نامزد انتخابات مجلس در زنجان: مهار تورم و افزایش قدرت خرید مردم را پیگیری می‌کنم

زنجان - ایرنا- «رضا رحیم‌پور» نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: مهار تورم و افزایش قدرت خرید مردم را در سطح ملی و حل مشکلات محیط زیستی را در سطح استانی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیم پور روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برنامه های خود در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم اشاره کرد و افزود: در صورت ورود به مجلس، مشکلات محیط زیستی، استفاده از صنایع پاک و توسعه گردشگری را دنبال خواهم کرد.

وی با معرفی سوابق خود، گفت: نیمی از عمر خود را در رسانه ملی گذرانده ام و در زمان حاضر نیز عضو علمی اندیشکده حکمرانی و قانون گذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در استان زنجان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و دبیر آن در استان زنجان هستم.

این فعال رسانه ای به چالش های کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر مهم‌ترین مساله کشور، معیشت مردم است که باید برای رفع مشکلات این حوزه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات معیشتی، فرمول های زیادی وجود دارد از جمله اینکه باید قدرت خرید مردم افزایش یابد، اظهار کرد: تورم دلایل خاص خود را دارد از جمله اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده بوده و همچنین کسری بودجه از عوامل موثر بر آن است.

رحیم پور با بیان اینکه برای حل تورم و افزایش قدرت خرید مردم سه راهکار وجود دارد، افزود: باید عرضه بیشتری در بازار صورت گیرد که تحقق این مساله مهم در گرو تولید بیشتر و فعالیت شرکت های تولیدی است.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه با توجه به تحریم ها و مشکلات دیگر معتقدم برای مقابله با دلار می توان از پول واحد استفاده کرد، گفت: باید از خام فروشی اجتناب کرد که می توان با برنامه یک تا دو ساله و منسجم شعارها را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه باید دست واسطه ها را کوتاه کرد، اضافه کرد: کالایی که در کشور تولید و به دست مصرف کننده می رسد از طریق واسطه ها دچار افزایش قیمت می شود و در واقع باید عرضه غیر مستقیم کالا حذف شود.

این کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره گیری از توان داخلی و کوتاه شدن دست مافیای اقتصادی باید مد نظر قرار گیرد که خود به مهار تورم منجر می شود.

رحیم پور مساله آب را از دیگر چالش های مهم کشور و همچنین استان زنجان عنوان کرد و افزود: مدیریت این بخش امری مهم است و در صورت تحقق آن با بحران آب مواجه نمی شویم.

وی اظهار داشت: ۱۱ درصد از آب رودخانه قزل اوزن در استان زنجان و ۴۰ درصد در استان گیلان مصرف می شود که این موضوع باید مدیریت شود.

مسائل زیست محیطی زنجان را پیگیری می کنم

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با تاکید بر اینکه موضوع آلاینده های زیست محیطی به ویژه سرب و روی و فلزات سنگین دغدغه ای مهم برای زنجانی‌ها است، گفت: منابع خدادای در استان وجود دارد اما استفاده مطلوبی از آنها نشده است.

وی جلوگیری از دپوی پسماندها در سه کیلومتری زنجان را دغدغه‌ای مهم عنوان کرد و گفت: جانمایی نادرست شهرک روی اقدامی نادرست بوده و مشکلاتی را در پی داشته است.

این فعال رسانه ای توجه به موضوع آی تی، گردشگری، بهره گیری از فناوری های نوین آبیاری، صنایع تبدیلی و دیگر ظرفیت های بالقوه استان را از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: توجه به صنایع پاک نیز امری مهم است و این استان می تواند جزو مراکز پیشرفته باشد.

رحیم پور افزود: متاسفانه در سال های گذشته از مناطق ویژه اقتصادی سخن گفته شده اما اهمیت چندانی به آن داده نشده است.

وی در خصوص نحوه هزینه های تبلیغاتی خود، گفت: هزینه کرد تبلیغات این بخش را با پس انداز اندک خود تامین کرده و چند بنر در سطح شهر نصب کرده بودم اما چند مورد آن را جمع آوری کردند.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ادامه داد: معتقدم تبلیغات انتخاباتی باید از طریق رسانه ها انجام شود و در این خصوص، مناظره های داوطلبان اثر بخشی بیشتری دارد.

وی با یادآوری اینکه اقدام خبرگزاری ایرنا برای مصاحبه با داوطلبان موثر و مفید ارزیابی می شود، خاطر نشان کمرد: مردم از این طریق می توانند برای انتخاب نماینده اصلح اقدام کنند.

رحیم پور از مردم خواست، فریب کارناوال های تبلیغاتی و افراد کیف به دست را نخورند که با شعارهای فریبنده به روستاها سر می زنند و خود را حلال مشکلات مردم اعلام می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha