان نیروی کمکی مسیر حرکت را برای دولت بدرستی تعریف کرده و شاهد پیشرفت استان هایمان خواهیم بود.

کارو رحیمی نیز گفت: من به عنوان یک رای اولی از اینکه می توانم برای نخستین بار انتخاب کنم خیلی خوشحال هستم و احساس ارزشمند بودن می کنم و امیدوارم بتوانیم با مشارکت گسترده خود افراد لایقی را راهی مجلس کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha