بازاریان؛ انقلابیون دیروز وفاداران امروز

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85398509
بازاریان؛ انقلابیون دیروز وفاداران امروز

بجنورد -ایرنا- بازاریان ‌و اصناف که در گذشته سرآمدان انقلاب اسلامی به شمار می رفتند امروز بار دیگر وارد صحنه شده اند و نقش حمایتی خود از نظام را برجسته کرده‌اند و درصددند تا بار دیگر حماسه حضور را خلق کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، با توجه به هویت تاریخی و فرهنگی بازاریان، انتقال این هویت به نسل جدید باید بیشتر احساس شود گرچه خود این قشر هم در تمام صحنه ها حضور پررنگی داشته اند و همیشه در صف اول بودند.

از آنجایی که بازاریان با حرام و حلال سرو کار دارند و رای مردم و هرگونه تخلفی برای آنها مهم است، این افراد در انتخابات آینده بیشترین نقش را خواهند داشت زیرا که همانند نبض جامعه به ایفای نقش پرداخته و موجبات آرامش و آسایش مردم را با تأمین و ارائه مایحتاج زندگی فراهم ساخته‌اند.

این قشر زحمتکش بار دیگر وارد عرصه شده اند و هر یک با حضور در ستادی نقش حمایتی خود را از نامزدهای مجلس دریغ نمی کنند و همچنان که در بازار میدان داری می کنند دیگران را هم به مشارکت در این رویداد سیاسی دعوت می کنند.

آنان نیک می دانند که کشور ما در موقعیت حساسی قرار دارد و دشمنان بیش از گذشته چشم طمع به استقلال ایران عزیز دارند و زمان آن فرا رسیده که با قدرتنمایی در برابر دشمنان پاسخ دندان شکنی به این سردرمداران ظلم و استکبار دهند.

بازاریان؛ انقلابیون دیروز وفاداران امروز

بازاریان‌ آماده خلق حماسه

یکی از کسبه شیروانی که در محدوده بازار و در کانون ستادهای تبلیغاتی قرار دارد در این خصوص می گوید: حضور و نقش آفرینی مردم و مشارکت در امر برگزاری انتخابات باعث صحت، سلامت و همچنین‌ تامین‌ امنیت در انتخابات خواهد شد.

دشمن قصد کمرنگ کردن انتخابات را دارد و بازاریان با تمام توان در خلق حماسه مشارکت می‌کنندمحمدباقر دلپسند با اشاره به نقش مهم انتخابات در پیشرفت استان و کشور می افزاید: در نگاه کلی مردم‌ در دولت سیزدهم صداقت، تلاش و حضور میدانی مدیران را برای حل مشکلاتشان دیدند و حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه خواهند داشت و این حضور تضمین کننده امنیت و مسیر پیشرفت کشور است.

وی بیان می کند: انتخابات محور اصلی جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد و روند اجرایی أخذ رای و نظارت ها توسط متن‌ مردم اداره می شود.

دلپسند با اشاره به اینکه بازار در جامعه اسلامی و دینی ایران نقش ویژه‌ای دارد می افزاید: در شرایطی که دشمن قصد کمرنگ کردن انتخابات را دارد، این قشر خود را موظف می داند که باید با تمام توان در خلق حماسه سیاسی مشارکتی فعال داشت.

بازاریان؛ انقلابیون دیروز وفاداران امروز

بازاریان در خط مقدم مشارکت

یکی دیگر از بازاریان شیروانی که در راسته کوچه خانلق این شهر مشغول فروش میوه است می گوید: ما هیچ وقت به نظام پشت نکرده و نخواهیم کرد، وظیفه دیروز بازاریان کمک به پیروزی انقلاب، حضور در دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بوده و امروز همسو با نظام هستیم و همگام با دولت گام خواهیم برداشت.

وظیفه امروز اصناف تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات استبراتعلی وظیفه شناس می افزاید: وظیفه امروز اصناف تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات است، انتخابات ثمره باشکوه انقلاب اسلامی است و شرکت در آن تکلیف و وظیفه شرعی، قانونی و ملی است.

وی می افزاید: انتخابات بهترین راه حل برای تغییر و تحول در روند جامعه است و قطعاً مجلس توانمند می‌تواند بسیاری از انتظارات و مطالبات مردم را برآورده کند.

این بازاری با اشاره به اینکه هیچ موضوعی نمی‌تواند به بی‌رغبتی و یأس مردم در صحنه انتخابات تبدیل شود می گوید: برخی گلایه‌های معیشتی مردم نیز به حق است و با رأی دادن باید اصلاح رویه را در پیش گرفت.

وظیفه شناس ادامه می دهد: تمام تلاش دولت و مجلس بر این است تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود اما برخی عوامل مانع از تحقق این اهداف شدند و امیدواریم با شکل‌گیری مجلسی توانمند و قوی بتوان به حل این گره‌ها و مشکلات بیش از گذشته کمک کرد.

بازاریان؛ انقلابیون دیروز وفاداران امروز

بازاریان؛ دغدغه‌مند برای انتخاب اصلح

کسبه ای دیگر در شب سرد شیروان که خود نظاره گر نحوه تبلیغات ستادهای انتخاباتی است می گوید: آنهایی که فکر می‌کنند نمایندگان مجلس و یا مسوولان کاری نمی‌کنند، باید عظمت کار عمرانی و آبادانی را در پروژه‌های راهسازی، راه آهن و دیگر طرح‌های بزرگ عمرانی مشاهده کنند تا به این امر واقف باشند که همه به نوبه خود تلاش می‌کنند تا گره‌ای از مشکلات جامعه برطرف شود.

میثم پورشعبان با اشاره به حضور اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در حمایت از کاندیدای اصلح در این شهرستان می افزاید: ما سعی خواهیم کرد تا با حضور در ستادهای انتخاباتی و حمایت از کاندیداهای لازم زمینه جلب مشارکت بیشتر مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم.

مردم در کنار شفافیت امور انتظار کارآمدی مجلس در تصمیم‌گیری‌های حساس را دارندوی ضرورت شکل‌گیری مجلس انقلابی‌تر در دوره دوازدهم را یادآور شد و اظهار می کند: مردم در کنار شفافیت امور انتظار کارآمدی مجلس در تصمیم‌گیری‌های حساس را دارند.

این مرد کاسب با اشاره به قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انتخابات می گوید: تجلی این قدرت‌نمایی در صحنه انتخابات به عینه قابل مشاهده است و ما باید از این ظرفیت پشتوانه مردم برای حل مشکلات و گره‌ها استفاده کنیم.

وی انتخابات را عرصه تقویت و پایه‌های اساسی نظام اسلامی برشمرد و بیان کرد: باید همه به اصل حضور مردم در صحنه انتخابات و جلب رضایتمندی آنها کمک کنیم تا فضای یأس و دلسردی که دشمن تبلیغ می‌کند به فضای گرم و پرشور انتخاباتی تبدیل شود.

پورشعبان عنوان می کند: ۴۵ سال است که در قالب این تشکل مردمی تلاش می‌کنیم تا با بزرگان و ریش سفیدان شهر به ویژه اصناف و بازاریان زمینه ارتقای مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha