تنور گرم انتخابات در هوای سرد مهاباد

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبر: 85399316
تنور گرم انتخابات در هوای سرد مهاباد
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- همزمان با آخرین ساعات رسمی تبلیغات کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بازار انتخابات در هوای سرد و زمستانی مهاباد، گرم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اکنون مناطق پرتردد و معابر اصلی شهر به محفلی برای راه اندازی ستادهای انتخاباتی کاندیداها تبدیل شده است و سخنرانی نامزدها در بین مردم و هواداران در هسته مرکزی شهر به گوش می رسد.

حال و هوای انتخاباتی در سطح روستاهای توابع مهاباد نیز حتی بیشتر از شهر است و حضور نامزدها در مناطق روستایی و راه‌اندازی کاروان های خودرویی در بین مسیر شور انتخابات را به اوج خود رسانده است.

در این بین تب و تاب هواداران کاندیداها حتی بیشتر از نامزدها بوده و اقدام به نصب پوسترها، بنرها و اقلام تبلیغاتی کاندیدای مورد نظر خود کرده‌اند.

از بین افراد تایید صلاحیت شده مهاباد نام ۲ بانوی جوان هم دیده می شود که به نحوی بانوان شهر نیز با حمایت و حضور در ستادهای تبلیغاتی تنور انتخابات را گرم تر کرده است.

این روزها بحث انتخابات و اینکه به چه کسی باید رای داد و یا نامزد اصلح چه شرایطی باید داشته باشد به مهمترین بحث مجالس و محافل این شهرستان تبدیل شده است.

توزیع بروشور، تصاویر، کارت، لوح های تبلیغاتی، استفاده از فضای مجازی، پیامک و صدور بیانیه و اطلاعیه های عمومی از سوی جمعیت ها و گروه ها از جمله ترفندهایی است که از سوی هواداران نامزدها مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از انواع تبلیغات رنگارنگ در کنار استفاده از آهنگ ها و موسیقی هایی که به زبان محلی کُردی در محل این ستادها پخش می شود، حال و هوای خاصی به خیابان‌های این شهر بخشیده است.

شماری از خودروهای عبوری نیز با نصب عکس هایی از نامزدهای مورد نظر روی شیشه و بدنه خودروهای خود اقدام به تبلیغ به نفع نامزدهای مورد نظر خود کرده اند.

همچنین کاروان های خودرویی از هواداران نامزدها با روشن کردن چراغ های خود و نصب عکس هایی از نامزدها در روزهای اخیر در سطح خیابان‌های شهر و مسیرهای روستایی مهاباد به راه افتاده و شور و حال خاصی به فضای شهر بخشیده اند.

بسیاری از کسبه نیز عکس های نامزدهای مورد علاقه خود را پشت شیشه های مغازه هایشان زده اند و طرفداری خود را به این شکل از نامزدهای مورد علاقه شان نشان داده اند.

بازار محافل سخنرانی خانگی و مساجد با حضور نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان در روزهای اخیر رونق زیادی داشته و نامزدها از هر فرصتی برای ارائه برنامه های خود در هر جا و مکانی بهره می برند.

15 نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد با هم رقابت می کنند

فرماندار ویژه مهاباد گفت: اسامی 15 کاندیدای نهایی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامل 13 مرد و ۲ خانم به فرمانداری این شهرستان ابلاغ شده است.

حسن عباسی بیان کرد: این داوطلبان به ترتیب حروف الفبا شامل خانم‌ها و آقایان زینب آتش بار، عثمان احمدی، رضا اسمعیلی، دلارا اشنویه، اسعد باربد، علی بیژن فر، سلیمان پاکزاد، مسعود پیروتی اقدم، سیامند جوانبخت، خالد چوپانی، سردار حسن زاده، سلام ستوده، محمد رضا صالحی، دیاکو عزیزی و کیوان کاک الله هستند.

تنور گرم انتخابات در هوای سرد مهاباد

فرماندار مهاباد افزود: تبلیغات کاندیداها از روز پنجشنبه سوم اسفندماه طبق دستورالعمل ابلاغی آغاز و تا صبح فردا، پنجشنبه و ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

عباسی ادامه داد: امسال ۱۴۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان برای انتخابات ۱۱ اسفندماه پیش بینی شده که برای تسهیل و دسترسی راحت شهروندان ۲۱ شعبه بیشتر از دوره قبل است.

وی اظهار داشت: تمامی تهمیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری در این شهرستان فراهم شده و مراحل انتخابات همزمان با سراسر کشور در مهاباد نیز روزشمار خود را طی می‌کند.

۵۴ نقطه برای تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس در مهاباد آماده شد

شهردار مهاباد گفت: ۵۴ جایگاه ویژه در مناطق مختلف شهر برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

بابک رستم پور اظهار کرد: در این مکان ها که در محلات مختلف شهر در قالب اماکن تبلیغاتی و در فضاهایی مساوی در نظر گرفته شده، هر یک از نامزدها مجاز به نصب اقلام تبلیغاتی خود در این فضاها هستند.

تنور گرم انتخابات در هوای سرد مهاباد

وی افزود: این مکان ها که بیش از هزار متر مربع فضای تبلیغاتی است، با هدف حفظ زیبایی شهر و جلوگیری از ایجاد آلودگی های بصری و تخریب دیوارهای شهر جهت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص و پیش بینی شده است.

شهردار مهاباد بیان کرد: طبق قانون، نصب تبلیغات خارج از اماکن پیش بینی شده، تخلف بوده و توسط عوامل اجرایی برچیده شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

رستم پور اضافه کرد: طبق قوانین مربوط به انتخابات، نصب هر گونه بنر، پارچه و پوستر بر روی دیوارها و درختان غیرقانونی بوده و شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: فضای مورد نیاز برای تبلیغات این کاندیداها به اندازه کافی در مناطق مختلف شهر تعیین شده و نیازی به استفاده از محیط های شهری در این زمینه نیست.

فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در مهاباد

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که چهار کاندیدای خبرگان در آذربایجان غربی تأییدصلاحیت شده اند.

فضای تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری نیز همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها در استان ما همانند سراسر کشور پرشور و گرم است و چهار نفر از ثبت نام کنندگان خبرگان رهبری که در آذربایجان غربی تأیید صلاحیت شده‌اند در حال معرفی خود برای کسب آرای مردمی هستند.

در مهاباد هم فعالیت های تبلیغاتی کاندیداهای خبرگان رهبری با ایجاد ستادهای مردمی شروع شده و تصاویر متعددی از این کاندیداها در اقصی نقاط شهر به چشم می خورد.

حتی تعدادی از این کاندیدا سفرهایی هم به مهاباد داشته و در بین طرفداران خود سخنرانی کرده اند.

نکته قابل توجه تبلیغات انتخاباتی کاندیداها خبرگان مردمی بودن ستادهای آن هاست و بر اساس اطلاعات دریافتی تعدادی از چهره های سرشناس شهرستان با هزینه شخصی اقدام به برپایی ستاد انتخاباتی برای این نامزدها کرده‌اند.

هم اکنون در آخرین روز تبلیغات داوطلبان در مهاباد، بسیاری از ستادها در تدارک مراسم اختتامیه هستند و از طرفداران خود خواستند در ستادهای مرکز مستقر شوند و همین امر نیز باعث تعطیلی بخش های از بازار مهاباد در عصر روز چهارشنبه شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یک کرسی نمایندگی را در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha