۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85398808
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

داوطلب نمایندگی مجلس: موضوع زن و خانواده به وزارتخانه نیازمند است

قزوین - ایرنا - مرضیه بختیاری نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ازحوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک با کد انتخاباتی ۱۶۸ گفت: موضوع زن و خانواده به عنوان رکن اصلی در جامعه اسلامی نیازمند تشکیل یک وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، مرضیه بختیاری متولد سال ۶۳ در کرج، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی مدیریت دولتی، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک و دکترای کارآفرینی گرایش آموزش‌ عالی است.

این داوطلب نمایندگی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین مدرس سه دانشگاه این استان بوده و در زمینه‌ کسب و کار، اشتغال و توسعه‌ کارآفرینی فعال بوده و مدیریت یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای را عهده دار می باشد و در عین حال نیز رییس انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران در استان قزوین است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات پیچیده کنونی کشور را می توان با کمک نمایندگان مجلس به عنوان عوامل مهم و تاثیرگذار در طرح، تصویب و اجرای قانون حل و فصل کرد، یادآور شد: شرایط کنونی اقتصاد کشور ایجاب می کند که در برخی از زمینه ها قوانین اصلاح و تغییر پیدا کند.

از تشکیل وزارتخانه زن و خانواده نباید غافل بمانیم

این داوطلب ورود به مجلس دوازدهم با تاکید بر پیگیری ۲ موضوع مهم و حساس در سطح ملی، خاطرنشان کرد: درصورت راهیابی به مجلس موضوع تاسیس و راه اندازی وزارتخانه زن و خانواده و رسیدگی به مسایل زیست محیطی را در دستور کار اصلی خود قرار خواهم داد.

بختیاری با بیان اینکه موضوع وزارت زن و خانواده در مقطعی از مجلس مطرح اما متاسفانه بی نتیجه باقی ماند، افزود: با توجه به نقش چند جانبه و حضور فعال زنان در اجتماع به نظر می‌رسد که وجود این وزارت خانه می‌تواند نقش مهمی در بحث توانمندسازی و تحقق حق و حقوق زنان در اجتماع را ایفا کند.

وی همچنین مجلس شورای اسلامی را فاقد کمیسیون کارآفرینی و اشتغال دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور و روند اشتغال و کارآفرینی به گونه‌ای است که باید برروی چنین موضوعاتی متمرکز باشیم، یکی از پیشنهادات اینجانب تشکیل کمیسیون کارآفرینی و اشتغال در مجلس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

این استاد دانشگاه، مشکل آب و محیط زیست را جزو مسایل اصلی حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز دانست و یادآور شد: مساله‌ اول و حایز اهمیت امروز ما موضوع مهم و حیاتی آب است که برای رفع این معضل و بهبود آن با روی آوردن به حوزه دانش روز و بهره مندی از علم و فناوری اقدام کرد و در عین حال نیز در بخش کشاورزی به آبیاری مدرن روی آورد.

بختیاری به موضوعات زیست محیطی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متاسفانه با حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز شاهد کاهش و خشک شدن بخش اعظمی از سفره‌های آب زیرزمینی در سطح استان هستیم و از سوی دیگر نیز موضوع رواج بی رویه معادن، چه به صورت قانونی و یا غیرقانونی در آینده شاهد معضلات جدی نیز در این حوزه خواهیم بود.

وی در رابطه با استخراج معادن، به مساله معدن منطق آبیک اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در این زمینه می توان به کوه تاریخی منطقه آبیک اشاره کرد که به علت استخراج های بی رویه از این کوه، مشکلات عدیده ای را در این شهرستان ایجاد کرده ضمن آنکه این کوه روی گسل زلزله نیز قرار دارد و اگر تصمیمات قاطع و قابل قبولی در این زمینه صورت نگیرد در آینده مشکلات جدی را در این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

بختیاری همچنین موضوعات مربوط به پسماند و فاضلاب تصفیه نشده صنایع منطقه و همچنین استفاده از سوخت غیرمعقول مصرفی صنایع منطقه را از دیگر مشکلات موجود در این حوزه برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha