مصوبه بکارگیری ۵۰ درصدی نیروهای بومی را قانون‌مند می‌کنم/ لزوم حمایت نفت از ورزش استان

بوشهر-ایرنا- داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: چنانچه به عنوان نماینده راهی مجلس شوم می توانم با تشکیل یک فراکسیون متشکل از شماری از نمایندگان، مصوبه دولت برای اشتغال حداقل 50 درصد جوانان بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان را تبدیل به قانون و الزام‌آور می‌کنم.

حجت الاسلام الله داد ساتیان‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نمایندگی مجلس قائم به شخص بوده و قابل واگذاری به فرد یا افراد نیست مگر اینکه مجلس اختیار وضع قانون را به کمیسیون یا کمیسیون هایی واگذار کند که آنها می توانند به صورت آزمایشی وضع قانون کنند.

وی بیان کرد: قوانین یاد شده سپس از طی مراحل آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه تصریح کرد: نماینده در اظهارنظر کلی نسبت به مسائل کشور آزاد است و در تمام موارد قابلیت اظهارنظر دارد و از حیث این اظهارنظهر قابل تعقیب در مراجع قضایی نیست چراکه اختیار قانونی لازم به وی داده شده است.

تشکیل فراکسیون برای قانونمندکردن مصوبه بکارگیری حداقل ۵۰ درصدی نیروهای بومی

ساتیان‌نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: منطقه پارس جنوبی به عنوان یکی از مهم ترین قطب اقتصادی کشور ظرفیت های مهم وجود دارد اما با این حال مشکلاتی مانند بیکاری جوانان نیز در منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت باید حداقل ۵۰ درصد از نیروهای شاغل در صنایع جنوب استان بوشهر بومی باشند اما با گذشت نزدیک به دو دهه از مصوبه دولت این مهم بخوبی محقق نشده و سهم اشتغال بومی ها در صنایع موجود فراتر از ۳۰ درصد نرذفته است.

ساتیان نژاد افزود: چنانچه به عنوان نماینده راهی مجلس شوم می توانم با تشکیل یک فراکسیون متشکل از شماری از نمایندگان، مصوبه دولت برای اشتغال جوانان بومی را تبدیل به قانون و الزام آور کنم.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمارستان های موجود امکانات موجود از تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز برای خدمات رسانی شایسته برخوردار نیستند.

شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی نباید سه سال ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات آلایندگی استان را بایکوت کند

داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: بابت آسیب ها و آلایندگی شهرستان های جنوبی استان بوشهر و مسائل و مشکلاتی مانند بیماری‌ها که به دلیل فعالیت صنعت به مردم تحمیل می شود وزارت نفت اعتباری به استان پرداخت کنند تا مردم از این جهت مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: آلایندگی ‌ها یکی از مشکلات اصلی در حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر به شمار می رود که مهار گازهایی که شبانه روز هدر می رود باید نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

ساتیان نژاد تصریح کرد: در موضوع عوارض آلایندگی باید ۸۰ هزار میلیارد ریال به مردم حوزه انتخابیه جنوب پرداخت شود که در سه سال اخیر پرداخت نشده است.

وی گفت: این عدم پرداخت مشکلات زیادی برای ارائه خدمات بهینه به مردم شهرهای جنوبی استان بوشهر ایجاد کرده که به عنوان حق مسلم مردم زمینه پرداخت آن محقق شود.

ساتیان نژاد نژاد عنوان کرد: در این زمینه در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی با تقویت نظارت مردم را به حق شان در موضوع عوارض آلایندگی می رسانم.

وی افزود: حمایت از جوانان در زمینه ورزش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد چراکه در این حوزه جوانان مستعد در رشته‌های مورد غفلت قرار گرفتند.

نقدی جدی بر پتروشیمی های جنوب استان برای حمایت نکردن از ورزش

داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: در جنوب استان بوشهر حدود ۵۰ شرکت پتروشیمی وجود دارد که حتی از یک تیم ورزشی نیز حمایت موثر نمی شود که باید این حمایت برای ارتقا جایگاه ورزش شهرستان‌های جنوبی استان هر چه زودتر محقق شود.

وی اظهار کرد: چنانچه به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا کمک از حق مردم و بویژه جوانان برای پرداخت اعتبارات ورزشی دفاع خواهم کرد،در حوزه مسکن نیز می طلبد در طرح نهضت ملی مسکن هزینه زیرسازی توسط دولت پرداخت و سود تسهیلات کاهش پیدا کند.

ساتیان نژاد افزود: در حوزه دریا نیز توسعه دریامحور باید مورد توجه قرار گیرد تا از طریق دریا توسعه گردشگری، تجارت و واردات و صادرات بخوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که جز امتیازها برای استان بوشهر محسوب می شود، ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی برای واردات کالا است اما حدود ۸۰ قلم کالا که زیرساخت های ترخیص آن در استان بوشهر و به خصوص حوزه انتخابیه جنوب استان وجود دارد مجوز ورود آنها به کشور از گمرکات جنوب استان بوشهر گرفته شده و سبب کوچ بازرگانان به استان های دیگر ساحلی شده است.

وی افزود: عدم توسعه یافتگی شبکه بهداشت و درمان این حوزه یکی از مشکلات اصلی در منطقه است که با وجود ظرفیت های فراوان منطقه جنوب استان یک بیمارستان درمانی مجهز محروم است.

ساتیان نژاد ادامه داد: از مردم شریف، نجیب، متدین و انقلابی حوزه جنوب انتظار دارم با حضور پای صندوق های رای به گزینه اصلح رای دهد چراکه به فروده امام راحل میزان رای ملت است.

حجت الاسلام الله داد ساتیان نژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق در رشته جزا و جرم شناسی و مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی است که در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه داوطلب ورود به مجلس شورای اسلامی شده است.

وی همچنین ۲۶ سال خدمت در حوزه قضایی استان بوشهر را در کارنامه دارد که ۹ سال در سمت معاون فرهنگی دادگستری بوشهر، ۱۴ سال به عنوان معاون دادستان کل استان و اکنون در سمت مستشار دادگاه استان مشغول به فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha