۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹
کد خبر: 85397903
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسکو: هفت ضدحمله ارتش اوکراین در آودیوکا دفع شد

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹
کد خبر: 85397903
مسکو: هفت ضدحمله ارتش اوکراین در آودیوکا دفع شد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور در طول شبانه‌روز گذشته هفت ضدحمله نیروهای اوکراینی را در منطقه آودیوکا دفع و به سمت مواضع جدید پیشروی کرده‌اند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس این بیانیه در جریان این ضدحملات بیش از یکصد تن از نظامیان اوکراینی کشته شده و چهار خودروی زرهی، هشت خودروی موتوری، یک سامانه راکت‌انداز چندگانه گراد، یک هویتزر خودکششی دی-۳۰ و یک سامانه جنگ الکترونیک بوکوول-AD ارتش این کشور نیز منهدم شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: جت‌های جنگنده، یگان‌های توپخانه و یگان‌های موشکی روسیه در شبانه روز گذشته به نیروها و تجهیزات ارتش اوکراین در ۱۲۷ منطقه حمله کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا و تصرف آن به دست نیروهای نظامی کشورش، این اقدام را یک پیروزی بزرگ خواند.

پوتین پس از آنکه فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین تائید کرد که نیروهایش پس از ماه‌ها نبرد شدید از شهر آودیوکا عقب نشینی کردند، تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

این امر به ویژه در آستانه سه سالگی آغاز این جنگ و در بحبوحه کمبود شدید مهمات اوکراین به دلیل توقف کمک‌های نظامی آمریکا مورد توجه قرار گرفته است ضمن آنکه نشانه‌ای آشکار از ورق خوردن شرایط به نفع روسیه پس از شکست ضدحملات اوکراین در تابستان گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha