فرمانده سابق ناتو: تحریم‌های دولت بایدن باید شخص پوتین را هدف قرار دهد

تهران- ایرنا- جیمز استاوریدیس، افسر سابق پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که هرگونه تحریم جدید از سوی دولت بایدن علیه روسیه می‌باید «شخص پوتین» را هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری هیل، جیمز استاوریدیس افسر آمریکایی سابق ناتو در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در رابطه با تمدید تحریم‌های کشورش علیه روسیه گفت: «این تحریم‌ها باید شخص [ولادیمیر] پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و اموال او را هدف قرار دهد تا او و خانواده و دوستانش نتوانند در کشورهای مختلف تردد داشته باشند».

او افزود: «[پوتین] می‌باید در دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه شود و تحریم‌ها علیه او هم باید به‌طور شخصی وضع شوند».

جمعه گذشته جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در سومین سالگرد شروع جنگ اوکراین و با مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه آلکسی ناوالنی، دولتش بیش از ۵۰۰ تحریم جدید علیه روسیه وضع کرده است.

هم بایدن و هم استاوریدیس کرملین را عامل مرگ ناوالنی می‌دانند و این امر را عامل هشدار برای کنگره آمریکا در جهت موافقت با بسته‌های حمایتی دولت از اوکراین عنوان می‌کنند.

به‌دلیل پیشی گرفتن دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان و اظهارات اخیر او در مخالفت با حمایت از اوکراین، کنگره آمریکا که در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه قرار دارد از ماه دسامبر (دی‌ماه) مانع ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین شده است.

چاک شومر سناتور نیویورک و رئیس اکثریت (دموکرات) سنا نیز پس از بازدید روز جمعه نمایندگان کشورش از اوکراین از مایک جانسون رئیس کنگره خواست تا با بسته حمایتی ۶۰ میلیاردی از اوکراین موافقت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha