۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85399059
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ادارات خراسان جنوبی روز سه‌شنبه دایر است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز خانگی تاکید کرد و گفت: ادارات استان فردا (سه‌شنبه) دایر است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر دوشنبه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و مدیریت مصرف انرژی استان افزود: سرمای هوا تا پایان هفته جاری در استان ادامه دارد و ادارات دولتی در راستای صرفه جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار گاز باید از سوخت جایگزینِ گاز استفاده کنند.

وی با تاکید مجدد بر صرفه جویی گاز توسط مشترکان گفت: اوج کاهش دما در استان، طبق پیش بینی های هواشناسی برای روز پنجشنبه است و مجدد از جمعه هوا رو به گرم تر شدن می رود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با همکاری و همراهی مردم از این شرایط دمایی نیز عبور خواهیم کرد و شاهد افت فشار گاز نخواهیم بود.

وی گفت: مدارس استان تا پایان هفته طبق روال عادی باز است و آموزش به صورت حضوری خواهد بود اما باید در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

قناعت اضافه کرد: خراسان جنوبی تنها از یک خط از سمت خضری دشت بیاض گاز دریافت می کند و این در حالی است که گاز سایر استان‌ها از چند خط گاز تامین می شود، یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار دولت، کلنگ زنی خط لوله انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان است که امید می رود فاز اول این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: این طرح در خرداد سال جاری توسط معاون وزیر نفت با اعتباری بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی شد و فاز اول ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان جنوبی فاز اول این طرح را خط انتقال ۱۷۶ کیلومتری از نهبندان تا دو راهی دشتک زابل و فاز دوم را به طول ۱۳۰ کیلومتر از نهبندان به سربیشه با خطوط انتقال ۳۶ اینچ بیان کرد و گفت: همزمان با افتتاح فاز اول، فاز دوم هم کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه عظیم باعث خواهد شد تا در سال‌های آینده شاهد فشار بالای گاز در استان باشیم و در شرایط سرمای زیاد کمتر به مشکل بخوریم.

قناعت در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب از مدت ها قبل از طریق رسانه هایی که در اختیار دارند، به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند اما ملت بزرگ ایران با حضور حداکثری خود در روز جمعه، به کوری چشم دشمنان انتخابات باشکوهی را رقم خواهند زد.

با فعال شدن سامانه بارشی جدید در خراسان جنوبی از دیروز (یکشنبه) بارش برف و باران اغلب نقاط استان را فرا گرفت و دما کاهش محسوس داشته است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، ادارات، مدارس و دانشگاه های ۶ شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، زیرکوه و قاینات امروز تعطیل بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha