جمعی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در ایران است

شهرکرد- ایرنا- هنرمندان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، تاکید کردند این حضور وحدت و انسجام ایران اسلامی بیش از پیش تقویت و با جمع تک تک آرای مردم اقتدار کشور تثبیت می‌شود و برای آن تمثیلی از جمع سی مرغ برای تبدیل شدن به سیمرغ افسانه‌ای آوردند.

به گزارش ایرنا، هنر و فرهنگ در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره نقش پررنگی داشته و دارد، موسیقی و شعارهای دوره انقلاب که توسط هنرمندان خلق می‌شد در گسترش عرصه مبارزاتی مردم علیه نظام طاغوت بسیار تاثیرگذار بود و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام ایفا کرد، این حاکی از آن است که هنر همیشه توانسته در انتقال مفاهیم ناب اسلامی موفق عمل کند.

هنر همواره زبان موثر بوده است و با استفاده از این ابزار حماسه‌های بسیاری در کشور خلق شده است و این بار نیز برای انتخابات ۱۱ اسفند، هنرمندان با صدای رسا و بیان شیوای خود از مردم دعوت می‌کنند تا با حضور در پای صندوق‌های رای بر عزت و اقتدار کشور بیفزایند و امنیت داخلی و اقتدار بین‌المللی کشور بیش از پیش تقویت شود.

نمایش وحدت مردم در روز انتخابات

جمعی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در ایران است

یکی از شاعران این استان انتخابات را نماد وحدت در جامعه دانست و گفت: همیشه تحقق وحدت، انسجام و همدلی در عرصه انتخابات تجلی یافته است.

احمدرضا الیاسی افزود: برخی عنوان می‌کنند رای بدهیم که چه شود؟ این در حالی است که باید به آنها گفته شود اگر رای ندهید و در تعیین سرنوشت خود سهیم نشوید حق بزرگی را از خود سلب کرده‌اید.

وی افزود: هر رای ما آینده خود و فرزندانمان را مشخص می‌کند از همین رو باید به آینده امیدوار بود و با انتخاب فرد اصلح در مسیر رشد و پیشرفت کشور گام برداریم.

این هنرمند چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجربه‌های خوب و بد در سال‌های گذشته نشان داده که رای ما تا چه میزان در تعیین سرنوشت‌مان موثر است از همین رو علاوه‌بر اینکه باید از حق رای خود دفاع کرد و بلکه با انتخاب آگاهانه در ساختن آینده مناسبی برای خود و فرزندانمان سهمین هستیم.

الیاسی تصریح کرد: در منطق الطیر عطار داستان سیمرغ را داریم که ۳۰ مرغ در طلب سیمرغ افسانه راهی دشوار را طی کردند و پس از آنکه به مقصد رسیدند مشخص شد که سیمرغ افسانه‌ای همین سی مرغ هستند و تک تک قدرت‌ها وقتی جمع شوند قدرت بزرگی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: قدرت‌های کوچک با یک دستی و اتحاد می‌توانند به یک قدرت واحد و بزرگ تبدیل شوند که با اتحاد و همدلی در انتخابات آینده خوبی را برای کشور رقم خورده است.

این شاعر استان در پایان به شعری از حضرت حافظ مبنی بر وحدت و انسجام اشاره کرد و گفت: " حُسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت/ آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت".

اقتدار ایران در پرتو حضور حداکثری در انتخابات

نویسنده و کارگردان رشته تئاتر گفت: مشارکت در انتخابات برای اقتدار، امنیت و آبادانی کشور موضوع مهمی است و همگان با حضور در پای صندوق های رای وحدت، انسجام و پیوستگی خود را به جهانیان نشان داده است.

محمد حسن سلیمی ادامه داد: شرکت در انتخابات نه تنها در بعد داخلی بلکه دستاوردهای خوبی در عرصه بین‌الملل دارد و افرادی که با رای حداکثری مردم انتخاب می‌شوند از اعتماد به نفس بالایی برای پیشبرد بهتر امور کشور برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب با حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور تداوم می‌یابد و انتخابات تبلور مشارکت مردم در عرصه سیاستگذاری و چگونگی مدیریت جامعه است.

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در ایران

جمعی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در ایران است

یک شاعر صاحب عنوان این استان نیز اظهار داشت: بی‌شک هر نظامی که با انقلاب مردمی شکل گرفته باشد نمی‌تواند بقا و استمرار پیدا کند مگر آنکه مردم‌سالاری را به عنوان یک اصل اساسی در ساختار حکومتی خود پذیرا و در قوانین خود جاری و سازی کند.

همایون علیدوستی افزود: انقلاب اسلامی ایران تبلوری از مردم‌سالاری دینی است که با برگزاری انتخابات‌های متعدد توانسته ماهیت وجودی خود را بر مبنای انتخاب و رای مردم نهادینه کند و در واقع از همان آغاز شکل‌گیری نظام بر جمهوریت استوار بود و با رای مردم به رسمیت شناخته شد.

وی تاکید کرد: امسال نیز مردم با حضور پرشور و حداکثری خود در انتخابات بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی نشان داده‌اند.

این شاعر چهارمحال و بختیاری شعری به گویش ترکی و با مضمون مجلس سروده است که بیت‌هایی از آن را در ادامه به زبان فارسی می‌خوانید:

مجلس مایه اعتبار کشور است

اقتدار دولت نیز در گرو مجلس است

مجلسی که حرفش حرف خداست

چراغ دین و چشم ملت است

این مهم است که چه کسی وکیل مجلس باشد

و با چه کسانی خانه ملت پر شود

شرف هر مکانی در کسی است که در آن جایگاه قرار می‌گیرد

همچنان که گوهر به صدف ارزش و اعتبار می‌بخشد

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تاکنون یک‌هزار و ۷۶۲ نفر از هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و فعالان قرآنی استان در صندوق اعتباری هنر عضو شده‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و ۸۰ نفر از تسهیلات بیمه‌ای این صندوق استفاده می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور در حال برگزار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha