داوطلب حوزه انتخابیه بوشهر: وضعیت درمان و بیکاری جوانان در شان پایتخت انرژی ایران نیست

بوشهر- ایرنا- داوطلب حوزه انتخابیه شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم گفت: مشکلات وسیع حوزه درمان از کمبود مراکز و تجهیزات درمانی تا کادر پزشکی متخصص و همچنین بیکاری بخش فراوانی از جوانان در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در شان پایتخت انرژی ایران نیست.

فاطمه پولادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قابلیت اقتصاد دریامحور بعنوان پیشران شکوفایی و رونق اقتصادی در این حوزه انتخابیه مغفول مانده است.

وی افزود: راه اندازی ورزش های دریایی، گردشگری و بوم گردی از جمله مولفه های دریاپایه باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

داوطلب حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تصریح کرد: وجود جوانان متخصص بیکار زیبنده استانی که لقب پایتخت انرژی کشور را یدک می کشد نیست.

پولادی یادآور شد: فرصت های شغلی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی حق نیروهای بومی است که آلودگی های این صنایع سلامتی آنها را با چالش روبرو کرده است.

داوطلب حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: درحالی که تجارت و بازرگانی بعنوان یک مزیت اقتصادی در این حوزه انتخابیه زمینه کسب درآمد برای اقتصاد ملی شده سهم جویندگان کار و مردم از این فرصت و سفره ناچیز است.

وی ادامه داد: محرومیت و عدم توسعه یافتگی حوزه انتخابیه به گونه ای است که آب، راه، درمان و اشتغال بعنوان بدیهی ترین نیاز زیست مطالبه مردم است.

پولادی گفت: هرچند رسالت نماینده قانون گذاری و نظارت هست اما مردم این حوزه انتخابیه از بس به مطالبات قانونی آنان پاسخ داده نشده مسائل جزئی را نیز از داوطلبان نمایندگی مطالبه می کنند.

وی تامین آب برای رونق کشاورزی ، ساماندهی ته لنجی و بیمه ملوانی را از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ذکر کرد و افزود: وجود زمین های مستعد کشاورزی اما بایر بدلیل نبود آب در این حوزه انتخابیه در حالی است که آب خلیج فارس به مناطق مرکزی انتقال داده می شود .

پولادی اظهار کرد: هم اینک ملوانان بدلیل فقدان بیمه در زمان از کار افتادگی و حوادث برای گذران زندگی با مشکل جدی روبرو هستند.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب در مرکز این استان به معضل زیست محیطی و عاملی برای گسترش بیماری های پوستی تبدیل شده است.

داوطلب حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم اضافه کرد: نامناسب بودن مدیریت توزیع آب و زیرساخت های فرسوده شبکه نیز بر مشکلات این بخش افزوده است.

پولادی یادآور شد: وضعیت بهداشت و درمان نیز در شان مردم این حوزه انتخابیه نیست .

وی گفت: درحالیکه برخی ورزشکاران استان تبدیل به ستاره ملی شده اند کمبود فضا و سرانه ورزشی مانع از شکوفایی استعدادهای جوانان شده است.

داوطلب حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم افزود: هم اینک از ظرفیت بانوان تحصیل کرده در مناصب مدیریتی و فرصت های شغلی استان کمتر استفاده شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که افتخار منتخبی مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نصیبم شود در کنار آنها تلاش خواهم کرد در مسیر تحقق مطالبات قانونی آنان گام بردارم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار تن برای حوزه‌های " انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم" ، " دشتستان" ، " دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha