نامزد نمایندگی مجلس از سنندج: خوش‌بین به گشایش‌ در حوزه های برجام و اف‌ای‌تی‌اف هستم +فیلم

سنندج- ایرنا- «اشکان شفیعی» یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایم حیای واحدهای راکد است که در صورت راهیابی به مجلس در این مسیر گام برمی دارم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان وکمک به شناساندن بهتر آنها به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات استانی و ملی کرده‌است.

"اشکان شفیعی" متولد مرداد سال ۱۳۶۵ است و یکی از جوانان کارآفرین کُرد که به دلیل شغل پدر در کردستان زندگی نکرده است ولی می گوید همواره فکر و ذکرش کردستان بوده و از فرهنگ آبا و اجدادیش دور نشده و همیشه تا هر جایی که توانسته از کُردها حمایت کرده است و نمونه بارز آن بکارگیری نیروهای کُرد در شرکت های تحت مدیریتش است.

هدف اصلی خود از ورود به عرصه نامزدی انتخابات را با توجه به نامناسب بودن وضعیت اشتغال و اقتصاد کردستان؛ رونق تولید و احیای واحدهای راکد در آن اعلام کرد و معتقد است از این مسیر می توان موجب رشد و تحولات معیشتی و درآمدی در استان شد.

به منظور آشنایی و معرفی هر چه بیشتر مردم با این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفتگویی انجام دادیم که مشروح آن در ذیل می آید:

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیریت و ریاست چند شرکت دانش بنیان در حوزه تولید محصولات حوزه انرژی هم چون کنتورهای آب و برق را برعهده دارد.

شفیعی که سابقه فعالیت ۱۵ ساله در عرصه تولید را دارد و هفت سال است شرکت و واحدهای تولیدی خود را ایجاد کرده و مدیریت می کند، ادامه داد: عضو انجمن نخبگان و مخترعان کشور هستم و در زمینه طراحی محصولات الکترونیکی هم فعالیت دارم.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان مظلوم واقع شدند و صدایشان کمتر از سایر نقاط کشور شنیده شده است، گفت: با توجه به شناختی که از مسائل و وضعیت استان دارم احساس تکلیف کردم در عرصه نامزدی انتخابات قدم بگذارم.

چرا آمار بیکاری در کردستان بالاست؟

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی استان را نبود شغل و اشتغالزایی خواند و بیان کرد: این موضوع جای سوال دارد استانی با این همه امتیاز و ظرفیت در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی، معدن و صنعت چرا باید این همه بیکار داشته باشد؟

شفیعی بیان کرد: براساس آمارهای اعلام شده نمایندگان دوره گذشته استان در مجلس شورای اسلامی ۴۰ درصد در جلسات علنی و غیرعلنی غیبت داشتند ؛می توان گفت از چهار سال حضورشان ۲ سال را در مجلس نبودند و این دردآور است.

وی ادامه داد: قصد زیرسوال بردن عملکرد نمایندگان دوره های گذشته را ندارم ولی شواهد نشان می دهد اقدام خاصی را انجام نداده اند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر مسائل دردآور مربو ط به استان را غیررسمی بودن ۷۰ درصد مشاغل موجود در آن خواند و گفت: ناخوشایند است که کردستان رتبه نخست بیکاری افراد ۲۵ تا ۳۵ سال را دارد.

شفیعی یکی از مهمترین برنامه های خود را فعال سازی مراکز صنعتی و معدنی استان ذکر کرد و افزود: بیش از هزار واحد صنعتی و کارگاهی در استان وجود دارد که بیش از ۴۵ درصد آنها غیرفعال و نیمه فعال است.

وی از دیگر بخش هایی که می تواند اشتغالزایی مطلوبی را ایجاد کند، معدن خواند و ادامه داد: بیش از ۴۰۰ پروانه بهره برداری در بخش معادن استان صادر شده که حدود ۱۵۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال هستند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: گفته شده هشت هزار نفر در حوزه معدن استان مشغول به فعالیت هستند و با برنامه هایی که دارم امکان افزایش آن تا ۲۵ هزار نفر وجود دارد.

شفیعی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است، اظهار کرد: این استان در تولید محصولاتی هم چون سیب زمینی، نخود و توت فرنگی به ترتیب دارای رتبه های هشتم، سوم و نخست است.

وی یادآور شد: کشاورزان و دامداران با کمبود خوراک دام و طیور مواجه اند لذا همه تلاش خود را برای رونق بخشیدن به این بخش و رفع مشکلاتشان بکار خواهم گرفت.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی و همچنین برای بانوان هم برنامه هایی دارم که مردم می توانند از طریق سایت و کانال های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی مجازی آنها را مطالعه کنند تا با آگاهی و اطلاع نامزد مورد اعتمادشان را انتخاب کنند.

شفیعی در ارتباط با تاثیرگذاری نمایندگان مردم در مجلس اظهار کرد: معتقدم اگر نماینده مردم نتواند کاری هم انجام دهد ولی با اعلام اظهار نظر و سخنشانش می تواند تاثیرگذار باشد و نمونه آن در واردات خودرو شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نماینده در انتخاب مدیران و مسئولان استان می تواند اثرگذار باشد، گفت: شنیده ها و کارهای انجام شده نشان از کارایی استاندار فعلی کردستان است که در این مدت توانسته متفاوت از سایر استانداران عمل کند.

یکی از اهدافم احداث کارخانه در کردستان است

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مشکلات این استان بسیار زیاد بوده و نیازمند برنامه مدون و مستمری است و در صورت انتخاب از سوی مردم می توانم در زمینه های مختلف به ویژه صنعتی و تولیدی اقدامات موثری را انجام دهم.

شفیعی یکی از بزرگ ترین اهداف خود را احداث کارخانه و یا شعبه هایی از واحدهای تولیدیش در استان خواند و اعلام کرد: این هدفم را در صورت رای آوردن یا نیاوردن، دنبال و برای بیش از هزار نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهم کرد.

وی یادآور شد: خوش بین به گشایش هایی در حوزه برجام و اف‌ای‌تی‌اف و تبادلات بین المللی هستم که تحقق این موارد منجر به تحولات اقتصادی و مالی و در نتیجه بهبود شرایط رفاهی خواهد شد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: به طور مستقل وارد کارزار انتخابات شده و هیچ فرد سرمایه گذاری هم از او حمایت نمی کند و با پشتوانه مالی خود در این عرصه اقدام به تبلیغات و صرف منابع مالی لازم می کند.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha