رای دادن به حکومت اسلامی حرکت برای خداست

اردبیل - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل گفت: باید در انتخابات ۱۱ اسفند حضوری پر شور و موثر داشته باشیم و رای دادن من و شما به معنی، حمایت از حکومت اسلامی و گام برداشتن برای خدا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله یدالله صفری عصر یکشنبه در جشن نیمه شعبان در اردبیل افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات، بسیار لازم است و آگاه باشیم که دشمنان قسم خورده و کینه توز، ما را محاصره کرده‌اند و رای و حضور ما در انتخابات، نمایش اقتدار ملت و نظام اسلامی است و باید به این وظیفه خطیر عمل کنیم.

وی اضافه کرد: رای من و شما که دشمن را عصبانی می‌کند، در واقع نوعی عبادت و عمل صالح است به شرطی که تطمیع و تهدید و دروغ و تخریب در میان نباشد.

وی ادامه داد: بی اخلاقی، برازنده هیچ انتخاباتی بخصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیست و به هواداران و طرفدارانم توصیه می‌کنم در روزهای باقی‌مانده از تبلیغات رسمی نامزدها، نباید خلاف تقوی و ادب صحبت شود.

آیت الله صفری تاکید کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های گذشته به دلیل تعداد کم نامزدها یا غیربومی بودن برخی از آنها زیاد حالت رقابتی نداشت اما در این دوره با حضور من، رقابت در انتخابات افزایش یافته است و خدای متعال را شاکرم که حقیر، به لطف خدا محور وحدت در استان هستم و مردم بزرگوار از هر گوشه استان، بیش از لیاقت و شایستگی ام به اینجانب اظهار محبت و لطف می‌کنند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل افزود: فارغ از نتیجه انتخابات، از اینکه من وسیله ای هستم که انتخابات خبرگان، باشکوه و رقابتی باشد، خرسندم و امیدوارم این رقابت، رقابتی معنوی و اخلاقی باشد.

او گفت: از خوبی‌های انتخابات، یکی این است که انسان، دوستان تازه ای می‌یابد و دوم اینکه دوستانت آزموده می‌شوند و کارایی آنها سنجیده می‌شود.

زنان در اسلام و انقلاب، نقش بارزی داشته اند

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: در صدر اسلام حمایت و ثروت حضرت خدیجه (س) و شمشیر علی (ع) در پیروزی پیامبر اسلام (ص) نقش مهمی ایفا می‌کرد و بعدها تنها شخصی که در کنار علی (ع) ایستاد و جانش را بر آرمانش نهاد، حضرت زهرا (س) بود و اگر زینب (س) نیز نبود، قیام امام حسین (ع) در کربلا می‌ماند و فراموش می‌شد.

آیت الله صفری تاکید کرد: نقش زن و فداکاری زن در دین مقدس اسلام بی نظیر است و در انقلاب اسلامی نیز ضمن اینکه زنان به خیابان و میدان آمده، دستگیر شده و به شهادت رسیده‌اند، نقش اعظمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: الان در دوره انتخابات هم نقش زنان بی بدیل است و من از حامیان نقش زنان در عرصه‌های مختلف جامعه هستم و نمونه ای از حمایت من، تاسیس حوزه علمیه بزرگ برای بانوان در شهرستان گرمی مغان است که در المپیاد کشوری رتبه نخست کشور را احراز کرده است.

وی اضافه کرد: اسلام به زنان ارزش و اهمیت خاصی قایل است حتی در تحریرالوسیله امام راحل قید شده که مرد باید غذای زن را و مسکن و سایر احتیاجات او را تامین کند و این به این معنی است که دین به زنان، ارزش فوق العاده ای قائل است.

آیت الله صفری اظهار کرد: جایگاه مد نظر اسلام برای بانوان در جامعه به معنای کامل نمود نیافته است و باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله یدالله صفری متولد ۱۳۴۶ در شهرستان گرمی مغان و دانش آموخته حوزه علمیه است در سال ۱۳۶۱ وارد حوزه علمیه شده و در سال ۱۳۷۶ فارغ التحصیل شده و مدرک سطح چهار حوزوی (دکترای فقه و اصول) دارد و امام جمعه گرمی مغان، موسس حوزه علمیه و دارالقرآن و عضو هیات علمی دانشگاه در این شهرستان می‌باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و پنج حوزه انتخابیه، هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

این دو انتخابات همزمان با مشارکت ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. برای اخذ آرای مردم در ۱۱ اسفند در استان اردبیل یک هزار و ۳۸۳ صندوق به شکل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha