استاندار آذربایجان‌غربی: سخت‌گیری فراتر از قانون در بخش تولید قابل قبول نیست

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سخت‌گیری فراتر از قانون در بخش تولید، قابل قبول نیست، گفت: همه کارشناسان و مدیران باید در چارچوب قانون، حمایت از بخش تولید را در دستور کار قرار دهند و رویه ای جز این را نمی پذیریم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: قانون برای تسهیل روند اقتصادی، حل موانع و رفع مشکلات در بخش توسعه‌ای است و نباید مردم از قانون نگرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید نحوه کار و تعامل کارشناسان سیستم اقتصادی استان در زنجیره تولید و اقتصادی ادارات بررسی شود، اضافه کرد: کارشناسان و مدیرانی که نگاه منجمد به واحدهای تولیدی دارند، باید تغییر یابند و ‌نباید خارج از کلیدواژه حمایت از تولید عمل کنند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از اولویت‌های امروز دولت سیزدهم است، اظهار کرد: کریدور اتصال شمال غرب به جنوب کشور یکی از مباحث مهم ملی است که ۵۴۰ کیلومتر از آن حوزه بازرگان تا بوکان در آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این کریدور فتح باب برای توسعه روند اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس است که با تمرکز دولت سیزدهم روی این موضوع به زودی شاهد اتمام این کریدور خواهیم بود.

معتمدیان گفت: واحدهای تولیدی از این فرصت و ظرفیت اتصال به کریدور جنوب می‌توانند بهره‌برداری مناسبی داشته باشند که دسترسی آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به جنگ کریدورها در میان کشورها افزود: کشورهای دیگر سعی در انفعال کریدور کشورمان دارند تا نتوانیم دسترسی آسان به اروپا داشته باشیم که خوشبختانه با تمرکز دولت سیزدهم روی این موضوع فرآیند کلی آن در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد: ۲ پایانه جدید میان ایران - عراق و ایران - ترکیه مصوب شد که سال آینده شاهد افتتاح و ‌بهره‌برداری آنها واهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش شهرستان سلماس تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی شده اما هیچ سودی برای مردم آن شهر نداشته، ادامه داد: با افتتاح این پایانه در شهر سلماس شاهد رونق اقتصادی در این منطقه خواهیم بود و به نوعی اقتصاد به سمت مردمی سازی حرکت می‌کند و این نشان از نقش مردم در حوزه اقتصاد است.

معتمدیان با قدردانی از نگاه توسعه‌ای مدیران قوه قضاییه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این دستگاه با هماهنگی روز افزون خود به دنبال تسهیل توسعه واحدهای تولیدی در استان هستند که قدردان آنها هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: سخت‌گیری فراتر از قانون در بخش تولید قابل قبول نیست

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: واحدهای تولیدی نباید با عنوان سرقفلی جریمه‌های گزاف متحمل شوند.

ناصر عتباتی افزود: نباید در زمینه توسعه واحدهای تولیدی استانی سختگیری صورت گیرد و اتفاقا موانع آنها باید گره گشایی شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی در استان دارای واحد فروش و تجاری نیستند بلکه به رونق اقتصاد استان می‌اندیشند بنابراین طبق قانون در کنار این واحدهای تولیدی هستیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی ارومیه نیز با اشاره به بررسی مشکلات واحدها در خصوص سختی کار واحدهای تولیدی افزود: بر اساس تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی بیمه سختی کار مورد تاکید است.

قاسم کریمی افزود: نحوه اجرای موضوع مشاغل سخت و زیان آور نیاز به اصلاح و بازبینی دارد که اعضای کمیته تعیین این مشاغل از پنج نفر به هفت نفر افزایش یابد تا در آن نماینده واحدهای تولیدی و سازمان صمت نیز حضور یابند.

وی‌ درخصوص تامین سوخت ماشین آلات معدنی گفت: اگر فرآیندی شکل بگیرد که ۴۸ ساعت قبل از قطعی گاز به کارخانجات اطلاع داده شود، بهره‌مندی واحدهای تولیدی در فرآیند کار مدیریت می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی نیز در پاسخ به دغدغه اتاق بازرگانی گفت: در خصوص کسری گاز باید گفت که در صورت قطعی گاز ابتدا کنتورهای گاز ادارات در اولویت هستند تا قطع شوند.

علیرضا شیخی افزود: در بسیاری از استان‌ها، مدارس نیز دز زمان نشتی گاز تعطیل شدند اما در آذربایجان‌غربی مدارس دایر بودند و گاز واحدهای تولیدی وصنایع نیز قطع نشد و آنها جزو اولویت‌های آخر قطعی گاز هستند اما ‌در ‌صورت قطعی، انرژی جایگزین در زمستان را در نظر بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha