برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفتمین روز از اسفند به عرضه مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها،تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم،ممنوعیت خرید لوازم آرایشی از دست فروش‌ها، رسیدگی به جرایم انتخاباتی، عوامل تاثیرگذار بر بروز پدیده دختران مجرد، مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها،رهاسازی ۳۲۵ خودرو از برف و نخستین آزمون استخدامی توانخواهان پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی اختصاصی توانخواهان/جذب متصدی امور دفتری در پزشکی قانونی

سازمان پزشکی قانونی با اشاره به برگزاری نخستین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان (توانخواهان) توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، اعلام کرد: این سازمان نسبت به جذب متقاضیان در عنوان شغلی متصدی امور دفتری در ۶ استان اقدام خواهد کرد.

نخستین آزمون استخدامی اختصاصی توانخواهان (معلولان) بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنما با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان، برگزار می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها از شاخص‌های سلامت اجتماعی است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: شاخص‌های متنوعی در سطوح مختلف برای سنجش ابعاد سلامت اجتماعی بکار گرفته شده‌ است که از جمله آنها می‌توان به شاخص مشارکت گسترده شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد.

سیدحسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشارکت اجتماعی باوری است که طبق آن فرد خود را عضو حیاتی اجتماع می‌داند، افزود: سلامت اجتماعی زوایای مختلفی را پوشش می‌دهد که یکی از آنها مشارکت در تصمیم‌گیری و مشارکت در اجرای برنامه‌ها در چهارچوب قوانین و مقررات جامعه است.

وی اضافه کرد: همچنین قانون‌مداری به معنای عام اینکه مرتکب جرم نشوند و در برابر اطرافیان و نیازمندان احساس مسئولیت داشته باشند، شکل دیگر مشارکت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

رهاسازی ۳۲۵ خودرو از برف/ امدادرسانی به بیش از ۱۶۰۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه امدادگران به بیش از ۱۶۰۰ نفر امدادرسانی کردند، از رهاسازی ۳۲۵ خودرو از برف در ۲ روز گذشته خبر داد.

بابک محمودی، با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف/ آب‎گرفتگی) از تاریخ پنجم تا ساعت ۵ صبح هفتم اسفندماه، گفت: در این بازه زمانی، ۲۳ استان، شامل ۳۵ منطقه (۳۳ محور کوهستانی و ۲ روستا) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری با شرکت نزدیک به ۳ میلیون دانش‌آموز

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، گفت: در این طرح حدود سه میلیون از دانش آموزان دوره اول متوسطه شرکت کردند.

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اظهار کرد: نظام آموزشی زمانی می‌تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را در دوره‌های مختلف مورد توجه قرار دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

زنگ مجلس در مدارس کشور کوک می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ مجلس روز هشتم اسفندماه در مدارس سراسر کشور کوک می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی با اشاره به برنامه های این معاونت در راستای حضور حداکثری در انتخابات امسال اظهار کرد: طرح زنگ مجلس با تمرکز بر کنشگری همکاران فرهنگی و حضور دغدغه مندانه در کلاس های درس به صورت متمرکز روز سه شنبه هشتم اسفند در تمامی مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

جوان همسری و مدارای اجتماعی با پسران مجرد، سبب تجرد دختران شده است

یک دانش پژوه حوزه فلسفه تعلیم و تربیت جوان همسری و مدارای اجتماعی با تجرد پسران را از عوامل تاثیرگذار بر بروز پدیده دختران مجرد دانست و گفت: تغییر ارزش های فرهنگی جامعه، نگرش ابزاری به ازدواج، بازنگری ارزشی جامعه، نگرش منفی به ازدواج و تضعیف ارزش‌های دینی جامعه از عوامل فرهنگی موثر بر بروز تجرد جوانان بوده است.

حوزه دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نشستی با عنوان «بررسی تجربه زیسته دختران دهه ۶۰ با نگاهی بر قوانین مصوب مرتبط» را با حضور کارشناسان حوزه جمعیت و خانواده در نهاد ریاست جمهوری برگزار کردند تا به واکاوی مشکلات دختران مجرد متولد دهه ۶۰ بپردازد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

خرید لوازم آرایشی از دست فروش‌ها ممنوع/ ‌ضرورت برچسب سلامت کالا

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه از دست فروش‌ها و زیرپله‌ای‌ها لوازم آرایشی نخرید، گفت: محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استانداردهای کیفی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

محمود آل بویه افزود: سازمان غذا و دارو به‌عنوان یکی از ارکان متولی سلامت کشور، نقش موثری در حفظ و ارتقای کیفیت و بررسی ایمنی این محصولات و نیز نظارت بر بازارهای مصرف آنها دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

مهلت ثبت‌نام آزمون استخدام پیمانی تأمین‌اجتماعی تمدید شد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی تا روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه جاری تمدید شد.

این سازمان در نظر دارد با برگزاری آزمون استخدامی سراسری، چهار هزار و ۹۰۲ نفر را برای اشتغال در واحدهای بیمه‌ای و درمانی در ۳۱ استان کشور به‌صورت استخدام پیمانی جذب کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

۸۰ درصد بیماری‌های نادر ژنتیکی است

عضو کمیته مشورتی بیماری‌های نادر وزارت بهداشت با اشاره به ژنتیکی بودن ۸۰ درصد این بیماری‌ها گفت: پوشش کامل بیمه‌ای، دریافت رایگان آنزیم‌های خاص در مبتلایان به اختلالات متابولیک نادر، انجام پیوند مغز استخوان رایگان در برخی سرطان‌های نادر از جمله حمایت‌ها برای این بیماران است.

شاداب صالح پور در آستانه روز ملی حمایت از بیماری‌های نادر (هشت اسفند) افزود: بیماری‌هایی که دارای فراوانی یا شیوع کمی در جمعیت‌های انسانی هستند، بیماری نادر نامیده می‌شود و در ایران به دلیل فقدان مطالعات همه‌گیرشناسی گسترده، اکنون بنیاد بیماری‌های نادر فراوانی یک مورد ابتلا در هر ۱۰ هزار نفر را به عنوان تعریف بیماری نادر در نظر می گیرد به گفته می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

جرایم انتخاباتی به سرعت رسیدگی شود

رئیس قوه قضاییه گفت: قضات مستقر و کشیک در شعب قضایی تا روز انتخابات (۱۱ اسفند)، حضور مداوم داشته باشند و مقام قضایی مربوطه به محض وصول گزارشی دال بر وقوع تخلف یا جرم انتخاباتی به سرعت ورود کند و نگذارد زمان بگذرد و آثار سوء جرم در جامعه باقی بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تبریک مجدد ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان بقیه‌الله الاعظم (عج) و روز سربازان گمنام، اظهار داشت: جشن ولادت باسعادت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) همچون همیشه با امنیت و شکوه هر چه تمام در نقاط مختلف ایران اسلامی برگزار شد؛ از این بابت خداوند منان را سپاسگزاریم و از همه نیروهای حافظ امنیت بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی از جمله اطلاعات سپاه، فراجا و بسیج که پیوسته و شبانه‌روزی برای تحکیم امنیت شهروندان ایران اسلامی مجاهدت می‌کنند، قدردانی داریم؛ دشمن در همین هفته‌های اخیر نیز تلاش زیادی را برای ایجاد ناامنی در کشور به خرج داد که با مجاهدت سربازان گمنام و همه بخش‌های امنیتی این توطئه‌های دشمن خنثی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

تشکیل «قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم» در صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از تشکیل قرارگاه تامین و ساخت مسکن تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با توجه به تدوین طرح اقدام جهادی نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان سراسر کشور از سوی هلدینگ ساختمانی معلم، تشکیل «قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم» در اولویت برنامه‌های سال آتی صندوق ذخیره فرهنگیان قرار گرفت.

محسن احمدی در جمع مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ ساختمانی معلم و شرکت های تابعه هلدینگ، با اشاره به ماموریت های محوله به "قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم" خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در مرحله نخست، طرح احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت برای فرهنگیان هدف گذاری شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

عرضه مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها مجاز است

سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها توزیع شوند، گفت: توزیع این محصولات از فروشگاه‌های ورزشی و عطاری‌ها غیرمجاز است.

علیرضا رستمی اظهار داشت: برای عرضه هر دسته از فرآورده های سلامت، فضای مشخصی تعیین شده و مجوزهای مورد نیاز اعطا می شود و محل فروش داروهای گیاهی و مکمل ها و همچنین داروهای سنتی و شیمیایی در داروخانه هاست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری نخستین آزمون استخدامی توانخواهان/تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha