نامزد مجلس: بزرگترین دغدغه‌ام کمک به مردم سیستان است

زابل- ایرنا- یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل با بیان اینکه بزرگترین دغدغه‌ام کمک به مردم منطقه سیستان است گفت: این رسالت را برای خودم تعریف کرده‌ام که اگر روزی این توان در من جوان سیستانی به وجود آید تمام آن را صرف اهتمام و کمک به مردم خطه سیستان کنم.

به گزارش ایرنا، هادی رئیس الذاکرین متولد ۱۳۶۰ در زابل، در مورد سوابق اجرایی بیش از ۲۰ سال در حوزه اقتصادی کشور و در سطح مدیریت ارشد مشغول به فعالیت هستم و علاوه بر تدریس در دانشگاه در حوزه توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه‌های بازرگانی، کارآفرین حوزه استارت آپ‌ها و کارهای نوین و مولد هستم و عضویت در هیات مدیره شرکت‌های بیمه کشور، معاونت توسعه بازار شرکت‌های بیمه، عضویت در کارگروه‌های تخصصی حوزه صنعت و اقتصاد، معاونت اقتصادی هلدینگ ساختمان انتخاب، مشاوره حوزه مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ و تدوین کننده و طراح بیش از ۵۰ طرح تولیدی و اقتصادی در کشور از جمله سوابقم است.

وی که نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه زابل است تحصیلات عالیه را در سیستان و بلوچستان سپری و بعد از آن برای بالابردن سطح دانش علمی و ادامه تحصیل در مقطع دکترا در تهران مشغول به تحصیل شدم.
سوال: چه دغدغه‌ای باعث شد وارد حوزه انتخابیه زابل شوید؟
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل بیان کرد: بحث دغدغه و دغدغه‌مندی که هر سیستانی نسبت به خطه اصیل سیستان دارد آن را وا می‌دارد که همواره به فکر مسائل، مصائب و مشکلات سیستان باشد، من هم به عنوان یک جوان سیستانی که بزرگترین دغدغه‌ام کمک به وضعیت فعلی منطقه بود این رسالت را برای خودم تعریف کرده‌ام که اگر روزی این توان در من جوان سیستانی به وجود آید تمام آن را صرف اهتمام و کمک به مردم خطه سیستان کنم.

نامزد مجلس: بزرگترین دغدغه‌ام کمک به مردم سیستان است

سوال: برای مشکل آب منطقه سیستان چه برنامه‌ و راهکاری دارید؟

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل بیان کرد: بحث آب یک موضوع بسیار حیاتی برای حفظ تمدن و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سیستان است اما خیلی از مسائل در بحث آب مغفول مانده است.
هادی رییس الذاکرین افزود: جدا از تمام کوته فکری‌ها و سیاست‌های غلط و اشتباهی که ما در خصوص پروژه‌های آب در منطقه‌ دشت سیستان داشته‌ایم که همه آن به طور قطع وابسته به کشور افغانستان بود و در بحث دیپلماسی ۱۳۵۱ هلمند هیچ روش و سیاست‌گذاری درستی برای اینکه بتوانیم به آب برسیم و حق خودمان را در واژه حقابه بگیریم اتفاق نیفتاده و این نیازمند یک عزم محلی، ملی و بین‌المللی برای حل این موضوع است و این موضوع توسط نماینده یا نمایندگان یک حوزه انتخابی حل نخواهد شد و فقط نیازمند مشارکت ملی و بین المللی است.

سوال: چه برنامه و راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان دارید؟
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سال‌های اخیر از منطقه سیستان مهاجرت کردند اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر از منطقه سیستان مهاجرت کردند و اگر همین روند ادامه پیدا بکند روزی سیستان را با این تمدن کهن خالی از سکنه خواهیم دید.
وی ادامه داد: آنچه که باعث می‌شود مهاجرت نتیجه معکوس دهد و مردم سیستان جذب و در منطقه بمانند و برای آبادانی و توسعه سیستان کوشش کنند سیاست‌گذاری‌های درست در بحث اشتغال و توسعه پایدار، مرز و منطقه آزاد و ریزگردها و حل بحران ریزگردها به صورت اصولی و درست و پاسخگویی شفاف نماینده‌ها به مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری و فرهنگی و اجتماعی می تواند باشد.
رییس الذاکرین تاکید کرد: سیستانی‌ها مردمانی بسیار باهوش و با ذکاوت هستند و ضریب هوشی سیستانی‌ها همواره زبان زد خاص و عام بوده است و امکان ندارد در حوزه‌ای بررسی کنید که یک سیستانی متفاوت و متمایز از دیگران را نبینیم، در تمام حوزه‌ها نام یک سیستانی را که زبانزد خاص و عام است را خواهیم دید و این نباید به این شکل مغفول بماند که در نتیجه بی تدبیری یک عده افرادی باشد که نه پاسخگوی مردم و نه دغدغه مردم را بدانند و نه پیگیر دغدغه مردم باشند.

نامزد مجلس: بزرگترین دغدغه‌ام کمک به مردم سیستان است


سوال: به عنوان سوال پایانی با مردم چه صحبتی دارید؟

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل بیان کرد: بنده یک شعری را همیشه در ذهنم مرور می‌کنم و آن این است که ًسیستان هرگز نمی‌میرد بلکه آنان می‌میرند که سیستان را مرده می پندارندً.

وی افزود: سیستان یک اصالت و یک هویت نامیرا است مردم سیستان تحت تاثیر سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌هایی قرار گرفتند که هیچ‌کس پاسخگوی این مسائل و مشکلات نیست و هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است.

رییس الذاکرین ادامه داد: اصل اول حاکمیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران اصل شفاف سازی است که متاسفانه تاکنون شفاف سازی درستی برای مردم سیستان به وجود نیامده و شکاف بسیار عمیقی بین جامعه جوان سیستان و نمایندگان منطقه وجود دارد و این موضوع اگر حل شود حاصل آن بسیار اثربخش خواهد بود.
وی تاکید کرد: نخبگان سیستانی حضورشان در تصمیم گیری‌های کلان کشور و تصمیم گیری‌های مربوط به حوزه سیستان بسیار کم است و این موضوعات نیازمند این است که با یک عزم ملی منطقه‌ای ما بر مشکلات و مسائل منطقه فائق بیاییم، اما این مسائل در قالب گفتمان شاید زیبا به نظر برسد اما سیستان و موضوع سیستان نیاز به یک بازنگری اساسی و واکاوی درست دارد چه در مساله آب و دیپلماسی و چه در بحث مطالبه‌گری و دغدغه‌مندی کنشگران جامعه سیستان که صدایشان به مرکز و تهران برسد و این فرایند به اشتباه دارد پیش می‌رود.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل ادامه داد: بحث توسعه اشتغال پایدار و مناطق آزاد بسیار مغفول مانده و با ماده ۱۱ ابلاغیه اقتصاد مقاومتی بسیار فاصله داریم، در خصوص مناطق آزاد ما زمانی می‌توانیم که منطقه آزاد پویایی داشته باشیم که مرز پویایی داشته باشیم ما زمانی می‌توانیم که اشتغال پایدار ایجاد و رونق اقتصادی را در سفره‌های معیشتی مردم ایجاد که پروژه‌های اقتصادی را درست تعریف کنیم تمام پروژه‌های منطقه سیستان پروژه‌های ملی هستند که با شکست روبرو شده‌اند.

نامزد مجلس: بزرگترین دغدغه‌ام کمک به مردم سیستان است

نحوه‌ مدیریت منابع در سیستان

وی بیان کرد:ما مشکل اعتبار و بودجه را در سیستان نداریم به عنوان نمونه پروژه ۴۶ هزار هکتاری که به قیمت امروز ۴۶ هزار میلیارد تومان بودجه صرف این پروژه شده یعنی نصف بودجه سال ۱۴۰۱ و این رقم کمی نیست.
رییس الذاکرین تاکید کرد:منابع و اعتبارات لازم را داریم اما نحوه مدیریت این منابع برای منطقه سیستان به دلیل کوتاه فکری کسانی که سردمدار و میراث‌دار عنوان توسعه سیستان هستند به درستی تعریف نشده و کارخانجات ورشکست شده و اقتصاد ما اقتصادی کاذب هست که در قالب قاچاق سوخت در مرزهای کشور تحت ید افراد محدودی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بحث جوانان ما، ورزش، فرهنگ و بانوان بسیار مغفول مانده است، بانوانی که در درازای طول تاریخ سیستان از شهر سوخته نقش پررنگ آنها را می‌بینیم تا فعالیت‌های اجتماعی که در آن زمان بانوان سردمداران آن بودند بسیار این حوزه مغفول مانده است.

وی ادامه داد: فرش، سفال، کاشی و سرامیک سیستان از جمله موارد و مسائلی است که می‌تواند در آینده توسعه اقتصادی و نام سیستان تاثیرگذار باشد و در بحث آثار تاریخی و حوزه گردشگری زیرساخت ضعیفی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha