۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85398359
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخشش کشتی‌گیر بجنوردی در جهان؛ این بار در قامت تیم هندی

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85398359
سعید وحیدی
درخشش کشتی‌گیر بجنوردی در جهان؛ این بار در قامت تیم هندی

بجنورد- ایرنا- «امیر محمدی»، کشتی گیر با اخلاق بجنوردی که در جام باشگاه های جهان برای تیم هندی در مقابل حریفان قرار گرفت با عملکرد خوب خود نقش موثری در نایب قهرمانی این تیم خارجی داشت.

به گزارش ایرنا، هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان روز پنج اسفندماه با حضور کشتی گیران هفت کشور صاحب نام این رشته ورزشی به مدت ۲ روز در خانه کشتی شهرستان تنکابن در غرب مازندران برگزار شد.

در این دوره از رقابت های جهانی، ۹۰ کشتی گیر خارجی و ۲۰ کشتی گیر داخلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این رقابت ها ۹ تیم بانک شهر، تنکابن، روسیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند حضور داشتند که در ۲ گروه پنج و چهار تیمی به روی تشک رفتند.

یکی از نکات بارز این دوره از رقابت‌های جهانی حضور کشتی گیر بجنوردی است که برای تیم هندی بر روی تشک رفت.

امیر محمدی، کشتی‌گیر آزادکار سابق تیم ملی ایران است که چندی پیش در مسابقات کشتی پهلوان جهان نیز به نقره دست یافت، این بار در مازندران برای تیمی هندی کشتی گرفت.

وی در دور نخست جام باشگاه های جهان با ضربه فنی از سد نماینده ارمنستان گذشت و در دیدار دوم با نتیجه سه بر صفر نماینده روسیه را مغلوب کرد.

محمدی در دیدار سوم مقابل نماینده گرجستان با نتیجه ۶ بر۲ به پیروزی رسید و در دیدار چهارم موفق شد با نتیجه ۹ برصفر از سد نماینده قزاقستان بگذرد.

این کشتی گیر با اخلاق به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کرد اما در این دیدار مقابل نماینده بانک شهر نتیجه را واگذار کرد و به همراه نماینده هند نایب قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

درخشش کشتی‌گیر بجنوردی در جهان؛ این بار در قامت تیم هندی

امیر محمدی را بهتر بشناسیم

امیرحسین محمدی، کشتی‌گیر آزادکار سابق تیم ملی ایران است که از افتخارات وی می‌توان به کسب نشان نقره در رقابت های کشتی پهلوانی جهان، کسب نشان نقره در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ باکو، قهرمانی در مسابقات کشتی ۲۰۱۷ جهان در پاریس، فرانسه و ۲۰۰۶ شهر گوانگژو در کشور چین اشاره کرد.

هیات کشتی آزاد و فرنگی خراسان شمالی افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ کشتی گیر را زیر پوشش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha