۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85398995
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محکومیت ریاکاری غرب در قبال غزه؛ محور کنفرانس بین‌المللی فلسطین در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنرانان در کنفرانس بین‌المللی همبستگی با فلسطین در «کراچی» پاکستان با تاکید بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی، سکوت مجامع غربی در قبال قتل عام مردم غزه و ریاکاری آنان در بحث حقوق بشر را محکوم کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، دومین همایش بین‌المللی همبستگی با فلسطین به اهتمام بنیاد فلسطین پاکستان (PLF) در دانشگاه شهر کراچی در جنوب این کشور برگزار شد.

شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی پاکستان و همچنین سرکنسول‌های کشورهای مختلف از جمله حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی از سخنرانان اصلی این برنامه بودند.

سخنرانان خواستار توقف فوری جنایات اسرائیل در غزه شده و گفتند که مساله فلسطین دیگر مساله اعراب یا مسلمانان نیست، بلکه مساله تمام بشریت است و امروز شاهد هستیم که چگونه جامعه جهانی در حل مناقشه فلسطین شکست خورده است.

خالد محمود عراقی رئیس دانشگاه کراچی در این همایش گفت: دولت‌های غربی به دلیل ریاکاری در بحث حقوق بشر رسوا شده‌اند. ما در کنار فلسطین هستیم. اسرائیل یک رژیم نامشروع است. تجاوز اشغالگران صهیونیست در غزه باید فورا متوقف شود.

وی افزود: جریان فلسطین مرتبط با عدالت و برابری است. امروز آنچه در فلسطین و کشمیر علیه مردم بی دفاع رخ می‌دهد، نتیجه سیاست تهاجمی اشغالگران و حامیان آنان است.

محکومیت ریاکاری غرب در قبال غزه؛ محور کنفرانس بین‌المللی فلسطین در پاکستان

حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی نیز در سخنرانی خود به تمجید از مواضع قوی و حمایت‌های مستمر ملت اسلامی از فلسطین به ویژه همسویی ۲ ملت و ۲ دولت ایران و پاکستان در دفاع از آرمان‌های ملت فلسطین پرداخت و گفت: حاکمان بریتانیا در سال ۱۹۱۷ میلادی زمینه را برای تأسیس کشور صهیونیستی با غارت و چپاول سرزمین‌های فلسطین فراهم کردند و در سال ۱۹۴۸، صهیونیست‌ها ۷۸ درصد از سرزمین فلسطین و فلسطین را اشغال کردند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند وجود اسرائیل مانند غده سرطانی در سینه جهان اسلام است، لذا ایران هر ظلم و وحشیگری اسرائیل را به شدت محکوم می کند.

نوریان تاکید کرد: ما قویاً از حق بازگشت به فلسطین برای همه آوارگان فلسطینی، حق تعیین سرنوشت و دفاع مشروع فلسطینی‌ها حمایت می کنیم چرا که این موضوع بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

سرکنسول‌های مالزی و ترکیه نیز با محکومیت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و محاصره ظالمانه غزه، خواستار گام‌های جدی جهان غرب برای پاسخگو کردن اسرائیل شده و گفتند: غزه باید از چنگال اسرائیل آزاد شود و تنها راهکار آن نیز برقراری فوری آتش بس است.

محکومیت ریاکاری غرب در قبال غزه؛ محور کنفرانس بین‌المللی فلسطین در پاکستان

صابر ابو مریم دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان نیز در این همایش اظهار داشت: امروز فلسطین اشغالی زیر حمله و تجاوزات اسرائیل است، فردا لبنان، بعد ترکیه و بسیاری دیگر مورد هدف صهیونیست‌ها قرار خواهند گرفت‌.

وی اظهار داشت: ممکن است اتفاقاتی بیفتد اما ما باید بپرسیم که چرا جهان اسلام در قبال اسرائیل ساکت است درحالی که اکنون وقت بیدار شدن است و باید متحد شویم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha