۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85398175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ضرب‌آهنگ تند انتخابات با ساز خراسانی + فیلم

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85398175
ضرب‌آهنگ تند انتخابات با ساز خراسانی + فیلم

بجنورد- ایرنا- استفاده از گروه‌های هنری موسیقی و طنزپرداز از سوی نامزدها در مقابل ستادها برای ازدحام جمعیت جزو شگردهای تبلیغاتی است که در این دوره از انتخابات در خراسان شمالی شدت بیشتری یافته است.

به گزارش ایرنا، مردم خراسان شمالی به گنجینه فرهنگ ها معروف هستند و این موضوع را می توان در سبک زندگی، آداب، رسوم و سلایق افراد به وضوح مشاهده کرد و این خود موجب جاذبه و متفاوت بودن این خطه شده است.

شمال خراسان در برگیرنده شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان از مناطقی است که خاستگاه موسیقی در قالب نواهای کردی، ترکی و ترکمنی محسوب می شود و سازهای کمانچه، سورنا، دوتار، دهل و نی بر دستان نوازندگان این خطه شورآفرینی می کند.

موسیقی ریشه دار و اصیل ایرانی را باید در خراسان جست وجو کرد، جایی که محل پیوند فرهنگ های مختلفی از ترک، لر، کرد تا بلوچ و کرمانج است و موسیقی در رگ و خون مردم این دیار تنیده شده و به رسم و آیین پدران خود، علاقمندی به موسیقی محلی را حفظ کرده اند.

ویژگی خاص این سرزمین موجب شده تا موسیقی‌دان های زیادی از این خطه هنرور در سطح کشوری و ملی صاحب عنوان شوند و نام آوران این دیار باشند و این هنرمندان همواره در صحنه های سیاسی و انقلابی نیز حضور داشته اند و ایفای نقش کرده اند.

موسیقی دان‌های دیار فرهنگ‌ها گاه در منطقه راز و جرگلان و در صحنه انتخابات و گاه در شهرهای شیروان، بجنورد و اسفراین در ایام راهپیمای‌های مذهبی نقش آفرینی می کنند و هر زمانی که نیاز بوده وارد صحنه می شوند و با شور خود هیجانی در منطقه خلق می کنند و ردپایی از وفاداری به انقلاب بر جا می گذارند.

اینک موعد انتخابات فرا رسیده و هیجان انتخابات سرتاسر وجود ر انسان مقیدی به دین و انقلاب را فرا گرفته و بار دیگر این هنرمندان عرصه موسیقی وارد کارزار شده اند و نوای دلنشین خود را به مردم ارزانی می دارند.

تبلیغات و تحرکات انتخاباتی در دیار قومیت ها به اوج خود رسیده و چهره شهرها با ستادهای نامزدها رنگ انتخاباتی گرفته است و صدای موسیقی اغلب با مضامین ملی و میهنی از هر ستادی به گوش می رسد و جمع ها و گعده های کوچک و بزرگی در داخل آنها مشاهده می شود.

پخش موسیقی و پذیرایی از مردم در ستادهای نامزدها در تمام طول روز و حتی شب هنگام پیوستگی دارد و حضور طرفداران برخی نامزدها با در دست داشتن عکس کاندیدای مورد نظر و خط و نشان تبلیغاتی برای یکدیگر و به راه انداختن کاروان های خودرو، نواختن بوق ممتد، قدرت نمایی جمعیت طرفداران برخی نامزدها دیگر تلاش‌ها برای جذب آرای بیشتر است.

ضرب‌آهنگ تند انتخابات با ساز خراسان + فیلم

هر چقدر به انتخابات یازدهم اسفند نزدیک تر می‌شویم پخش موسیقی و پایکوبی در ستادها داغتر و هر نامزد با دعوت از موسیقی دان های نامی سعی در جلب توجه بیشتر و کشاندن مردم به ستادهایشان را دارند.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۱۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی به صورت مشترک یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha