شور و نشاط انتخاباتی به سبک بوشهری‌ها

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۴۵
کد خبر: 85399205
شور و نشاط انتخاباتی به سبک بوشهری‌ها

بوشهر- ایرنا- شور نشاط انتخاباتی که این روزها جای جای استان بوشهر را در برگرفته از یک حماسه بزرگ با حضور حداکثری مردم برای خلق یک حماسه در ۱۱ اسفندماه خبر می دهد.

به گزارش ایرنا، تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در پنجمین شب خود را در استان بوشهر پشت سر گذاشت که بخش عمده ای از بار آن بر روی گرده های شبکه های اجتماعی سنگینی می کرد.

هواداران داوطلبان مجلس در اقصی نقاط استان بوشهر، با راه اندازی کانال های و گروه های مختلف در این شبکه ها، آخرین بازدیدها، سخنرانی ها، یادداشت ها و عکس نوشت ها را به اشتراک می گذارند و به نوعی در طی ۷۲ ساعت مانده به زمان رای گیری، وعده پیروزی سر می دهند.

ناگفته پیدا است که بخشی از این شبکه ها، محلی برای استفاده از الفاظ ناشایست علیه داوطلبان مجلس شده و در کسری از ثانیه همدیگر را حتی با عناوین مجرمانه نوازش می کنند، هرچند هستند داوطلبان و هوادارانی که شرط اخلاق را رعایت کرده و با نجابت فقط از برنامه ها حمایت می کنند.

بالا بودن هزینه اجاره مکانی برای برپایی ستادهای انتخاباتی در کنار سایر هزینه‌ها، بخش عمده ای از داوطلبان مجلس در استان را بر این داشت که از خیر ستاد فیزیکی گذشته و گوشی های تلفن همراه خود و هوادارانشان را تبدیل به یک ستاد انتخاباتی کنند.

البته شهرداری بندر بوشهر و سایر شهرداری های استان نیز به منظور ایجاد فضای امن و متمرکز برای تبلیغات میدانی اقدام به ایجاد مکان هایی مناسب برای چسپاندن پوسترهای داوطلبان کرده که سبب می شود ضمن این که فضای نازیبا در سطح شهرها ایجاد نشود زمینه بهتردیدن داوطلبان نیز فراهم شود.

از امروز بازار نظرسنجی ها در شبکه های اجتماعی نیز داغ شد و گروه های مختلف اقدام به انتشار آخرین یافته های خود در این زمینه می کنند!!! در حالی که پاسخ مشخصی به دنبال کنندگان خود در خصوص شبوه های نظرسنجی، تعداد جامعه هدف و سایر شاخص ها یک نظر سنجی استاندارد نمی دهند.

بر اساس آنچه امروز رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد ۱۵۸ نفر معال ۶۶.۳ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در این استان تایید صلاحیت شدند هر چند که ۱۶ نفر به شکل رسمی و با مراجعه به فرمانداری های محل اقامت خود به شکل کتبی انصراف از حضور در قامت داوطلبی مجلس داده اند.

به گفته خلیل رضایی به ازا هر کرسی مجلس حدود ۴۰ نفر داوطلب وجود دارد که برای گرفتن چهار صندلی در مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند هر چند فعالیت این کاندیداها به منظور جلوگیری از هر گونه تخلف رصد می شود.

روز گذشته همچنین در اقصی نقاط استان بوشهر، پویش ها و اجتماعات رای اولی ها نیز برگزار شد، رای اولی های که به قول مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ۱۳ هزار نفر هستند و اشتیاق مناسبی برای حضور در یک رویداد تاریخی در زندگی خود برای نخستین بار دارند.

به هر ترتیب از یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفر جمعیت استان بوشهر، ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر معادل ۶۶.۵ درصد جمعیت استان واجد شرایط رای هستند که طلیعه یک انتخابات حداکثری با توجه به شرایط موجود که برگرفته از شور و نشاط انتخاباتی است، می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha