سلامت و امنیت انتخابات اعتبار سیاسی کشور در دنیا است

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه گفت: سلامت و امنیت انتخابات یکی از مولفه های تقویت و حفظ اعتبار سیاسی جمهوری اسلامی در دنیا است.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی عصر دوشنبه در همایش نمایندگان فرماندار و ناظر مسوول هیات نظارت شعبه های اخذ رای اظهار کرد: در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه بیش از سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی سازماندهی شده اند تا این فرایند با صحت و سلامت برگزار شود.

وی با ذکر اینکه انتخابات های بسیاری در دنیا در حال برگزاری است اما در بین همه کشورها بیشترین هجمه استکبار و ایادی آن بر علیه انتخابات ایران وارد می شود اضافه کرد: دشمنان با طرح و تبلیغ موارد بی مبنایی مانند اینکه انتخابات سلامت ندارد، امنیت ان دچار خلل شده و کارگزاران آن صلاحیت ندارند به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت هستند.

الیاسی گفت: در این راستا رسانه های نظام سلطه تمام پیوست برنامه ها و رویکردهای خود را از ابتدای امسال و حتی از سال گذشته به سمت انتخابات معطوف کرده اند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب ابتدای سال ۱۴۰۲ چهار رکن رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت بالا را به عنوان مهم ترین اولویت عوامل انتخابات و مجریان و ناظران اعلام کردند.

وی یاداور شد: همچنین با توجه به جنگی که جبهه معاند در داخل و خارج از کشور به راه انداخته الان کشور ما در مساله انتخابات در فضای نبرد قرار گرفته است و عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی باید فرض بر این داشته باشند که روز جمعه ۱۱ اسفند، حضور در جبهه برای صیانت از مشارکت و آرای مردم است.

فرماندار ساوه اظهار کرد: نظم و برنامه ریزی، فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات مناسب و آموزش عوامل مهمترین لازمه تحقق این هدف و پیروزی در این نبرد بوده که در این راستا تمام فرایندها در وزارت کشور و شورای نگهبان و زیر مجموعه های آن در استان مرکزی و حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه به خوبی انجام شده است.

وی گفت: هم اکنون انتخابات به مرحله اجرا رسیده و مسوولیت این مهم در شعبه های اخذ رای به عوامل اجرایی همچون نمایندگان فرماندار و ناظر مسوولان تفویض اختیار شده است تا این افراد اعتبار سیاسی کشور در دنیا را با برگزاری سالم و امن انتخابات حفظ کنند.

وی افزود: برای این منظور لازم است که حساسیت انتخابات برای تک تک اعضای شعبه های اخذ رای مهم باشد تا در تمام حوزه انتخابیه این فرایند به درستی برگزار شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه به‌ صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند و در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده خود را از میان ۵۷ نامزد این حوزه انتخاب خواهند کرد.

این دو شهرستان نزدیک به ۲۸۲ هزار و ۹۵۴ نفر واجد شرایط رای دارد.

آرای مردم شهرستان ساوه در ۱۳۶ شعبه و آرای مردم زرندیه نیز در ۵۵ شعبه همزمان با سراسر کشور در ۱۱ اسفند اخذ می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha