رویداد ملی "مشارکت آفرین " در سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان از برگزاری رویدادهای "مشارکت آفرین سرزمین مهر و مهیار" با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری معاونت سیاسی و اجتماعی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری این استان خبر داد.

لیلا سایگانی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری رویداد ملی "مشارکت آفرین سرزمین مهر و مهیار" در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این رویداد در سطح ملی و به شکل متناظر در پنج استان هدف برای نخستین بار برگزار شد.
وی افزود: طرح رویدادهای مشارکت آفرین به دنبال احیای ظرفیت‌های بومی و مزیت‌های استانی، شکوفایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های رشد و توسعه پایدار اقلیم‌های فرهنگی ایران است که در سیستان و بلوچستان در چندین شهرستان و شهر کوچک و بزرگ از دهه فجر شروع و اختتامیه آن در عید نیمه شعبان و در مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان در حال برگزاری است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی رویداد ملی مشارکت آفرین ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی است و امیدواریم در سطح استان تاثیر مثبتی داشته باشد و مردم این منطقه مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز انتخابات هم به صحنه و میدان خواهند آمد و ارادت خودشان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت و در کارنامه سیاسی استان مانند سال‌های گذشته بدرخشند.

وی با اشاره به میزان مشارکت بالای شهروندان سیستان و بلوچستان در انتخابات دوره‌های قبل اظهار کرد: ما جزء استان‌های پیشتاز و سه استان اول با بالاترین میزان مشارکت در انتخابت کشور هستیم.

سایگانی با بیان اینکه جوان‌ترین استان کشور هستیم افزود: امیدوار و مطمئن هستیم در این دوره هم جزء استان‌های پیشتاز خواهیم بود و طبق نظرسنجی‌های کشوری که انجام شده سیستان و بلوچستان جزء چند استان اول در حوزه مشارکت انتخابات پیش رو است.

به گزارش ایرنا، رویداد ملی مشارکت آفرین در سال اول در پنج استان مرزی ایران که نماینده‌ای از تنوع زیست بوم فرهنگی و اقوام ایرانی هستند، برگزار شد و در طی هفت روز، هفت رویداد و جشن مردمی در عرصه‌های مختلف ورزشی، موسیقی نواحی، بازی‌های بومی، صنایع دستی، جشن‌ها و آئین‌های سنتی در هفت نقطه هر استان، با حضور اهالی آن شهر و گردشگران از سایر نقاط ایران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha