تعزیرات قشم بر بازار ماه مبارک رمضان و شب عید نظارت می‌کند

قشم - ایرنا - رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان و شب عید نوروز در سطح این شهرستان اجرا می‌شود.

وحید ترکاشوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح با هدف مدیریت و نظارت بر زنجیره کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، اقلام روزمره مصرفی، جلوگیری از احتکار و افزایش قیمت کالاهای پر مصرف و اولویت دار و لزوم مهار تورم از روز شنبه دوازدهم اسفند ماه جاری آغاز و تا روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ در سطح این جزیره اجرا می شود.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح، تعزیرات حکومتی شهرستان با راه اندازی گشت های مشترک و با هماهنگی دستگاه های نظارتی در مجتمع های تجاری بزرگ و بازارهای عمده فروشی به منظور استفاده از تمام ظرفیت های تعزیرات حکومتی و سایر دستگاههای نظارتی جزیره برای خدمت رسانی مناسب به قشموندان و گردشگران ضمن بازرسی های میدانی در سطح بازار، برخورد سریع و قانونی با تخلفات احتمالی به ویژه گران فروشی، کم فروشی و تقلب در محل خواهد کرد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت ایجاد آرامش و امنیت غذایی در بازار ماه مبارک رمضان و عید نوروز انتظار می رود بازرسان این گشت های مشترک گزارش تخلفات را بدون اغماض به این اداره تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

ترکاشوند اضافه کرد: با توجه به تداخل ماه مبارک رمضان و ایام سال نو و افزایش تقاضا برای اقلام مورد نیاز مردم مانند آجیل، میوه، شیرینی، لباس، کیف و کفش و سایر اقلام مرتبط کالاهای مورد هدف، نظارت بر قیمت و کیفیت فروش و عرضه این اقلام به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های مشترک خواهد بود.

وی اعلام کرد: قشموندان و گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس می‌ توانند هر گونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha