۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85399082
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فوت خلبان آمریکایی معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

تهران-ایرنا- پلیس محلی ایالات متحده امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک نظامی آمریکایی که روز گذشته در اعتراض به جنگ غزه در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرده بود، جان باخته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، افسر لی لِپ سخنگوی اداره پلیس متروپولیتن مرگ این خلبان آمریکایی را تایید کرد.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است، اعلام کرد که جزئیات بیشتر پس از اینکه ارتش به خانواده وی اطلاع بدهد، منتشر خواهد شد.

سازمان اورژانس واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود که این خلبان آمریکایی روز یکشنبه پس از اینکه افسران سرویس مخفی ایالات متحده خودسوزی وی را خاموش کردند، در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شده بود.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز گزارش داده بود که این مرد که لباس نظامی به تن داشت، این حادثه را به طور زنده از طریق اینترنت پخش کرد.

طبق این گزارش، این مرد قبل از اینکه خود را به آتش بکشد، با فریاد «فلسطین را آزاد کن»، گفته بود: «من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود».

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: فرد ناشناسی که در خارج از ساختمان سفارت (رژیم) اسرائیل در واشنگتن خود را به آتش کشید، به بیمارستان منتقل شده و به کارکنان سفارت آسیبی نرسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

این در حالی است که آمریکا هفته گذشته بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کرد که خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه بود و باید توسط همه طرف‌ها رعایت می‌شد. این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس در غزه از سوی آمریکا وتو می‌شود.

از سوی دیگر، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت میشیگان آمریکا، گروهی به تازگی با تجمع در این ایالت از رای‌دهندگان خواستند مخالفت خود را با سیاست‌های جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنگ غزه نشان دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha