هوشمندسازی و حذف پول فیزیکی اولویت تاکسیرانی

تهران بزرگ - ایرنا - آیین تقدیر از ۴۰۰ تاکسیران برتر شهر تهران در اجرای طرح دریافت الکترونیکی کرایه از مسافران، امروز/دوشنبه/ در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این آیین هوشمند سازی و حذف پول فیزیکی را از اولویت‌های تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهر تهران با تاکسی جابجا می‌شوند؛ ما در مجموع ۵۹ پایانه و ۶۰۰ خط تاکسی در شهر داریم.

وی افزود: مجموع تاکسی‌های تهران نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه است و ۶۴ هزار کارنامه تاکسیرانی در این خصوص صادر شده است.

فرسوده بودن نیمی از تاکسی های تهران

به گفته مالکی، بیش از نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده هستند که البته ۳۱۳ هزار تاکسی در کشور داریم که ۲۰۰ هزار دستگاه از آنها فرسوده بوده و عمر بالای ۱۰ سال دارند.

هوشمندسازی و حذف پول فیزیکی اولویت تاکسیرانی

وی ادامه داد: اکثر تاکسی های تهران بدلیل شرایط ویژه ای که دارند قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و باید به نوسازی و بهسازی تاکسی‌ها بپردازیم و تاکید بیشتر بنده بر بهسازی علاوه بر نوسازی است.

مالکی افزود: با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و با حمایت شهردار تهران، تاکنون ۶ هزار خودرو تاکسی نوسازی شده یا درحال نوسازی است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی این خبر را هم داد که برای بهسازی تاکسی‌ها با حمایت شورای شهر هم اعتباری را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم از طریق این تسهیلات نواقص خودروهای زیر ۱۰ سال را برطرف کنیم تا تاکسیرانان برای گرفتن معاینه فنی مشکلی نداشته باشند.

۵۰ هزار تاکسی برقی سال آینده در تهران

مالکی در ادامه گفت: پرداخت وام های ۱۵۰ میلیونی برای رانندگان تاکسی های سواری و ۲۰۰ میلیون تومانی برای ون تاکسی‌ها با سود هشت درصد در دستور کار بوده اما اولویت اصلی ما برقی سازی تاکسی ها است.

وی افزود: براساس توافق های انجام شده با وزارت صمت ۲۰ هزار تاکسی برقی از این وزارتخانه خواهیم گرفت و با واردات خارجی، در نهایت بیش از ۵۰ هزار خودروی برقی را در سال ۱۴۰۳ در معابر تهران خواهیم داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در مورد بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی هم گفت: ۱۷ هزار تاکسیران از طریق شرکت شهر سالم بیمه تکمیلی گرفته‌اند و این تعداد تا ۲۵ هزار نفر هم ظرفیت افزایش را دارد.

ارائه پیشنهاد نرخ شناور کرایه تاکسی به شورای شهر

مالکی همچنین با اعلام این خبر که پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارائه کرده‌ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است؛ این موضوع سالیان سال است که مطرح شده اما اجرایی نشده اما با بستر هوشمندسازی می توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود.

هوشمندسازی و حذف پول فیزیکی اولویت تاکسیرانی

وی یادآور شد: تاکسی زرد یک برند است چون شهروندان به آن اعتماد دارند و علاقمند به استفاده از آن هستند.

مالکی ادامه داد: اگر بودجه‌ای که برای بهسازی تاکسی‌ها پیش بینی شده اجرایی شود، مشکل معاینه فنی تاکسیرانان حل خواهد شد.

نوسازی تاکسی نباید مختص به یک خودروساز باشد

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران هم در این آیین گفت: در شورا تلاش کرده‌ایم هر پیشنهادی که در خصوص تاکسیرانی از طرف شهرداری ارائه می‌شود، تصویب کنیم و می‌دانم توقع زیادی از مجموعه شورای شهر دارید و ما دغدغه شما را می‌دانیم.

هوشمندسازی و حذف پول فیزیکی اولویت تاکسیرانی

وی افزود: نوسازی خودروهای تاکسی نباید فقط با یک خودروساز خاص باشد و قبل از اجرای طرح باید با تاکسیرانان هماهنگ و نظر آنها درمورد خودرو ساز اخذ شود.

همچنین سرهنگ موسوی پناه جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در این مراسم گفت: در طول ۱۰ ماه گذشته، ۲۳۰ هزار قبض جریمه برای رانندگان شخصی که در ایستگاه‌های تاکسی پارک کرده بودند، صادر شده است.

دغدغه‌های تاکسیرانان چه بود؟

علیرضا رسولیان هم به عنوان نماینده تاکسیرانان در این آیین، گفت: مهمترین خواسته ما موضوع معیشت و مهمتر از آن حفظ شان و شخصیت اصلی تاکسیرانان است.

وی افزود: ورود تاکسی‌های اینترنتی باعث شد که منافع و حقوق تاکسیرانان که حق عضویت می‌دهند و کارنامه دارند، نادیده گرفته شود و از سوی دیگر موضوع بیمه تاکسیرانان خواسته ما است.

هوشمندسازی و حذف پول فیزیکی اولویت تاکسیرانی

رسولیان گفت: شغل تاکسیرانی که در سرما و گرما و همه موقعیت ها به مردم سرویس دهی می‌کنند باید جزو مشاغل سخت محسوب شود.

وی ادامه داد: مسافربرهای شخصی معضلات و مشکلاتی برای تاکسیرانان ایجاد می‌کنند و از پلیس راهور می‌خواهیم که اعمال قانون را برای آنها انجام دهد تا سفره معیشت تاکسیرانان که طبق قانون عمل کرده و پلاک زرد دارند، تنگ تر نشود.

به گفته این نماینده تاکسیرانان، بحث سوبسید بنزین که مدتی است قطع شده به ویژه برای رانندگان آریو مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تورم پیش نرفته و پروسه طولانی تصویب کرایه تاکسی در شورا و فرمانداری تهران مورد گلایه تاکسیرانان است.

در پایان این مراسم از ۴۰۰ تاکسیران برتر تهران تقدیر و علاوه بر آن ۲ حلقه لاستیک به آنها اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha